Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Budgie naar de Fillipijnen

Gestart door Budgie, woensdag 10 maart 2010, 17:54:52

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Vakantie op de Filippijnen van februari 2010

Vrijdag 05-02 was het zo ver Nadat mijn asawa al weken in de weer was geweest om van alles te verzamelen om mee te nemen Familie moest van alles gebracht worden, werden we naar Schiphol gebracht door een vriend
Om de te vele kilo`s zonder betalen mee te krijgen hadden we na het raadplegen van de website  de volgende oplossing Beiden een schoudertas met 4 kg Videocamera om de nek en ik 10kg en asawa 4 kg chocolade in de zakken van onze jassen Beiden een koffer van 20kg en 7.5 kg handbagage
Het inchecken verliep zonder een probleem bij Cathay Pacific  In het vliegtuig voldoende beenruimte en na 19 uur aangekomen in Manilla

Vliegtuig in Amsterdam

Daar werden we door een neef en een nicht afgehaald met de auto een Tayota Linux en gingen we naar Valenzuela in Noord Manilla
Onderweg zijn we eerst nog wezen kijken bij de Santa Domingo  Church


Na afloop zag ik aan de zijkant van de kerk deze koetsjes



Hierna zijn we ook nog naar Fort Santiago gereden Daar verschillende dingen gezien van het oude fort o.a. Jose Rizal zijn standbeeld en de gevangenis waar hij in zat



Ook rondgekeken  in het museum over hem Achterin waren nog oude cellen te zien waarin de mensen opgesloten zaten vroeger Gezien de grootte zie foto wel erg krap


Als dan het water van de Pasig rivier die erlangs liep wat hoog was liepen ze ook nog onder ook waardoor er mensen verdronken



Nadat we bij de nicht van Priscila waren gearriveerd en wat gerust hadden zijn we s`avonds naar het Tryenoma restaurant geweest om te eten in de SM mall Was er prima

De volgende morgen even bij haar nicht gezien dat ze er 18 verschillende soorten rijst verkochten per kg variërend van 28 tot 60 pesos per kg  De laatste was Japanse Tevens diervoeders
In huis lagen meer dan 100 balen van 50 kg

Getting older beats the alternative -dying young

Budgie

#1
Tevens reden we toen we naar het vliegveld gingen een paar straten verder langs een tweedehands motorhandelaar Daar stonden buiten tientallen zware legermotoren die ze repareerden en dan verkochten

De neef had geregeld dat wij in konden checken via een vriend die het regelde dat gewoon alles meekon voor 200 pesos fee Niks geen overgewicht of zo

S`middags om  4 uur landen we in  Silay waar weer een Linux klaar stond om ons naar Old Sagay te brengen waar we bij een tante verbleven maar eerst in Bacolod naar Robinson om in een tentje daar te eten en boodschappen in te slaan

De weg naar Sagay City is van zeer verschillende kwaliteit Van zeer goed tot meer gaten dan weg Komt ook doordat er wagens van meer dan 50 ton suikerriet  overgaan
De brug in Fabrika heeft er zo van te lijden gehad dat er nu stoplichten zijn en men om beurten mag passeren wegens de slechte staat


Een bekend beeld daar  de gehele dag

Na eerst 2 dagen waarbij allerlei familie langskwam en ik s`morgens naar de haven liep om te genieten van de frisse lucht en het uitzicht
Beton bakken voor een afvoer



Uitzicht vanaf de pier



ook mooie planten zag onderweg oa deze Firetree



Of genoot van het uitzicht




Dit is het huisje waar we verbleven



De derde dag naar Bacolod gegaan om te shoppen en naar de vriendin van Priscila Tevens zijn wij opzoek gegaan naar een nieuwe camera daar de mijne kuren kreeg en we de volgende dag naar Vito wilden om naar het kerkhof te gaan en de kerk te bezoeken Tevens gingen we bij haar broer langs

Kerkhof daar



Foto`s van de St Vincent kerk van Vito



Interieur van de kerk






Bij haar broer stond deze Nara tree



Een uitzicht over de haven daar



De volgende dag naar Esculante waar een tante de zuster van asawa haar moeder woonde

Haar tante`s dochter heeft daar een soort cafetaria met deze antieke tafels van acacia



Een ander stuk antiek hout


Getting older beats the alternative -dying young

Mawibata




Budgie :  Prima verslag, mooie foto's, 't is om direct terug in de sfeer te komen.      :thumb:


Ik wacht al op het vervolg  .  .  .  .  .



:hoedjeaf:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich


Heel tof Budgie  :applaus:  Het kost een beetje moeite, maar het resultaat mag er zijn  :thumb: Ik kijk uit naar het vervolg!
Rich de Nederbelg.

xav

heel mooi  :thumb:

laat de volgende maar komen zou ik zeggen  :thankyoufw5:

Baliw-katok


callebaut

Great Budgie ....zeer gedetalieerd ......knap en vooral de tekst die bij de foto's geplaatst zijn .....doe zo verder .. :thumb:

sasib

Geweldig verhaal...  :thumb: laat dit NIET het einde van de reisverslagen zijn....dit smaakt naar (nog) meer

Budgie

#8
Nadat we donderdag in Escalante waren geweest gingen we nog even naar de suikerriet fabriek waar Priscila`s neef aandeelhouder van is Deze staat net buiten Sagay City Een nog niet zo oude zeer schone fabriek



Eerst gaan de stengels in een verpulverings machine



Vervolgens word er water toegevoegd en dit goed gemengd



Daarna gaat het naar een diksap pers en word er uit de siroop die er uit word geperst suiker gekookt Deze iets bruine suiker word mascobada genoemd en is absoluut chemiecalieën vrij.

De productie werd ieder uur genoteerd op een bord alsmede de kwaliteit Er werd in volcontinue gewerkt er was buiten de fabriek een kantine en een toiletgroep Van het personeel werd een strikte hygiëne vereist zowel in de fabriek als op  het terrein zodat men zeker was van de kwaliteit



Dit was die avond ons eten  Native chicken

Vrijdag gingen we weer naar Bacolod Dit keer om tickets te bestellen voor de terugreis wat een nicht van Priscila deed maar die moesten we nog even de papieren brengen voor de juiste naam en dan konden we meteen spullen voor een andere neef ophalen De lunch gebruikte we in Chicken Deli Moet zeggen een prima tentje waar ook alle hoge heren en dames kwamen voor de lunch

Na de lunch gingen we eerst naar het Mambukal resort om er naar de watervallen te kijken
Op weg daarheen zag ik  een riviertje met mooi helder stromend water

 

En even verderop nog eens maar nu stonden er ook een paar karbouwen



Het eerste wat we daar zagen en roken was de bomen vol met vleermuizen ofwel baths



Hier een boom vol met baths

Vervolgens zijn we het pad opgelopen naar boven langs diverse watervalletjes



Onderweg passeerden we deze hangbruggen welke we maar niet beklommen hebben



Aan het einde deze waterval

Nadat we het gehele stuk terug gelopen hadden gingen we met de auto verder  Daar kwamen we diverse bloemenstallen tegen Waaronder deze
Ook was er een groot zwembad Vol water maar slechts 1 zwemmer
In het terminal bad waren wel mensen aanwezig in het zwavelwater



Leek wel Nederlands met Floxen Afrikaantjes en anjers erin naast de orchideeën



Dit was de auto die we gebruikten De chauffeur was een neef van Priscila en zelf staat ze ernaast



Hierna reden we naar The Ruins Dit is een oud gebouw wat na de tweede wereldoorlog door de Japanners was gebruikt in de oorlog en vervolgens in brand is gestoken Nadien is er niets meer mee gedaan en word nu wel geconserveerd en is te bezichtigen

Op weg hiereen kwam ik dit vergezicht tegen


Getting older beats the alternative -dying young

Baliw-katok

Mooie foto's, prachtige natuur

Kan het zijn dat de 2 foto's ontbreken bij onderstaande commentaren.  Ik zie ze in elk geval niet. :confused2:

Dit was de auto die we gebruikten De chauffeur was een neef van Priscila en zelf staat ze ernaast

Hierna reden we naar The Ruins Dit is een oud gebouw wat na de tweede wereldoorlog door de Japanners was gebruikt in de oorlog en vervolgens in brand is gestoken Nadien is er niets meer mee gedaan en word nu wel geconserveerd en is te bezichtigen