Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Rich

BREAKING: Last Words On AirAsia Flight #8501 Blackbox – "ALLAHU AKBAR!"

According to Indonesian official the last words on the blackbox belonging to missing AirAsia flight was "Allahu Akbar!"

The recorder says, "Allah is Greatest! Allah is Greatest!"
Via Tribune News (translated):

Investigator Nurcahyo Utomo an expert examiner blackbox recording of National Transportation Safety Committee (NTSC). He was assigned to check the recording of a conversation Captain irianto that fateful plane flew Air Asia, QZ8501. But it was not an easy task for him, because he knew very close to the former pilot of the Indonesian Air Force pilots.

As quoted from Dailymail, Wednesday (14/01/2015), Nurcahyo can not imagine what the last words of Captain irianto, before the plane crashed in the Strait dikemudikannya Karimata. "Listening to a recording of the black box can be annoying repetitive and requires good mental strength," he said.

"Listening to the black box recording an aircraft involved in an accident do not like listening to music or discussion," he continued.

According to him, based on the experience of listening to recordings of conversations black box of some aircraft that crashed, the last words are often heard from the black box recording is Allahu Akhbar said. "The words that make me cringe," he said.

Bron : http://www.thegatewaypundit.com/2015/01/breaking-last-words-on-airasia-flight-8501-blackbox-allahu-akbar/
Rich de Nederbelg.

Amice

Mogen we daar uit afleiden dat het om een terroristische aanslag gaat?

Ik denk het wel en aangezien Air Asia Malaysia owned is kunnen we die vervoegelijk dus  onder de malasia catastrofes toevoegen.

http://en.wikipedia.org/wiki/AirAsia

Malaisia heeft een groot probleem en ik blijf erbij dat ze voorlopig maar op non active moeten staan, totdat er meer helderheid is verschaft om nog meer slachtoffers te voorkomen.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Amice op donderdag 15 januari 2015, 10:10:13
Mogen we daar uit afleiden dat het om een terroristische aanslag gaat?

Ik denk het wel en aangezien Air Asia Malaysia owned is kunnen we die vervoegelijk dus  onder de malasia catastrofes toevoegen.

http://en.wikipedia.org/wiki/AirAsia

Malaisia heeft een groot probleem en ik blijf erbij dat ze voorlopig maar op non active moeten staan, totdat er meer helderheid is verschaft om nog meer slachtoffers te voorkomen.


Zolang je Malaysian airlines en Air-Asia niet met elkaar gaat verwarren, want MAS heeft daar niets mee te maken.
Rich de Nederbelg.

Amice

Citaat van: Rich op donderdag 15 januari 2015, 10:27:12
Citaat van: Amice op donderdag 15 januari 2015, 10:10:13
Mogen we daar uit afleiden dat het om een terroristische aanslag gaat?

Ik denk het wel en aangezien Air Asia Malaysia owned is kunnen we die vervoegelijk dus  onder de malasia catastrofes toevoegen.

http://en.wikipedia.org/wiki/AirAsia

Malaisia heeft een groot probleem en ik blijf erbij dat ze voorlopig maar op non active moeten staan, totdat er meer helderheid is verschaft om nog meer slachtoffers te voorkomen.


Zolang je Malaysian airlines en Air-Asia niet met elkaar gaat verwarren, want MAS heeft daar niets mee te maken.

Bezijdens dan dat het beiden malaisische airlines zijn, waarvan ik denk dat het probleem in de beveiliging zit...daar zou jij meer over moeten weten.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Amice op donderdag 15 januari 2015, 10:10:13
Mogen we daar uit afleiden dat het om een terroristische aanslag gaat?

Het is wel HEEL voorbarig om te concluderen dat het om een terroristische aanslag gaat op basis van het feit dat iemand God aanroept op het ogenblik dat hij beseft dat zijn laatste seconden zijn aangebroken.

Er zullen er wel meer zijn in de rest van het vliegtuig die dat zullen gedaan hebben als ze beseften dat het einde nabij was.

En niet alleen Moslims.

Amice

Citaat van: Pinocchio op donderdag 15 januari 2015, 11:57:45
Citaat van: Amice op donderdag 15 januari 2015, 10:10:13
Mogen we daar uit afleiden dat het om een terroristische aanslag gaat?

Het is wel HEEL voorbarig om te concluderen dat het om een terroristische aanslag gaat op basis van het feit dat iemand God aanroept op het ogenblik dat hij beseft dat zijn laatste seconden zijn aangebroken.

Er zullen er wel meer zijn in de rest van het vliegtuig die dat zullen gedaan hebben als ze beseften dat het einde nabij was.

En niet alleen Moslims.

Een goed getrainde piloot zal zoiets als "Mayday" roepen dacht ik zo.
Het feit dat de woorden "allah is the greatest " tot de conclusie leidt dat het om een terroristische aanslag gaat, ligt bij de moslims zelf want dat riep iedere terrorist die zichzelf opblies tijdens de terreurdaad.

Hoezo zouden we nu dan moeten denken dat het zulke lieve mensen zijn en die uitspraak dus voorbarig zou zijn om van een terreurdaad te spreken?



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Amice op donderdag 15 januari 2015, 10:33:09
Citaat van: Rich op donderdag 15 januari 2015, 10:27:12
Citaat van: Amice op donderdag 15 januari 2015, 10:10:13
Mogen we daar uit afleiden dat het om een terroristische aanslag gaat?

Ik denk het wel en aangezien Air Asia Malaysia owned is kunnen we die vervoegelijk dus  onder de malasia catastrofes toevoegen.

http://en.wikipedia.org/wiki/AirAsia

Malaisia heeft een groot probleem en ik blijf erbij dat ze voorlopig maar op non active moeten staan, totdat er meer helderheid is verschaft om nog meer slachtoffers te voorkomen.


Zolang je Malaysian airlines en Air-Asia niet met elkaar gaat verwarren, want MAS heeft daar niets mee te maken.

Bezijdens dan dat het beiden malaisische airlines zijn, waarvan ik denk dat het probleem in de beveiliging zit...daar zou jij meer over moeten weten.


Rare redenering hoor.  Dus als er morgen een ongeluk is met Arke fly, dan moeten ze meteen ook maar KLM bannen?  :neeneenee:

Wat vlucht MH17 betreft, had het voor hetzelfde geld het toestel van KLM kunnen zijn want die vloog achter de MH17, en ook Lufthansa vloog dezelfde route.  Dus met jouw redenering mogen ze KLM en Lufthansa dan ook bannen?
De schuldvraag is andere koek en daar is men voorlopig nog niet uit. Feit is wel dat gebrekkige communicatie en uitwisseling van gegevens aan de basis liggen van de ramp. Vliegtuig is uit de lucht geschoten dus heeft niets te maken met beveiliging in de luchthaven als je dat mocht bedoelen.

Rich de Nederbelg.

nils

Volgens mij heeft iemand bij de Gateway Pundit lopen slapen.
Want hij zij het volgende bij de presentatie van de Black Box 2 dagen geleden.

Citaat'We are listening to a recording that represents the last moments before the crash and it is disturbing,' he told the Indonesian website Viva.co.id.
'There are times where the investigators would get unnerved listening to the recording.'
What was chilling, he said was hearing final words like 'Allahuakhbar (God is Great).'
Mr Nurcahyo spoke as experts prepared to examine data from the voice recorder and the aircraft's flight data recorder - instruments that they expect will tell them exactly why flight QZ8501 crashed on a flight from Surabaya to Singapore two weeks ago, killing all 162 on board.


Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2907975/I-imagine-going-listen-words-Agony-AirAsia-crash-investigator-friends-pilot-examine-black-box.html#ixzz3OthiZ6ba
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

Rich

do 15 jan 2015, 20:53|

'Air France vloog ook over Oost-Oekraïne'

AMSTERDAM -
In de periode voor de ramp met de MH17 vloog Air France net als KLM over Oost-Oekraïne. Dat zegt KLM-topman Pieter Elbers donderdag tegen de NOS.

Volgens hem is het een hardnekkig misverstand dat Air France het gebied toen al een tijd meed. Het klopt wel dat sommige andere maatschappijen al een paar maanden niet meer over Oost-Oekraïne vlogen.
Het is voor het eerst dat de KLM-top zich wat uitgebreider uitlaat over de ramp. De vlucht van Malaysia Airlines was een zogeheten codeshare met KLM, een gezamenlijke vlucht, met code KL4103. „Air France en KLM hebben exact dezelfde risico-afweging gemaakt", zegt Elbers. „Wij baseren ons primair op de informatie van de landen die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid in hun eigen luchtruim. Daarnaast verzamelen we informatie van andere bronnen. Die informatie consolideren we om uiteindelijk te komen tot een afweging."

Bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/23563941/___Air_France_over_Oekraine___.html
Rich de Nederbelg.

Pinocchio

Citaat van: Pinocchio op donderdag 15 januari 2015, 02:47:44
Voor vluchten tussen Manila en Iloilo in februari is Philippine airlines wellicht het goedkoopst met 7200 pesos r/t all inclusive.

7200 pesos is de prijs voor 2 personen sorry hiervoor

Een vergelijking leert dat Tripmoba.com ongeveer 250 peso goedkoper is dan de website van Philippine airlines.

Manila-Iloilo-Manila in februari vlucht met Phillippine airlines
Website Tripmoba:3603 pesos
Website Philippine air (zelfde vlucht); 3863 pesos