Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vertrekken met een enkel ticket?

Gestart door eddyvm, vrijdag 5 maart 2010, 18:48:56

Vorige topic - Volgende topic

eddyvm

hallo beste mensen
misschien staat het antwoord reeds op het forum maar ik kan het niet vinden,sorry.We willen ergens volgend jaar emigreren naar de phils als alles verloopt zoals we dat wensen.Mijn vrouw en dochter zouden daar permanent verblijven en ik zou af en toe eens terugkeren om papierwerk te regelen in Belgie.Daarom was ik van plan om  enkel tickets kopen naar bv Hongkong of Bangkok te kopen +daarbovenop een  retour ticket Hongkong-manila of Bangkok-Manila.Zou deze formule ergens moeilijkheden opleveren bij de douanes of luchtvaartmaatschappijen?De retourtjes worden natuurlijk verscheurd of getracht om een deel van het geld terug te krijgen.Nadien koop ik mijn retourtickets Manila-belgie-manila in de phils.wat denken jullie?groetjesen prettig weekend.eddy,cathy en alyssa.

Amice

Indien je over een resident permit voor jezelf beschikt van de filippijnen dan kan het wel. Neem aan dat je vrouw(en wellicht ook kind) de filippijnse nationaliteit hebben
In alle andere gevallen ben je gewoon toerist en dien je te beschikken over een retourticket.
Vooral Hongkong kan daar moeilijk over doen, maar eigenlijk kun je overal problemen verwachten.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

xav

misschien een iets duurder retour ticket kopen, dat je dan wat later terug kan inwisselen...  :weetikniet:

Kano

Eddyvm je vrouw heeft toch dubbele nationaliteit? Welnu als zij een RP paspoort heeft kunnen jullie een gratis Balikbayan stempel krijgen voor 1 jaar. Zie de voorwaarden :link:

Als zij geen RP paspoort heeft dan is inderdaad een refundable retourticket een oplossing. Maar dat is vaak wel wat duur. Een goedkopere oplossing kan zijn zoals je dat zelf al in gedachten had. Het is even uitzoeken, maar misschien nog goedkoper is een enkele reis boeken Belgie-Manila samen met het goedkoopste onward ticket dat je maar vinden kan. Bijvoorbeeld van Clark (Filipijnen) naar Kota Kinabalu (Maleisie) met Air Asia en dat niet gebruiken.

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Ook met Balikbayan ben je gewoon toerist en dien je een retour ticket te hebben.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Jongske

Wij zijn in 2008 met een one way ticket naar Cebu gereisd en hebben geen enkel probleem  gehad bij aankomst, sindsdien kochten wij een retour Cebu brussel
bijkomend voordeel tickets zijn meestal goedkoper in de Phils dan in Europa vooral omdat wij langer in de Phils verblijven dan in belgie (7 maand/5maand) dus de tickets voor verblijf zijn max 6 maand ipv 1jaar wat ook een besparing is.

Jongske  :vl:

gosternokke

Sorry hoor ,maar ik zie het probleem niet. Waarom zouden ze in Hongkong of Bangkok moeilijk gaan doen ?  Hij komt daar toch alleen om over te stappen, en heeft bovendien een retourticket naar Filippijnen op zak.  Ook bij aankomst in Filippijnen is er geen probleem, want de persoon in kwestie arriveerd volgen de regels met een retourticket.

Baliw-katok

Citaat van: Kano op zaterdag  6 maart 2010, 02:57:12
Eddyvm je vrouw heeft toch dubbele nationaliteit? Welnu als zij een RP paspoort heeft kunnen jullie een gratis Balikbayan stempel krijgen voor 1 jaar.

Om een balikbayan stempel te krijgen is ook geen Filippijns paspoort vereist.

The following categories of persons can avail of the Balikbayan privilege: (a) a Filipino citizen who has been continuously out of the Philippines for a period of at least one (1) year from the date of last departure; (b) a Filipino overseas worker (OFW); (c) a former Filipino citizen who had been naturalized in a foreign country and holds a foreign passport.

boomerang

Toen ik hier het vorige jaar arriveerde op een enkele reis ticket is mij nooit ergens naar gevraagd. Mijn plan was om bij een eventuele vraag te vertellen dat ik voor een vakantie van 2 á 3 weken zou komen en op de Filipijnen tijdens mijn vakantie pas te gaan beslissen wat mijn volgende doel zou zijn.

Een vriend van mij welke hier van augustus tot januari was heeft exact dezelfde politiek gevolgd doch in beide gevallen is ons nooit naar een vliegticket gevraagd.
Er werd enkel in het paspoort gekeken en om de "Embarkation card" gevraagd.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Kano

Citaat van: Baliw-katok op zaterdag  6 maart 2010, 20:08:25
Om een balikbayan stempel te krijgen is ook geen Filippijns paspoort vereist.

The following categories of persons can avail of the Balikbayan privilege: (a) a Filipino citizen who has been continuously out of the Philippines for a period of at least one (1) year from the date of last departure; (b) a Filipino overseas worker (OFW); (c) a former Filipino citizen who had been naturalized in a foreign country and holds a foreign passport.


Dat is juist, maar dan geldt:

For former Filipino citizens with foreign passport, you need to present your foreign passport and any of the following:
-  previous Philippine passport;
-  Foreign Naturalization papers to show former Filipino citizenship; or
-  Certification issued by the Embassy or Consulate of the adoptive country that the individual is a former
    Filipino citizen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn