Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Surfen in Luzon

Gestart door g, vrijdag 5 maart 2010, 18:31:49

Vorige topic - Volgende topic

g

Hi daar,

finally i'm back
:lachen:
geen tijd gehad daar om online te gaan !
:weetikniet:

een paar woordjes over de surf in luzon  om te beginnen :

na het ongekende maar gekend drukke manila vertrokken we richting zambales
het dichtsbijgelegen surfmekka (golfsurfen he voor alle duidelijkheid)

we sloegen eerst onze "tent" op in pundaquit : een gehucht in the middle of nowhere met een vreemde uitstraling
het strand was inderdaad nogal vuil (proper naar pino normen bleek later) en niet echt golven in zicht
op schijnbaar zwembare afstand ligt het mooi capones island (waarom het hourglass noemt heb ik nog steeds niet door)
in het hinterland zeer leuke heuvels of moet je dat bergen noemen ? ze zien er oppervlakkig groen uit , maar van nabij bekeken zou ik er toch geen peukje op droppen ! ;-) het geheel is echt wel landelijk en je waant je ver van de beschaving.
de tweede dag na een hintje van een paar locals vinden we wat verderop, strompelend door het hete zwarte zand, op het puntje dat een km of 2 verderop ligt onze eerste golfjes en surfers ...

er is daar immers een resort waar je voor een 2200 pesos per nacht terecht kan om  na de sessies wat te snurken onder de airco...

als je slim genoeg bent om een echte tent mee te nemen kan je wat geld besparen en naast de locals kamperen (mits een bijdrage natuurlijk)

en als je geen surfboard meehebt kan je er eentje lenen voor de lutetle som van 200 pesos per uur (maar als je een uur int sop zit rekenen ze algauw anderhalf uur dus opgelet;-) over de kwaliteit valt veel te zeggen : maar kort gezegd : de planken zijn gewoonweg wrakken in 90 procent van de gevallen)...
de golven zijn er goed voor beginners : warm , traag , zacht en zonder gevaar als ze een half metertje hoog zijn zoals ik ze daar aantrof...
voor gevorderden gaat dit algauw vervelen... en als je een shortboard rider bent mag je dan echt niet meer dan 50kg wegen of je zinkt gewoon...
ik zonk bijna met een dikke 9 voeter en ik ben bijna vederlicht !:-)
soit als je de kunst van het surfen wil leren moet je hier zijn !  lessen kan je er ook krijgen tegen extra betaling natuurlijk, niks is nog gratis ;-)
Maar vergeleken met de europese prijzen zal je echt goedkoop af zijn !

Na een sessie daar besliste ik om verder door te reizen naar La Union : Sanjuan zou volgens mijn gegevens echt wel stukken beter zijn (groter en krachtiger en natuurlijk ook drukker !)
maar daarover meer in mijn volgende bijdrage
greetz
g :vl: :daag:


Mawibata



Citaat van: g op vrijdag  5 maart 2010, 18:31:49
Hi daar,

finally i'm back

:lachen:


Oef.  .  .  . enkelen waren hier al ongerust.   :jajaja:

Nu verwachten we natuurlijk dat je hier je belevenissen met ons wil delen  .   :thumb:

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

xav

 :welcome: back G... laat je keyboard nu maar es zweten zou ik zeggen... we willen alles horen... maar dan ook alles  :lachen:

Rich

Hallo g,..........ben je weer boven water? Ik dacht, die komt nooit meer terug. Welcome back.

En haal nu die camera maar uit je koffer want zoals Xav al zei, we willen alles weten, maar beter nog..........alles zien, .....nou ja alles  :lachen: :lachen:
Rich de Nederbelg.

g

Alles

haha alles weten ?

dat wordt even zweten inderdaad

het is een lang verhaal.... een heeeeeeel lang verhaal :-)


maar geduld

ik werk eraan

tot schrijfs
g
:thumb:


Baliw-katok

laat maar komen die verhalen en fotootjes, ik zit al te likkebaarden  :applaus: