Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vertrekken met een enkel ticket?

Gestart door eddyvm, vrijdag 5 maart 2010, 18:48:56

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

#10
Citaat van: Kano op zondag  7 maart 2010, 04:19:15
Citaat van: Baliw-katok op zaterdag  6 maart 2010, 20:08:25
Om een balikbayan stempel te krijgen is ook geen Filippijns paspoort vereist.

The following categories of persons can avail of the Balikbayan privilege: (a) a Filipino citizen who has been continuously out of the Philippines for a period of at least one (1) year from the date of last departure; (b) a Filipino overseas worker (OFW); (c) a former Filipino citizen who had been naturalized in a foreign country and holds a foreign passport.


Dat is juist, maar dan geldt:

For former Filipino citizens with foreign passport, you need to present your foreign passport and any of the following:
-  previous Philippine passport;
-  Foreign Naturalization papers to show former Filipino citizenship; or
-  Certification issued by the Embassy or Consulate of the adoptive country that the individual is a former
   Filipino citizen.

Dat zullen dan ongetwijfeld de regels zijn doch wij kwamen desondanks ongehinderd binnen. Ik op Cebu Airport en mijn vriend op Manila Airport. Stel dat wij in werkelijkheid een avontuurlijke wereldreis hadden willen maken zonder een vooropgesteld plan voor de volgende bestemming, dan zou een dergelijk avontuur toch tot de onmogelijkheden behoren.

Ik hoop dat je begrijpt dat het mij er niet om gaat om je tegen te spreken doch ik geef enkel mijn zienswijze en ervaring weer. Waar is trouwens jouw locatie hier in de Filipijnen want ik zou best wel weer eens onder een lekker koud glas in onze eigen taal willen babbelen. Dat is wel iets wat ik hier mis omdat ik mij eigenlijk nooit eens gezellig in mijn moerstaal uit kan drukken (welke eigenlijk Fries is).
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Kano

@Boomerang Dat is het probleem, de een komt er mee weg en de ander wordt strikt aan de regels gehouden al of niet afhankelijk van $$.  Woon nog steeds in Makati en zie dat het een eind uit jouw buurt is. Maar misschien komt het er nog eens van  :cheers:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn