Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

geen geld maar altijd groot feest

Gestart door Pieter-Jan, donderdag 25 maart 2010, 04:50:09

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Nu is melk het natuurprodukt dat haast alles bevat, behalve voldoende ijzer. Daarom dat kalfsvlees van melkgevoederde kalveren witter is.

Het grote probleem is dat men niet leert nadenken!

Vlak na de geboorte neemt het spijsverteringsstelsel afweerstoffen op. Je kan het zien als dat de filtering nog niet zo fijn is. De bedoeling is dat het kind zo bescherm is tot het eigen afweercellen heeft aangemaakt.
MAAR dat is ook het moment dat koe-eiwitten een melkallergie kunnen veroorzaken.
Moedermelk is ook veel zoeter dan koemelk. Waarom? Simpel, de verhouding gewicht/huidoppervlakte is lager dan dat van een kalf.  :jajaja: Komt bij dat een kalf een lederenhuid met een vacht heeft. Suiker zijn snelle verbranders en zorgen zo voor snelle energie.

Ook is het een ideale manier om de zwangerschapskilo's kwijt te spelen. Borstvoeding veroorzaakt een 500 kcal extra verbruik. Waarom denk je dat het lichaam water en vet opslaat tijdens de zwangerschap?

De onwetendheid is vergelijkbaar met die over gezondheid. Een zes maanden lange borstvoeding is normaal en aan te raden.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Pieter-Jan

Citaat van: opinie op donderdag 25 maart 2010, 15:41:22
Nu is melk het natuurprodukt dat haast alles bevat, behalve voldoende ijzer. Daarom dat kalfsvlees van melkgevoederde kalveren witter is.

Het grote probleem is dat men niet leert nadenken!

Vlak na de geboorte neemt het spijsverteringsstelsel afweerstoffen op. Je kan het zien als dat de filtering nog niet zo fijn is. De bedoeling is dat het kind zo bescherm is tot het eigen afweercellen heeft aangemaakt.
MAAR dat is ook het moment dat koe-eiwitten een melkallergie kunnen veroorzaken.
Moedermelk is ook veel zoeter dan koemelk. Waarom? Simpel, de verhouding gewicht/huidoppervlakte is lager dan dat van een kalf.  :jajaja: Komt bij dat een kalf een lederenhuid met een vacht heeft. Suiker zijn snelle verbranders en zorgen zo voor snelle energie.

Ook is het een ideale manier om de zwangerschapskilo's kwijt te spelen. Borstvoeding veroorzaakt een 500 kcal extra verbruik. Waarom denk je dat het lichaam water en vet opslaat tijdens de zwangerschap?

De onwetendheid is vergelijkbaar met die over gezondheid. Een zes maanden lange borstvoeding is normaal en aan te raden.

Bedankt voor de uitleg. Dat wist ik zelf niet allemaal. Ben jij een dokter ofzo opinie?

Kano

Toch doet de Filipijnse regering er alles aan om borstvoeding te promoten en te regelen. Zo is een paar dagen geleden de Wet op de borstvoeding uitgebreid. Zie :link:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Citaat van: Pieter-Jan op donderdag 25 maart 2010, 15:50:25
Bedankt voor de uitleg. Dat wist ik zelf niet allemaal. Ben jij een dokter ofzo opinie?

Ik denk eerder wetenschapper  :lachen:
Rich de Nederbelg.

joselito

Citaat van: Rich op donderdag 25 maart 2010, 16:31:51
Citaat van: Pieter-Jan op donderdag 25 maart 2010, 15:50:25
Bedankt voor de uitleg. Dat wist ik zelf niet allemaal. Ben jij een dokter ofzo opinie?

Ik denk eerder wetenschapper  :lachen:

Of misschien veel borstvoeding gehad en aan den lijve ondervonden  :biggrinn:

Luc

De 1ste verjaardag is een speciale gelegenheid. Ik heb eens ergens gelezen dat deze traditie komt uit het feit dat vroeger veel kinderen deze leeftijd niet haalden. Een kind dat dan nog leefde was iets om te vieren.

Zo ver ik weet worden de volgende jaren ook niet zo uitbundig gevierd. Tot de leeftijd van 18 jaar voor een meisje en 21 jaar voor een jongen. Dan is er een "debut". Dan wordt er pas met geld gesmeten. Net gelijk een trouwfeest.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Budgie

#16
@Pieter-Jan heeft ze je vriendin gevraagd als Mother for God Want het is daar de gewoonte op veel plaatsen dat de peetouders en dat kunnen er wel 6 of 8 zijn de rekening betalen van het feestje Dus hoe grooter feest hoe rijker de peetouders oftewel de fathers and mothers for God
En ja witneuzen zijn nu eenmaal rijk en kunnen veel geven

Wat betreft het vragen om geld Heb daar ook geen last van meer Mijn zwager had veel gebrek altijd maar daar hij klaagde dat hij geen geld had om rijst te kopen heb ik hem een baal rijst gegeven toen ik daar was Kinderen blij Hij niet want hij bedoelde ik heb geen geld om majong te spelen Heeft niet meer gevraagd want hij weet daar krijg je niet voor Als je niets heb te eten brengt je neef wel weer een zak Die betaal ik en je krijgt er ook nog vis bij
Getting older beats the alternative -dying young

Budgie

@ Opinie de borstvoeding is inderdaad ook om de antistoffen door te geven Vooral de eerste paar dagen bij een rund Dan bevat de melk ook extra vet en eiwit Vooral de eerste 2 keer van melken Ook de eiwit samenstelling van rund en mens verschillen duidelijk Daarom is geitenmelk beter komt kwa samenstelling beter overeen Maar misschien weet jij het ik kan het niet vinden Loopt de produktie bij de mens ook in de eerste maanden op om dan weer te zakken maar met stijging van het drogestoggehalte
Getting older beats the alternative -dying young

Phille

Hey iedereen, ik zie niet onmiddellijk de link met het topic, of mag ik interpreteren dat het voor een baby altijd groot feest is wanneer hij aan de borst mag hangen en dat kost ook geen geld, wel ik het met de baby volledig eens  :jajaja:


:floet:


Amice

CitaatLaat me raden: geen borstvoeding want dat is: ouderwets, voor armen, poedermelk zorgt dat het kind laters acteur/actrice wordt.

Daar heb ik toch wel andere ervaringen mee en juist wel van vooral arme single mothers die in n squater leven.
Die ervaring berust erop dat ze juist bewust borstvoeding geven want dat kun je 2 jaar lang doen en hebt daarmee meteen een legale smoes om niet te werken en op de zakken van de familie te leven. Voor hen betekent dat gewoon 2 jaar lang geen zorgen en verantwoording.

Het contrast geeft eigenlijk al aan dat juist die arme single mothers geen borstvoeding zouden moeten geven zodat ze kunnen werken en dat juist niet doen.
met de smoes:"ah no jobs, corrupt government" Tja zo krijgt ieder volk de regering die het verdient.

Beiden situaties zullen echter voorkomen zei het met een verschil in de sociale ladder.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent