Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Rich

5 international airlines ready to move to NAIA 3

Posted at 06/05/2014 12:52 PM | Updated as of 06/05/2014 12:52 PM
MANILA, Philippines - Five international airlines are transferring their operations to Ninoy Aquino International Airport (NAIA) Terminal 3 in August.

NAIA 3 manager Octavio Lina said Delta Airlines will be the first to transfer to Terminal 3 on August 1, with four daily flights.

KLM Royal Dutch Airlines, Emirates, Singapore Air and Cathay Pacific will also be transferring to Terminal 3 by mid to end of August.

KLM will have two daily flights and Emirates will have 6 daily flights. Singapore Air will have 8 daily flights, while Cathay Pacific will have 10 daily flights.

These five airlines will be using Terminal 3's south wing, which has not been used for several years.

The use of Terminal 3 for international flights is expected to help ease congestion at the NAIA Terminal 1, which is currently undergoing renovation

Lina also said the systems for check-in counters and baggage handling are currently being finished at Terminal 3.

Around 300 closed circuit TV (CCTV) cameras are being installed inside and outside NAIA 3 and will be operational by August. - from a report by Dexter Ganibe, DZMM

Source : http://www.abs-cbnnews.com/business/06/05/14/5-international-airlines-ready-move-naia-3

Rich de Nederbelg.

Pinocchio

Het aantal vluchten moet je wel delen door 2.
Om het wat mooier te laten lijken wordt een inkomende en een uitgaande vlucht apart als vlucht gerekend.

Amice

Inkomend of uitgaand het zijn wel beiden vluchten uiteraard.

Het is inmiddels wereld nieuws maar dan met een cover foto van de airport waar het vuil en polution vanaf druipt...marketing moeten ze echt nog leren hier geloof ik.

https://anc.yahoo.com/news/5-international-airlines-moving-to-naia-3-in-august-052945394.html

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

NAIA terminal fee will soon be included in airline tickets

ABS-CBNnews.com
Posted at 06/11/2014



MANILA, Philippines - Good news: Departing passengers for international flights will soon no longer have to line up to pay terminal fees at the Ninoy Aquino International Airport.

The Manila International Airport Authority (MIAA) and international air carrier representatives have agreed to include the international passenger service charge (IPSC), commonly known as terminal fees, in the price of airline tickets starting October 2014.

"(This new policy) improves traveling convenience and efficiency at NAIA by removing a whole process which unnecessarily adds to the passengers' processing time, requiring them to line up when payment can be done ahead of time," Transportation Secretary Jun Abaya said in a statement.

The integration of the terminal fee in airline tickets will lessen the queuing time for departing passengers at the NAIA, as well as free up a sizable area at the airport since the terminal fee counters will be removed.

The Philippines is currently the only ASEAN country that collects terminal fees at the airport.

The MIAA is set to sign the memorandum of agreement with air carriers later this month. Under the deal, the terminal fee will be integrated by default in the tickets, whether purchased online or through ticketing offices or travel agents.

While the integration program will begin in October 2014, there is a one-year transition period that will end in September 2015. Full implementation of the policy will be in October 2015.

MIAA collects a P550 terminal fee for the maintenance of the airport (P390) and aviation security (P60), while P100 goes to the national government.

For domestic flights from NAIA, the P200 terminal fee has been included in airline tickets since August 2012.

The DOTC is currently undertaking the rehabilitation of NAIA Terminal 1, and completion works at Terminal 3.

Source : http://www.abs-cbnnews.com/business/06/11/14/naia-terminal-fee-will-soon-be-included-airline-tickets
Rich de Nederbelg.

Rich

Vliegwereld sjoemelt met spaarprogramma's

BRUSSEL -
„Steeds meer vliegmaatschappijen sjoemelen met spaarpunten van veelvliegers." Dat stelt Europese consumentenorganisatie BEUC, die een diepgaand onderzoek wil naar de praktijken in de luchtvaart om passagiers aan zich te binden.
Dirk Oosthoek ...pure diefstal...
Dirk Oosthoek ...pure diefstal...
Gisteravond wilde BEUC nog geen nadere mededelingen doen over deze gevoelige kwestie. Alle maatschappijen, ook KLM (Flying Blue), doen hun best om leden voor spaarprogramma's te werven, zodat hun persoonsgegevens bekend zijn en ze direct benaderd kunnen worden.
Maar betalen met gespaarde 'mijlen' voor vluchten in de goedkoopste boekingsklasse blijkt lastig. Zogeheten beloontickets kosten vaak twee tot drie keer zoveel als de reiziger normaal kwijt zou zijn.
Het inwisselen is volgens de Nederlandse luchtreiziger Dirk Oosthoek, die jaarlijks tientallen vluchten met KLM maakt, en vele andere klagers een gedoe. „Hier is sprake van misleiding", vindt hij.
KLM bestrijdt dat. „Tickets voor Flying Blue-leden zijn in Europa verkrijgbaar vanaf 12.500 punten. Als de goedkoopste boekingsklasse vol is, worden hogere tarieven in rekening gebracht en dus meer punten."
Flying Blue ligt eveneens onder vuur, omdat KLM heeft besloten dat een groot aantal leden toch moet bijbetalen voor ruimbagage op Europese vluchten. Vorig jaar werd (nieuwe) spaarders nog voorgehouden dat zij waren vrijgesteld. KLM heeft nu meer dan een miljoen leden.
Oosthoek heeft ook slechte ervaringen met vooraf bijbetalen om een betere zitplaats te krijgen.„Die gereserveerde stoelen zijn bij het inchecken vaak al vergeven. KLM zegt doodleuk dat die niet gegarandeerd kunnen worden, zelfs niet als ervoor is betaald. En dat incheckpersoneel de laatste beslissing heeft voor de toewijzing. Dat is pure diefstal."
Compensatie
KLM erkent het seatingprobleem. „We zijn bezig het op te lossen in onze systemen. We hebben deze passagier ter compensatie 10.000 Flying Blue-spaarpunten gegeven", aldus een woordvoerder.
Oosthoek neemt daar geen genoegen mee.
„Ik wil krijgen waarvoor ik betaal. Ook als ik eens een vlucht wil wijzigen, word ik door KLM uitgekleed. Ik moet tot wel 250 euro extra betalen, dat is feitelijk een nieuw ticket."
Volgens KLM is de prijs van een zitplaats aan boord afhankelijk van de beschikbaarheid. „Als reizigers een geboekte vlucht willen veranderen, gelden behalve de administratiekosten de kosten van de boekingsklasse die nog voorradig is. Hoe hoger die is, hoe duurder het ticket voor die nieuwe vlucht."

Bron : http://www.telegraaf.nl/reiskrant/22772233/___Vliegwereld_sjoemelt___.html
Rich de Nederbelg.

Luke

Dat gesjoemel is al meer dan 10 jaar bezig. Ik ben ook nog "lid" van Flying Bleu maar al lang op non actief aka 0 miles. Dus vraag mij af hoeveel van die miljoen leden nog miles heeft. Als je een jaartje niet met KLM vliegt gaan de miles vliegen.

Tot nu toe ben ik tevreden met Etihad "Guest" programma. Geen gezeik bij upgrade naar Business class met miles; als er plaats is en voldoende miles op je account staan natuurlijk. Hoe lang het nog duurt??  :weetikniet:

Ronny55

Een van de hoofdredenen dat ik niet meer met KLM zal vliegen is dat je te pas en te onpas je zitje waarvoor je NB 50 euro betaald kwijt kan geraken...zonder enige compensatie.
  Het grote voordeel, de rechstreekse vlucht, is weggevallen..... KLM kan voor mijn part de boom in. 3x KLM gevlogen 2x flink genaaid . 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

boldy

Dat is natuurlijk schandalig dat wanneer je extra geld betaald om  of bij de nooduitgang te zitten of in een rij van 2  je dan nog niet zeker van dat je daar daadwerkelijk ook zit en mocht je daar dan niet zitten ze je niet eens je geld terug geven.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Het is  :nederlandsevlag: eigen dat je dan  moet klagen en bezwaar dient aan te tekenen. Tja recht is krom tegenwoordig.

Elkander besodemieteren mag dus blijkbaar en is de nieuwe law & order en de gedupeerde moet maar zien hoe hij zijn recht haalt.

Ik ben er niet voor niets weg gegaan.  :benweg:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op dinsdag 24 juni 2014, 11:01:38
Het is  :nederlandsevlag: eigen dat je dan  moet klagen en bezwaar dient aan te tekenen. Tja recht is krom tegenwoordig.

Elkander besodemieteren mag dus blijkbaar en is de nieuwe law & order en de gedupeerde moet maar zien hoe hij zijn recht haalt.

Ik ben er niet voor niets weg gegaan.  :benweg:



Het is wel zo dat je er mee akkoord gaat met de voorwaarden
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.