Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

gezinshereniging

Gestart door stijn54, zondag 4 april 2010, 10:44:18

Vorige topic - Volgende topic

stip66

Hey F.O. je bent noch gek, noch naief....
Het is meer dan begrijpelijk dat je vol ongeduld zit te wachten op enige respons.
Echter, mijn ervaring is dat het minimaal 10 a 12 weken zal duren voor er enige wijziging te zien is op de website.
Het duurde bij mij al 8 weken (!) VOOR ze in MNL de tijd vonden om ons dossier per diplomatieke koffer naar DVZ te sturen.
Op het moment dat deze wordt ontvangen door DVZ in Brussel, hebben ze nog eens 12 weken de tijd om een beslissing te nemen ( en te publiceren ).
Hou de moed er in, maar verwacht geen wijziging op de website voor october-november.
Triest. maar de realiteit....

:ikkeniebegrijp:

pvgossum

de lijst van reden in de omzendbrief zegt ook dat de lijst niet limitatief is, dus dat er nog andere redenen voor schijnhuwelijk kunnen aangevoerd worden:

Uit nota schijnhuwelijken van de acht vzw
-   Eén van de partijen was reeds betrokken in een schijnhuwelijk of een kortstondig huwelijk waardoor een echtgenoot verblijf wierf
-   Meerdere naaste familieleden van één van partijen verwierven verblijf via een kortstondig huwelijk
-   Betrokkenheid in criminele activiteiten
-   Leugenachtige verklaringen of andere pogingen om de ambtenaar te misleiden
-   Partijen leggen meerdere tegenstrijdige verklaringen af of zijn op meerdere punten onwetend over mekaar
-   Een zeer snelle gang van zaken
-   Juridische voorbereiding van de aangifte


Fail_over

Citaat van: stip66 op donderdag 22 juli 2010, 08:36:28
Hey F.O. je bent noch gek, noch naief....
Het is meer dan begrijpelijk dat je vol ongeduld zit te wachten op enige respons.
Echter, mijn ervaring is dat het minimaal 10 a 12 weken zal duren voor er enige wijziging te zien is op de website.
Het duurde bij mij al 8 weken (!) VOOR ze in MNL de tijd vonden om ons dossier per diplomatieke koffer naar DVZ te sturen.
Op het moment dat deze wordt ontvangen door DVZ in Brussel, hebben ze nog eens 12 weken de tijd om een beslissing te nemen ( en te publiceren ).
Hou de moed er in, maar verwacht geen wijziging op de website voor october-november.
Triest. maar de realiteit....

:ikkeniebegrijp:

Een mailtje naar de BE ambassade in manila leerde me dat de papieren nog steeds bij de Fhillipijnse overheid liggen. De consult zou er achteraan gaan.

Niet gek, niet naief. Maar ongeduldig. Dit gaat gewoon te lang duren.  :mauer:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66

Citaat van: Fail_over op zondag 22 augustus 2010, 17:45:23
Citaat van: stip66 op donderdag 22 juli 2010, 08:36:28
Hey F.O. je bent noch gek, noch naief....
Het is meer dan begrijpelijk dat je vol ongeduld zit te wachten op enige respons.
Echter, mijn ervaring is dat het minimaal 10 a 12 weken zal duren voor er enige wijziging te zien is op de website.
Het duurde bij mij al 8 weken (!) VOOR ze in MNL de tijd vonden om ons dossier per diplomatieke koffer naar DVZ te sturen.
Op het moment dat deze wordt ontvangen door DVZ in Brussel, hebben ze nog eens 12 weken de tijd om een beslissing te nemen ( en te publiceren ).
Hou de moed er in, maar verwacht geen wijziging op de website voor october-november.
Triest. maar de realiteit....

:ikkeniebegrijp:

Een mailtje naar de BE ambassade in manila leerde me dat de papieren nog steeds bij de Fhillipijnse overheid liggen. De consult zou er achteraan gaan.

Niet gek, niet naief. Maar ongeduldig. Dit gaat gewoon te lang duren.  :mauer:

Yap, F.O. de grootste tijd wordt verscheten in MNL. 2 maanden voor ze de documenten naar den Belgique sturen..... O0
Het zijn gewoon luiaards, net zoals de rest van de administratie daar  :jajaja: Gewoon om de Belg te kl**ten.

Fail_over

Citaat van: stip66 op zondag 22 augustus 2010, 17:49:41
Citaat van: Fail_over op zondag 22 augustus 2010, 17:45:23
Citaat van: stip66 op donderdag 22 juli 2010, 08:36:28
Hey F.O. je bent noch gek, noch naief....
Het is meer dan begrijpelijk dat je vol ongeduld zit te wachten op enige respons.
Echter, mijn ervaring is dat het minimaal 10 a 12 weken zal duren voor er enige wijziging te zien is op de website.
Het duurde bij mij al 8 weken (!) VOOR ze in MNL de tijd vonden om ons dossier per diplomatieke koffer naar DVZ te sturen.
Op het moment dat deze wordt ontvangen door DVZ in Brussel, hebben ze nog eens 12 weken de tijd om een beslissing te nemen ( en te publiceren ).
Hou de moed er in, maar verwacht geen wijziging op de website voor october-november.
Triest. maar de realiteit....

:ikkeniebegrijp:

Een mailtje naar de BE ambassade in manila leerde me dat de papieren nog steeds bij de Fhillipijnse overheid liggen. De consult zou er achteraan gaan.

Niet gek, niet naief. Maar ongeduldig. Dit gaat gewoon te lang duren.  :mauer:

Yap, F.O. de grootste tijd wordt verscheten in MNL. 2 maanden voor ze de documenten naar den Belgique sturen..... O0
Het zijn gewoon luiaards, net zoals de rest van de administratie daar  :jajaja: Gewoon om de Belg te kl**ten.


De Belg, of in mijn geval den Ollander kan daar wel tegen. Asawaatje daarin tegen begint zich aardig ongewenst te voelen. Wat ik heel goed kan begrijpen.....
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66

Ik had de goedkeuring telefonisch ontvangen in maart.
Eind april had mijn vrouw nog geen bevestiging ontvangen.
Ikke boos en om 16H00 ( Phil tijd ) zeikmail gestuurd naar de consul in MNL.
( om 16H00 sluit de ambassade )
Om 16H15 kreeg ze telefoon van de ambassade, alles was ok en ze kon de week erna om haar visum komen.

Moraal: Als ge niet uit uw sloeffen schiet, gebeurd er geen ballen ginds  :jajaja:

Fail_over

Citaat van: stip66 op zondag 22 augustus 2010, 17:58:08
Moraal: Als ge niet uit uw sloeffen schiet, gebeurd er geen ballen ginds  :jajaja:

Daarom, ik ga niet meer afwachten. Eind juni zijn alle documenten afgeleverd op de BE ambassade, nu zijn we 2 maanden verder en ligt het nog steeds bij de Fhil gov. het had allang in Brussel kunnen zijn. Zeker omdat alle huwelijks, geboorte en andere papieren al een keer langs dezelfde weg zijn gegaan.

We hebben al een onderzoek naar schijnhuwelijk gehad, alles is al goedgekeurd door NL.

Moe wordt ik er van, heel moe.

Asawaatje gelooft er al niet meer in. En ik geloof niet dat ze ook maar iets kunnen vinden om het tegen te houden, en daarom maar vertragen.
Eens kijken wie de langste asem heeft.....
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66

Niet opgeven F.O. gewoon op hunne nek zitten, desnoods 4 mails per dag sturen met de consul in CC.
Dan wordt hen onder hun ballen gestampt om wakker te worden ipv gebruik te maken van het internet op de ambassade om te chatten.  :haha:

Fail_over

Citaat van: stip66 op zondag 22 augustus 2010, 18:17:42
Niet opgeven F.O. gewoon op hunne nek zitten, desnoods 4 mails per dag sturen met de consul in CC.
Dan wordt hen onder hun ballen gestampt om wakker te worden ipv gebruik te maken van het internet op de ambassade om te chatten.  :haha:

Dank je voor je steun Stip. Ik zal eens wat ballen gaan stampen.  :lachen:   :moord:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stijn54

@fail-over. Sterkte en ik hoop voor jou dat het allemaal goed komt. Ik heb totaal geen respect voor Consul René Peeters alhoewel er hier onder de leden hem wel sympathizeren. Hij weel goed  genoeg welke criteria er gebruikt wordt in de ambassade om een visum te weigeren maar daar wordt bij het afleveren van de legal capacity niks over gezegd. Is dit niet met het leven/verwachting van de Filippijnse vrouw spelen? Ik noem dit gewoon misdaad tegen de mensenrechten. En daar bovenop komt dan nog dat justitie de politici volgt. Ik ben er nog steeds kapot van. :ikkeniebegrijp: