Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Robert

Citaat van: callebaut op zondag 11 juli 2010, 04:16:34
Citaat van: Rich op zondag 11 juli 2010, 03:28:22
Ja, maar daar profiteren wij dan ook van. Meer concurentie.......beter prijzen  :happy: :jajaja:

Volgens hun flight schedules........ Bru - Mnl via Hong Kong ..... @ Rich ... hopelijk volgt later Mactan-Cebu .....  :biggrinn: 

Die kan je dan ook gewoon boeken, ga je van Hong Kong meteen naar Cebu.
Dus die mogelijkheid is er dan ook meteen, zelfde als vanaf Amsterdam.
Al met al komen er meer mogelijkheden voor iedereen, goede zaak. 

Fail_over

ma 12 jul 2010, 16:51

Levenslang voor plannen aanslagen LONDEN -  Drie mannen die vanuit Groot-Brittannië aanslagen wilden plegen op passagiersvliegtuigen met explosieve vloeistoffen in drinkflessen, zijn maandag door een rechtbank in Londen tot levenslang veroordeeld. Ze moeten minstens twintig jaar de cel in voordat ze in aanmerking komen voor vervroegde vrijlating. Dat berichtte de BBC.

De drie maakten deel uit van een grotere groep, die minstens zeven vliegtuigen wilde laten neerstorten op routes richting de Verenigde Staten, aldus de aanklagers. Als ze in hun opzet waren geslaagd, hadden duizenden mensen het leven verloren.

Negen anderen, onder wie het brein achter de aanslagen, zijn eerder al veroordeeld. De arrestaties van de mannen in 2006 leidden wereldwijd tot beperkingen op het vervoer van vloeibare stoffen in vliegtuigen.

Bron. telegraaf.nl


Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Kano

Koffers Schiphol nagezonden per boot

De Telegraaf 16 juli 2010



AMSTERDAM -  Door enkele grote storingen met het bagagesysteem op Schiphol zijn de afgelopen dagen honderden vakantiegangers op hun vakantieadres aangekomen zonder koffers.

Niet alleen het afgelopen weekend, maar ook in de nacht van dinsdag op woensdag ging het een paar keer flink mis met de automatische koffersorteerders, waardoor veel bagage niet op tijd het vliegtuig bereikte.

Schiphol bevestigde gisteren de problemen. "Het is heel erg vervelend allemaal, maar op dit moment is het systeem gelukkig weer op orde. De storing met een van de twee sorteerders kwam ook op een erg ongelukkig moment. Door de enorme vakantiedrukte liep het systeem daardoor vast."

Onder meer ArkeFly, Corendon maar met name reizigers van Transavia, dat de afgelopen dagen juist een enorme piek aan zomervakantiegangers moest verwerken, werden getroffen door de problemen in vertrekhal 3. Hoewel met de hand nog alles op alles werd gezet om zo veel mogelijk bagage aan boord te krijgen, vertrok een aantal toestellen toch zonder koffers.

"We doen er al dagen alles aan om iedereen alsnog zijn of haar koffer na te zenden. Bij veel mensen is dat gelukkig al gelukt, maar op sommige bestemmingen is dat gewoon erg lastig", aldus een woordvoerster van Transavia. "Zo vliegen we op sommige Griekse eilanden maar een keer per week. Daar brengen we de koffers nu zelfs per boot naartoe."

Toch blijken veel reizigers al dagen vergeefs op hun bagage te wachten. "Ik baal echt enorm", aldus een vakantieganger die in het Turkse Bodrum sinds zaterdag zonder koffer zit en deze week naar een bruiloft moet. "Al dagen krijg ik van de lokale afhandelaar te horen dat mijn koffer nog niet verstuurd is. Ik moet nu nieuwe kleding kopen en dat kost klauwen met geld. Bovendien ben ik de poedermelk voor mijn kleine van 18 maanden kwijt. Ik denk dat ik het allemaal maar ophaal wanneer ik weer terug ben op Schiphol."
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Robert

UPDATE  SCHIPHOL - De aankomst van het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, de Airbus A380, heeft veel bekijks getrokken. In de omgeving van de Polderbaan bij Schiphol zag het zwart van de mensen, allen met een fotocamera in de aanslag om de reus vast te leggen.

Het toestel vloog rond kwart voor tien over, om vervolgens voor de eerste keer te landen op de luchthaven.

Honderden vliegtuigspotters stonden al vroeg in de ochtend klaar in afwachting van de A380. Dat zei Gert Jan Staphorst, die zich eveneens op de spottersplaats heeft gesetteld. ''Toen ik hier rond half acht kwam, stonden er honderd man. Maar inmiddels zijn het er al vijf- tot zeshonderd'', aldus de vliegtuigspotter.

Staphorst wilde niks missen van de aankomst van de A380. ''Het is toch wel heel bijzonder omdat het het grootste passagiersvliegtuig is dat voor het eerst naar Amsterdam komt.'' (ANP/CBR)

Citaat

was al eerder in België te zien, het is toch echt wel een geweldig toestel.
lijkt me toch wel een hele ervaring

Kano

Boeing Dreamliner voor het eerst in Europa



De Telegraaf, 18 juli 2010

FARNBOROUGH -  Voor het eerst is een Boeing 787 Dreamliner aangekomen in Europa. Het toestel dat de concurrentie moet aangaan met de A380 van Airbus landde zondagochtend in Groot-Brittannië op Farnborough Airport.


Foto: Reuters


De Dreamliner had tot nog toe alleen in de Verenigde Staten gevlogen. Het toestel is in Groot-Brittannië voor een luchtvaartshow. Honderden vliegtuigspotters hadden zich op het vliegveld verzameld om de Boeing te bewonderen. Speciaal voor hen vloog het toestel een extra rondje.

Boeing kampt met vertragingen bij de productie van de Dreamliner, een toestel dat gemaakt is van lichtgewicht materialen en daardoor minder brandstof verbruikt. Het bedrijf waarschuwde donderdag dat het toestel waarschijnlijk pas in het eerste kwartaal van 2011 beschikbaar komt in plaats van het vierde kwartaal van dit jaar.

Die vertraging komt bovenop de achterstand van twee jaar die Boeing tot nog toe al had opgelopen. De productie van de Dreamliner heeft in de afgelopen drie jaar al vijf keer vertraging opgelopen. De eerste testvlucht is zes keer uitgesteld als gevolg van een gebrek aan onderdelen, problemen bij het ontwerp en een staking op de fabriek van Boeing.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Mawibata

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

Alcoholcontroles voor vliegtuigpersoneel
SCHIPHOL -  De politie heeft maandag op luchthaven Schiphol vliegers en bemanningsleden gecontroleerd op mogelijk alcoholgebruik. Het ging om medewerkers van KLM, Martinair en enkele Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen. Dat meldde de politie.

Please Wait ...
De controle had plaats in een ruimte van de KLM waar vliegers en cabinepersoneel vluchten voorbereiden. Periodiek houdt de luchtvaartpolitie dergelijke controles onder vliegers en cabinepersoneel. Niemand van de zeventig gecontroleerden was in overtreding.

telegraaf.nl
Rich de Nederbelg.

Rich

Frans vliegverkeer komende dagen verstoord door staking

Het luchtvaartverkeer in Frankrijk zal van dinsdagavond tot donderdagochtend flink wat hinder ondervinden na een oproep van vijf vakbonden aan de luchtverkeersleiders om het werk neer te leggen. De vakbonden protesteren tegen een Europees fusieplan.
De stakingsaanzegging van de luchtverkeersleiders loopt van morgenavond tot donderdagochtend. Concreet zal woensdag twintig procent van de vluchten op de Parijse luchthaven van Roissy geschrapt worden. Op de luchthaven van Orly loopt dat percentage zelfs op tot de helft.

De EU wil de luchtverkeersleiding rationaliseren en efficiënter maken door een gemeenschappelijke leiding in meerdere landen, in plaats van de 27 aparte systemen van vandaag. Frankrijk belandt zo in een groep met België, Luxemburg, Nederland, Zwitserland en Duitsland.

De vakbonden vrezen echter voor een ontmanteling van hun verkeersleiding ondanks de eerdere belofte van de regering dat voor het personeel onder meer statuten bij het oude zullen blijven. (afp/ypu)
19/07/10 19u53
Rich de Nederbelg.

Rich

Stewardess Air France stal pak geld van slapende passagiers

Een airhostess van Air France kijkt mogelijk tegen tien jaar cel aan nu bewezen is dat ze geld, kredietkaarten en juwelen heeft gestolen van talrijke slapende passagiers in business class.
De 47-jarige Lucie R. uit de Franse stad Rouen wordt nu in de media al grappend de 'Mile High Pickpocket' genoemd. De vrouw liet zich dan ook niet onbetuigd tijdens langeafstandsvluchten. Na een stevige maaltijd en de nodige alcoholconsumptie vielen de passagiers meestal als een blok in slaap en dan sloeg de stewardess toe. Ze zocht in de zakken van de reizigers naar geld, kredietkaarten en juwelen. Zo kon de airhostess tijdens één vlucht alleen al zo'n 4.400 euro cash geld buit maken.

"Alle diefstallen gebeurden telkens op de vluchten waar Lucie R. van dienst was", zo verklaarde een anonieme bron. De 142 vliegreizen van de vrouw werden dan ook nauwgezet onder de loep genomen. De stewardess werd uiteindelijk gearresteerd na haar vlucht van Tokio naar Parijs.

Lucie R. bekende 26 diefstallen van antieke horloges tot chequeboekjes maar de politie is ervan overtuigd dat er veel meer geld en spullen afhandig gemaakt zijn. De stewardess hield er dan ook een zeer liederlijke levensstijl op na. Ze reed met een dure sportwagen en was eigenaar van redelijk wat vastgoed. (kve)
20/07/10 18u10
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......