Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

San Miguel

Gestart door stip66, woensdag 7 april 2010, 08:14:56

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: Danny op donderdag 17 februari 2011, 20:22:56
Citaat van: stip66 op woensdag  7 april 2010, 08:14:56
Heeft er iemand een idee of ( en zoja waar ) er in  :belgiesmiley: Red Horse of San Miguel Premium gekocht kan worden ?

Ik weet het niet want ik breng altijd Red Horse mee van de Filippijnen,ik ben het eens dat Belgie ook goed bier heeft maar Red Horse is prima bier,Jupiler en Red Horse zijn super maar wat de mensen met Heineken hebben weet ik niet,dat fluitjesbier is in de hele wereld bekend,hoe dat komt,daar is mijn verstand te klein voor!


Omdat ze bij Heineken  verstand hebben van hoe een produkt aan de man ( wereld ) te brengen. Als je ziet waar Heineken wereldwijd allemaal wordt verkocht, dan kan je het moeilijk fluitjesbier noemen dacht ik zo.
Rich de Nederbelg.

Danny

Ik kom regelmatig in Nederland en heb het al regelmatig gedronken,ik vind het echt niet aan Jupiler kunnen maar je hebt inderdaad gelijk,Heineken zal veel verstand hebben om te kunnen verkopen en nu ik Red Horse gewoon ben,masarap!

Rich

Citaat van: Danny op donderdag 17 februari 2011, 21:29:45
Ik kom regelmatig in Nederland en heb het al regelmatig gedronken,ik vind het echt niet aan Jupiler kunnen maar je hebt inderdaad gelijk,Heineken zal veel verstand hebben om te kunnen verkopen en nu ik Red Horse gewoon ben,masarap!


Ik ben geen bierkenner want ik drink zelden bier. België is een echt bierland en jullie hebben er verstand van dus kan ik mij goed voorstellen dat jullie het verschil zo goed proeven en zal het wel zo zijn.

Ik proef geen verschil......kan je nagaan  :lachen: Geef mij maar een lekker rood wijntje. Dat verschil proef ik wel hoor  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Heineken is paardezeik, daar proef je de vervuiling van Amsterdam in, maar ze weten wel de pr ja.. Net als Amstelbier, dan drink je de vervuiling van de Amstel. Je hebt ook het Brabantse Dommelsch bier. Koppijn bier noem ik het. De betere pils van NL zijn Bavaria, en Hertoch Jan.

Bitte ein Bit uit Duitsland is een heel zuiver bier. Daar kan je lang op doordrinken zonder er koppijn aan over te houden.

San Miguel is een brouwerij die volgens mij overgewaaid is vanuit de hoofd brouwer in Madrid, Spanje. Sinds zeer lange ltijd zelfstandig in de Phils.
In de gewonde fles SM, Long bottle SML prettig pilsje.

Red Horse is sterker, doet denken aan het verschil tussen pils en bier.

Pils heeft een hoge gisting, en bier een lage, of andersom, weet ik niet meer.

In België heb je Jupiler, goed te drinken, net als Crystal. Meas is bitter. De Aldie heeft ook Warsteiner, goedkoop, geen smaak maar je wordt er zat van. Als dat een criteria is, is dat pils goed. Echt lekker is de palm, en de abdij bieren. Zo zijn er zoveel smaken als wensen.
Delahaize heeft zijn eigen bier. Blik 50 cl â,¬ 0,39 nog goedkoper dan de Warsteiner van de Aldie â,¬ 0,49. Maar smaakt ook anders.

Beer na Beer in de Phils ook geprobeerd, tja, tis ook bier.

Bij mij blijft Bitte ein Bit toch boven aan staan bij de pils. Met daarna de SML. Bij de bieren een lekkere Leffe, of een trappist. Of een Hertoch Jan dubbel.

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66

Bwa FO, er is geen enkel slecht bier.
Bier dat via de tap verkoopt is in het algemeen lekker ( onder voorwaarde dat de tap loopt, als er condensatie te zien is op de tapkraan )
Jupiler smaakt evenzeer naar zeik als de tap stilstaat.
Ik kwam vroeger in Leopoldsburg in een volkscafe waar " Martens Pils " getapt werd.
Nooit koppijn gehad, daar den tap steeds open stond.
Onderhoud en het kuisen van de leidingen doet wonderen, ook bij "A" merken hoor.
Smaken verschillen idd, maar mits een beetje aandacht voor de infrastructuur bestaat er geen koppijnbier. ( tenzij er overdaad is.... )
:biggrinn:

Danny

Over koppijn gesproken,ik heb van eerder welk bier een kater(hoeft niet echt koppijn te zijn),Red Horse drink ik met liters in de Phills en raar maar waar,daarvan heb ik het nooit,
vraag me niet hoe het komt maar het is zo!
Over den tap gesproken,ik ben een echte tapdrinker,Jupiler heb ik altijd het beste bier gevonden maar uit de fles is het vééél minder,ook dat probleem heb ik niet met Red Horse,het smaakt altijd,ik denk dat ik verkocht ben aan dat biertje!

jiggy

als Belg zijn er wenig dingen waar we echt prat kunnen op gaan, of.. we hebben een algemeen gebrek aan chauvinisme.

gelukkig hebben we onze tennisvrouwen en.. sinds deze week een heus wereldrecord "regeringsformatie"  :applaus: , doch dit

terzijde :biggrinn:

wat bier betreft.. worden we internationaal toch erkend als zijnde HET bierland bij uitstek.

ik sta regelmatig versteld van het aanbod, en bijna wekelijks komen er streekbieren bij.

wel.. als rechtgeaarde belg zweer ik bij ons bier.... Nederlandse bieren kunnen mij maar weinig bekoren.

Zoals hierboven als aangehaald, is Heineken wereldberoemd, doch.. heeft meer met marketing te maken dan met de kwaliteit van het bier...

In de Phils drink ik liefst Redhorse, al was ik wel verbaasd toen ik de fles bekeek : 7 % ! da's al redelijk straf bier !

smaakt beter door dan de San Miguel, maar om te blijven drinken.. is SM dan weer meer aan te raden, denk ik.

over hoofdpijn of katers.... euchm.. heb ik nog nooit last van gehad, van geen enkel bier.

oefening baart kunst misschien?  :biggrinn:


Nog wat humor  als afsluiter :

Wat is de gelijkenis tussen een verliefd koppeltje dat romantisch op een meer ronddobbert in een roeibootje
en
Heineken????

..... "they are both bloody close to water"...... :lachen:


ECHT gebeurd :

Enkele jaren geleden zaten we op een terrasje ergens in Zeeuws-Vlaanderen en we vroegen wat er zoal te drinken viel.

De ober had het over Amstel, Bavaria, enz....

Vraagt mijn schoonbroer die fanatiek Belg is : "Hebt u ook BIER"?

Hilariteit alom uiteraard, doch de blik van de ober liet verraden dat hij de humor van deze vraag niet kon delen .... :lachen:

stip66

Citaat van: jiggy op zaterdag 19 februari 2011, 12:56:56

Nog wat humor  als afsluiter :

Wat is de gelijkenis tussen een verliefd koppeltje dat romantisch op een meer ronddobbert in een roeibootje
en
Heineken????

..... "they are both bloody close to water"...... :lachen:


Ook onder San Miguel vatbaar:

Wat is het verschil tussen beffen en SM ?
Bij het beffen is het slechts de eerste slok die naar zeik smaakt !
:crazy:

boldy

gelukkig maar dat smaken verschillen ,bijna alle bieren die jullie lekker vinden vind ik NIET te zuipen en vice versa .
ik kan me dan ook geen (echte) bier drinker noemen, maar  heineken ,amstel,bavaria,sm,jupiler,hoegaarden witbier vind ik een lekker biertje daarintegen vind ik leffe ,red horse ,palm,hertog jan en al zulke bieren niet te zuipen.
dus zo zie je maar weer dat over smaak niet valt te twisten
het leven is net een lul keihard en veel te kort

koy

Geef mij maar een Leffe of een Guiness van 't vat, da's pas bier!

Gelukkig ieder zijn smaak, vandaar dat er in B honderden bieren zijn.  :happy:
leven en laten leven...