Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Heb juridisch advies nodig

Gestart door boomerang, vrijdag 12 maart 2010, 08:47:47

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Alvorens mij hier door een Filipijnse advocaat als foreigner "uit te laten kleden" zou ik een advies van een forumlid met kennis van de procesgang in de Filipijnen bijzonder op prijs stellen. Het betreft een strafrechtsgang in de drugssfeer (lijmsnuiverij) waar ik zijdelings in betrokken ben geraakt.

Als leek het procesverbaal en de tenlastelegging lezend lijkt het mij aan alle kanten te rammelen en heb het vermoeden dat een dergelijke tenlastelegging in Europa regelrecht als een slechte joke de prullenbak in zou gaan.

Voor alle duidelijkheid wens ik er op te wijzen dat het niet mij persoonlijk betreft daar ik mij verre van dergelijke onzin hou doch het speelt in de familie.

Graag verneem ik een of meerdere reacties

Bij voorbaat dank.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Lenn

Ik wist niet dat lijm snuiven hier verboden was.Immers je koopt lijm om te lijmen.
Bemoei je er niet mee, dat gaat alleen maar geld kosten.

boomerang

Citaat van: Lenn op vrijdag 12 maart 2010, 11:22:12
Ik wist niet dat lijm snuiven hier verboden was.Immers je koopt lijm om te lijmen.
Bemoei je er niet mee, dat gaat alleen maar geld kosten.

Het is hier bij special Presidential decreet een criminal offence, het betreft een jong familielid en als ik van enige hulp kan zijn om die jongen zijn strafblad schoon te houden i.v.m. zijn toekomstmogelijkheden in een land waar de werkeloosheid hoog ligt en een "clean record" haast van levensbelang is dan doe ik dat graag. Men kijkt hier in de Filipijnen nog wel eens wat anders tegen zaken aan waar wij de schouders over ophalen.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

xav

zelf geen ervaring met het gerecht in de phils... maar volgens mij kan je best 1 of beide ouders ( of ander familie lid)  naar een advocaat sturen en hen om advies laten vragen... als er eventuele kosten aan verbonden zijn, dan kun je hen daarbij helpen... en zo moet je je witte snoet niet laten zien...

Digos


Ik heb misschien wel een tip voor jou van iemand die ik ken.

Een Nederlander (tevens ook een lid hier) heeft een advocaten kantoor opgezet in de Phils Dumaguete.

Misschien kan je eens contact maken met hem.

Intl_martinezlaw@yahoo.com.

Decon_phils@yahoo.com

O0



LIVE ONCE - LIVE IT

boomerang

Citaat van: Digos op vrijdag 12 maart 2010, 12:36:23

Ik heb misschien wel een tip voor jou van iemand die ik ken.

Een Nederlander (tevens ook een lid hier) heeft een advocaten kantoor opgezet in de Phils Dumaguete.

Misschien kan je eens contact maken met hem.

Intl_martinezlaw@yahoo.com.

Decon_phils@yahoo.com

O0





Hallo Digos,

Ik ben je erg dankbaar voor deze bruikbare tip en zal na het weekend contact zoeken want het is hier nu avond.

Groet en alvast een prettig weekend gewenst.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

boomerang

Het probleem is opgelost  :happy: doch ik kan gezien de gevoeligheid hier verder niet in detail treden doch een goed verstaander heeft een half woord nodig......
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"