Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Enorme chaos op Brussels Airport door politiestaking

De politiestaking van vandaag zorgt voor een enorme chaos op de luchthaven Brussels Airport in Zaventem.

Aan de B-pier van de luchthaven staan er lange wachtrijen voor de grenscontroles. Omdat reizigers daar vastzitten, kunnen ze bovendien hun bagage niet afhalen, wat ook bij de bagageafhandeling voor chaos zorgt.

De politie houdt vandaag over heel het land stakingsacties uit onvrede met de nieuwe pensioenregeling en het uitblijven van een politieke oplossing. Het Grondwettelijk Hof bepaalde enkele maanden geleden dat alle agenten voortaan tot hun 62ste zouden moeten werken. In veel politiezones worden enkel dringende interventies uitgevoerd. De geïntegreerde politie is verplicht om een minimumdienst te verzekeren. Het is de eerste nationale staking sinds de politiehervorming in 2001 die een tweeledige structuur - met een federaal en een lokaal niveau - in het leven riep.

Bron : ww.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2059513/2014/09/23/Enorme-chaos-op-Brussels-Airport-door-politiestaking.dhtml

It's more fun at Belgian airport !!!
Rich de Nederbelg.

share

Staken is wat mij betreft meestal geen oplossing, maar de mensen van de politievakbonden hebben wel gelijk in deze: men belooft hen al jaren een degelijke regeling, maar de regeringen houden zich liever met iets anders bezig, zoals gedurende 25 jaar lullen over de Oosterweelverbinding en dergelijke, waar er de komende 10 jaar wellicht nog geen oplossing voor is.

Zoals bij elke staking zijn weer mensen die met het issue niks te maken hebben weer het slachtoffer. Naast alleen dringende interventies te doen zou men toch op zijn minst moeten vermijden dat de 'slachtoffers' geld verliezen door de acties, wellicht zullen er aanzienlijke vertragingen zijn waardoor aansluitingen gemist worden, en als het toevallig om vluchten nabij de  :smiley-philippines: gaat, wellicht geld kwijt en opnieuw boeken....

Beter dus niet plannen te vertrekken op een stakingsdag....

Rich

Of de vakbonden gelijk hebben laat ik even in het midden, maar om de haverklap en meestal onverwachts een internationale luchthaven plat leggen kan er bij mij niet in. Veel te veel macht die vakbonden, en ik vind het onverantwoord.

Niet plannen om te vertrekken op een stakingsdag? Tja makkelijk gezegd als je het een maand vantevoren weet, maar anders  :weetikniet:
Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: Rich op dinsdag 23 september 2014, 12:45:24
Of de vakbonden gelijk hebben laat ik even in het midden, maar om de haverklap en meestal onverwachts een internationale luchthaven plat leggen kan er bij mij niet in. Veel te veel macht die vakbonden, en ik vind het onverantwoord.

Niet plannen om te vertrekken op een stakingsdag? Tja makkelijk gezegd als je het een maand vantevoren weet, maar anders  :weetikniet:


Tja dat is dan een beredenering vanuit de passagiers en airportleiding en zou idd niet moeten behoeven te gebeuren maar welke andere middelen hebben werknemers dan nog tegenwoordig?

In  :nederlandsevlag: mogen ze rustig op het malieplein demonsteren en de politici zullen zwaaien (aldus Zalm) en alles blijft bij het oude. Aldus is dat ook geen oplossing om je recht te halen.

De politiek van "alles moet naar rechts want links mag niet meer" heeft inmiddels zijn resultaten ook al afgeworpen, rijk wordt rijker en arm wordt armer en er is oorlog zo groot van omvang dat er over een 3e wereldoorlog gesproken wordt.

Er zou eens een einde moeten komen aan uitbuit, graai en manipulatie politiek, lijkt me veel interessanter.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Volgens de laatste nieuwsberichten waren de lange wachtrijen het gevolg van een stiptheidsactie van niet stakende agenten en het gelijktijdig aankomen van vluchten. Met andere woorden, ze deden hun werk volgens het boekje.  :biggrinn:

Pinocchio

Citaat van: Rich op dinsdag 23 september 2014, 12:45:24
Niet plannen om te vertrekken op een stakingsdag? Tja makkelijk gezegd als je het een maand vantevoren weet, maar anders  :weetikniet:

Vertrek op een zaterdag een zondag  of een feestdag.

Die dagen wordt er niet gestaakt want dan zouden ze hun zaterdag- of zondagvergoeding verliezen.

Voor het goede doel hebben ze alles over, maar er zijn limieten.


Pinocchio

Citaat van: Amice op dinsdag 23 september 2014, 13:17:38
er is oorlog zo groot van omvang dat er over een 3e wereldoorlog gesproken wordt.

Wat is er exact nodig om dit "conflict" een oorlog te noemen?

Momenteel zijn er meer dan 50 landen bij betrokken met enkele zwaargewichten als USA, Frankrijk, Saudi Arabia en Australia.

Naar mijn weten was de eerste wereldoorlog en stuk minder omvangrijk.

Van Rusland moeten we niet echt verwachten dat ze zullen meedoen. Toen ze enkele jaren geleden de Moslim terroristen in Tsetsenie bestreden werden ze beschuldigd van onmenselijke praktijken.

Nu zitten ze in hun zetel te kijken hoe het westen de Moslim militanten op een humanitaire manier om het leven brengen.


Ronny55

 :agreed:
Citaat van: Pinocchio op woensdag 24 september 2014, 08:28:21
Citaat van: Amice op dinsdag 23 september 2014, 13:17:38
er is oorlog zo groot van omvang dat er over een 3e wereldoorlog gesproken wordt.

Wat is er exact nodig om dit "conflict" een oorlog te noemen?

Momenteel zijn er meer dan 50 landen bij betrokken met enkele zwaargewichten als USA, Frankrijk, Saudi Arabia en Australia.

Naar mijn weten was de eerste wereldoorlog en stuk minder omvangrijk.

Van Rusland moeten we niet echt verwachten dat ze zullen meedoen. Toen ze enkele jaren geleden de Moslim terroristen in Tsetsenie bestreden werden ze beschuldigd van onmenselijke praktijken.

Nu zitten ze in hun zetel te kijken hoe het westen de Moslim militanten op een humanitaire manier om het leven brengen.


:agreed:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Council asks: Defer Mactan airport's fee hike


Thursday, October 9, 2014


CEBU - The Cebu City Council asked the Mactan Cebu International Airport Authority (MCIAA) and the Department of Transportation and Communication (DOTC) Wednesday to delay a planned increase in the passenger service charge, fearing it will dampen tourism.

Archival said the proposed increase in the passenger service charge (PSC) is huge.

For domestic passengers, the proposed rate is P300, from the present rate of 200. For departing passengers of international flights, the terminal fee will be increased from P550 to P750 if the proposal is approved without changes.


Volledig artikel. Bron : http://www.sunstar.com.ph/cebu/local-news/2014/10/09/council-asks-defer-mactan-airports-fee-hike-370037
Rich de Nederbelg.

peldoman