Urgent need for "A" RH Negative blood for Expat John Wiersma in Dumaguete

Gestart door Kano, dinsdag 16 maart 2010, 14:54:19

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Urgent need for "A" RH Negative blood for Expat John Wiersma in Dumaguete.

John is located at Silliman University Medical Center Room 325
SUMC phone numbers 035-225-3917 & 225-0841

Please contact Bebian Wiersma @ 035-225-2716 or cell# 09173141034
or Ginalyn @ 09274780489

Bron: :link:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

JFK

Bij toeval lees ik dit, want ik kijk niet naar elke posting.
Een Nederlander die hier vlak bij mij MIJN type bloed nodig heeft.
Heb ze zojuist gebeld en ga meteen naar hen toe.
Zelfs zijn naam is dezelfde als de mijne dus KUN je gewoon niet wijgeren.
Goed dat dit soort zaken op forums wordt gezet want dat kan vaak resukltaat boeken.

PS: maar laat je niet weerhouden als je ook kunt helpen want hij heeft meer bloed nodig dan van slechts een persoon, kreeg ik te horen.
JFKJFK

Kano

Ok John, geweldig dat je wilt helpen  :thumb:  In dit soort zaken kunnen forums inderdaad goed werk doen, omdat in korte tijd veel mensen kan worden bereikt. Wil je ons op de hoogte houden van de ontwikkelingen ?  :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

JFK

Kano, ik ben net een paar uren terug van het Siliman Medical Centre om voor John Wiersma bloed af te staan.
Vanavond zullen hopelijk nog 3 anderen met deze zelfde bloedgroep en rhesus factor hun bloed voor hem laten aftappen zodat John weer snel een beetje van het leven kan genieten.
Toen ik het las op dit forum heb ik onmiddelijk gebeld met zijn vrouw Bebian.
John ligt in het ziekenhuis en kan niet meer praten na reeds 2 eerdere beroertes. Hij zag er beroerd uit.
Hij heeft een bloeding gekregen tgv van een ander probleem.
Door deze bloeding sterven de rode bloedplaatjes zienderogen af en als hij niet snel nieuw bloed zou krijgen zou hij het niet lang meer maken.
Als de 3 andere donoren vanavond ook allen geschikt bloed blijken te hebben dan krijgt hij morgen een bloedtransfusie.
Ik kende John Wiersma (84 jaar oud) helemaal niet al blijkt hij al 19 jaar in Dumaguete te wonen.
Ik dacht dat hij een Nederlander zou zijn maar hij is Amerikaan (Ohio) uit Nederlandse ouders.
Zijn vrouw was radeloos toen ze voor de taak stond heel snel donoren te zoeken voor de transfusie.
Enige vrienden hebben haar geholpen en via internet onder andere allerlei oproepen verspreid.
Dit heeft dus wel effekt gehad en wordt hij morgen hopelijk weer een beetje mens, al zal hij met diverse gezondheids problemen blijven tobben.

Grapje: Zou ik het ook gedaan hebben als het voor een BELG zou zijn geweest ? :lachen:
Nou blijkt het verdomme een Amerikaan te zijn  :weia:!
Maar je bent maar wat blij als je ziet hoe die man je aanstaart zonder iets te kunnen zeggen maar die ogen spreken gewoon boekdelen.
Dan ben je maar wat blij dat je kunt helpen.
JFKJFK

Kano

Geweldig John dat je wat voor hem hebt kunnen betekenen en reuze bedankt voor je hulp :thumb:  Ik ken John Wiersma  (toch een Groningse familienaam) niet, maar wens hem in elk geval beterschap. In dit soort situaties kan ik mij voorstellen dat de asawa behoorlijk in paniek raakt. Sommigen wonen (ver) buiten een grote stad en dan is het maar de vraag wie de asawa dan een beetje kan assisteren. Hoe kan je dit nu verbeteren?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

JFK

Lidmaatschap van een of meerdere forums en dus ook kennis van het omgaan daarmee zou al een hele uitkomst voor die asawa's kunnen zijn, mochten ze echt ooit hulp van buiten nodig hebben.
Een oproep op een forum brengt in ieder geval een balletje aan het rollen.
Ik ga de mijne nu toch ook eens leren hoe ze een forum kan benutten (helaas zal dat niet dit forum zijn want ze verstaat geen sodeju van dat Nederlands.
Ze kan het niet eens lezen noch uitspreken, die st..me schattige meid van me  :biggrinn:
JFKJFK