Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Een graduation in de Filippijnen

Gestart door boomerang, maandag 29 maart 2010, 13:51:41

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Wij hebben gedurend het laatste basis schooljaar een 11/12 jarig nichtje in huis gehad welke in Cebu City teveel verkeerde invloeden kreeg.

Hier volgen enkele beelden van de ceremonie zoals deze hier op het platteland plaats vindt.

Opmerkelijk was wel toen ik 3 "afgestudeerden" vroeg hoeveel letters er in het alfabet zitten dat ik 3 verschillende antwoorden kreeg, te weten : weet ik niet, 20 en 24. Dit zegt dus wel iets van het niveau van de scholing hier.


Klaar voor de start van de ceremonie.


Urenlange speech in de hete zon van het schooldistricshoofd.


Het toekomstige kader welke de komende decennia de Filippijnen moet voortstuwen in de vaart der volkeren.


De overhandiging van de felbegeerde "bul".


Enkele van de zéér serieuze danseressen welke met dans het geheel op moesten luisteren.

Kortom een geslaagde dag.


"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Baliw-katok


Amice

Heel bekend en mooie foto's. leuk om mee te maken en te zien hoe fanatiek iedereen daarin is.

CitaatHet toekomstige kader welke de komende decennia de Filippijnen moet voortstuwen in de vaart der volkeren.

Jij houdt het dan nog beschaafd eerlijk gezegd.

Mijn ex (filipina) maakte ook zo'n opmerking in die tijd tijdens de zelfde gelegenheid,( "a new generation hookers") en dat voor n filipina  :ikkeniebegrijp:

Die uitspraak deed ze al zo'n 10 jaar geleden maar staat me nog steeds bij.

Je maakt wat mee hier he  :jajaja:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Digos


Mooie foto's...daar is niks mis mee.  :thumb:

Ik heb wel altijd zo men bedenkingen als het over graduation gaat, dat is echt niet origineel van de Phils maar van de USA zoals vele dingen.

Blijkbaar is er al zo'n graduation als je van de kleuterschool afkomt.  :ikkeniebegrijp:

Ik kreeg verleden week nog de vraag of dat hier  in :belgiesmiley:  :nederlandsevlag: ook zo is, verwondering was groot toen ik ontkennend moest antwoorden en het kwam voor mij zo over of we waren abnormaal of iets dergelijks.

LIVE ONCE - LIVE IT

Baliw-katok

Idd reeds van in de kleuterschool dragen ze zo'n adhemar hoedje



boomerang

Citaat van: Amice op maandag 29 maart 2010, 22:13:00
Heel bekend en mooie foto's. leuk om mee te maken en te zien hoe fanatiek iedereen daarin is.

CitaatHet toekomstige kader welke de komende decennia de Filippijnen moet voortstuwen in de vaart der volkeren.

Jij houdt het dan nog beschaafd eerlijk gezegd.

Mijn ex (filipina) maakte ook zo'n opmerking in die tijd tijdens de zelfde gelegenheid,( "a new generation hookers") en dat voor n filipina  :ikkeniebegrijp:

Die uitspraak deed ze al zo'n 10 jaar geleden maar staat me nog steeds bij.

Je maakt wat mee hier he  :jajaja:



Hallo Amice,

Pittige humor van jouw (ex Filippijnse), daar hou ik van   :lachen:

Idd bijzonder uit de mond van een Filippijnse.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"