Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: Amice op donderdag 26 maart 2015, 14:19:14
Citaat van: Lorre op donderdag 26 maart 2015, 14:14:27
Citaat van: Rich op donderdag 26 maart 2015, 14:11:46
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599582

Tja en dan enkel bij aanwerving psygologisch getest.  :ikkeniebegrijp:

Zover ik uit de nieuwsberichten heb begrepen was de man al 10 jaar in dienst . :confused2:

Daar schort denk ik toch het en en ander aan.


Piloten worden om de 6 maanden medisch en psychologisch getest

Die co-piloot was 28 jaar oud en dus zeker geen 10 jaar als piloot aan de slag.u

Ook al had hij een (basis) brevet van piloot, heeft hij eerst jaren gewerkt als flight attendant (steward) en in tussentijd heeft hij zijn hoger piloten brevet gehaald

Amice

Citaat van: Pinocchio op donderdag 26 maart 2015, 14:55:21
Citaat van: Amice op donderdag 26 maart 2015, 14:19:14
Citaat van: Lorre op donderdag 26 maart 2015, 14:14:27
Citaat van: Rich op donderdag 26 maart 2015, 14:11:46
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599582

Tja en dan enkel bij aanwerving psygologisch getest.  :ikkeniebegrijp:

Zover ik uit de nieuwsberichten heb begrepen was de man al 10 jaar in dienst . :confused2:

Daar schort denk ik toch het en en ander aan.


Piloten worden om de 6 maanden medisch en psychologisch getest

Die co-piloot was 28 jaar oud en dus zeker geen 10 jaar als piloot aan de slag.u

Ook al had hij een (basis) brevet van piloot, heeft hij eerst jaren gewerkt als flight attendant (steward) en in tussentijd heeft hij zijn hoger piloten brevet gehaald

Die 10 jaar zal dan wel betrekking hebben op de gezagvoerder dat las ik in een bericht voordat dit feit bekend werd, maar ja die werd buitengesloten.

"Wanneer hij werd gevraagd of Lubitz zelfmoord wilde plegen, antwoordde Robin: "Mensen die zelfmoord plegen doen dat meestal alleen. Ik noem dit geen zelfmoord."
http://www.demorgen.be/buitenland/andreas-lubitz-28-de-copiloot-die-vlucht-9525-deed-crashen-a2265670/

Mja en die mening was ik ook toegedaan, dus wat er dan wel aan ten grondslag ligt is nog even koffiedik kijken temeer daar men het niet over terrorisme wil hebben.
Als het geen zelfmoord genoemd wordt, wat is het dan wel als het ook geen terrorisme is? :weetikniet:
Het is dan m.i. toch minstens een aanslag en zo een aanslag kan dan ook terroristisch zijn, lijkt me zo.

Afijn we wachten het maar af, zodat er nog lang gesteggeld kan worden. In ieder geval is dit plane nr.3 die onder dergelijke verdachte omstandigheden crasht.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Donnie

Er zijn waarschijnlijk wel meer dan 2 (nu 3) zelfmoord lijndienstvlucht-piloten geweest, al is er soms gewoon geen sluitend bewijs.
http://buitenland.eenvandaag.nl/tv-items/58379/_copiloot_liet_germanwings_bewust_crashen_

Het varieert van overduidelijk tot zeer aannemelijk tot "zelfmoord kan niet worden uitgesloten". Het best bekend voor mij is van een Nat. Geo documentaire over een aziatische (ex luchtmact) piloot die zijn vliegtuig in een duikvlucht gooiden. Maar ook hier geen 100% zekerheid. Zelfmoord is natuurlijk ook nog steeds een scenario voor  vlucht MH370. Geheel verassend kan het dan ook niet zijn dat er piloten zijn die zelfmoord plegen tijdens hun dienst, ook de reden dat de Amerikanen gewoon verplichten dat er altijd meer dan 1 crew in de cockpit moet zijn. Maar waar een wil is is een weg, zelfs hier kan een crewmember (piloot of cabincrew) toch doelbewust het vliegtuig laten crashen, al is het dan wel een stuk moeilijker. Ook minder practisch op korte vluchten met maar enkele cabineleden.

ZelfMOORD is toch minstens wel een betere term dan zelfdoding want in je zelfdoding sleep je zo heel wat andere mensen met je mee.  Pak dan een sportvliegtuigje en crash jezelf alleen te pletter.

Amice

Citaat van: Pinocchio op donderdag 26 maart 2015, 14:55:21
Citaat van: Amice op donderdag 26 maart 2015, 14:19:14
Citaat van: Lorre op donderdag 26 maart 2015, 14:14:27
Citaat van: Rich op donderdag 26 maart 2015, 14:11:46
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599582

Tja en dan enkel bij aanwerving psygologisch getest.  :ikkeniebegrijp:

Zover ik uit de nieuwsberichten heb begrepen was de man al 10 jaar in dienst . :confused2:

Daar schort denk ik toch het en en ander aan.


Piloten worden om de 6 maanden medisch en psychologisch getest

Die co-piloot was 28 jaar oud en dus zeker geen 10 jaar als piloot aan de slag.u

Ook al had hij een (basis) brevet van piloot, heeft hij eerst jaren gewerkt als flight attendant (steward) en in tussentijd heeft hij zijn hoger piloten brevet gehaald

Die keuringen kunnen dan met dit bericht de prullemand in.

http://www.nu.nl/buitenland/4019685/bewijs-gevonden-psychische-aandoening-copiloot-germanwings.html
Reeds voor de indienst treding had deze piloot dus al psychische problemen en werd daarvoor behandeld.
Dan blundert zo een keuring al helemaal en is m.i. af te doen als een wassen neus.

Er schort nogal wat aan zoals gezegd.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Door al dat gebeuren zit ik er mooi mee te kijken.
Ik ben plotseling net als 3000.000 andere Nederlanders bang geworden om te vliegen.
Wat nu?
Permanent visa  :smiley-philippines:  lijkt mij de enige oplossing, reden, meervoudig psychisch vliegsyndroom.
Hoe pak ik dat aan? psychiater in Davao bezoeken en de papieren die hij geeft meenemen naar BI?
Ja, er gaan misschien wel boten richting Europa ,maar ik ben een keer wezen zee vissen en hartstikke ziek geworden,
en dat was maar 1 dag varen. 
Kan je zien wat een impact zo'n zelfmoord /terroristische daad kan hebben!


bron: de Telegraaf

Bizarre ramp versterkt vliegangst 
door Niels Kalkman

De vliegtuigramp boven de Franse Alpen kan grote gevolgen hebben voor de drie miljoen Nederlanders die aan vliegangst lijden. Dat vertelt de directeur van Stichting Valk, die therapeutische trainingen aanbiedt in angstbestrijding.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: peldoman op vrijdag 27 maart 2015, 11:29:29
Door al dat gebeuren zit ik er mooi mee te kijken.
Ik ben plotseling net als 3000.000 andere Nederlanders bang geworden om te vliegen.
Wat nu?
Permanent visa  :smiley-philippines:  lijkt mij de enige oplossing, reden, meervoudig psychisch vliegsyndroom.
Hoe pak ik dat aan? psychiater in Davao bezoeken en de papieren die hij geeft meenemen naar BI?
Ja, er gaan misschien wel boten richting Europa ,maar ik ben een keer wezen zee vissen en hartstikke ziek geworden,
en dat was maar 1 dag varen. 
Kan je zien wat een impact zo'n zelfmoord /terroristische daad kan hebben!


bron: de Telegraaf

Bizarre ramp versterkt vliegangst 
door Niels Kalkman

De vliegtuigramp boven de Franse Alpen kan grote gevolgen hebben voor de drie miljoen Nederlanders die aan vliegangst lijden. Dat vertelt de directeur van Stichting Valk, die therapeutische trainingen aanbiedt in angstbestrijding.

misschien een goede zwembroek iets voor jou peldoman  :lachen:.

tis gewoon te gek voor woorden wat deze jonge piloot gedaan heeft , totaal geen respect voor zo'n wous , deze jongeman was nog te bang om alleen te sterven . dit noen ik geen zelfmoord , het was gewoon een moordenaar niet meer en niet minder.

mijn gedachten zijn dan nu ook bij de  lieve onschuldige kinderen en andere passagiers   :ripba8: , zo ook bij de nabestaanden en vooral bij de ouders en fam van deze volidioot , het zal je kind maar zijn , wat een verdriet en ellende.
ik wens dan ook iedereen veel strekte bij dit grote verlies van hun geliefden.   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

antzan

en nog steeds ziet men het in den haag niet . Islam is 'n vredelievend geloof zeggen ze . Aan me reet !!!
Foodmaster

boldy

Ho ho ho eens een, wat veroordelen we weer lekker terwijl het helemaal nog niet zeker is dat hij opzettelijk het vliegtuig heeft laten crashen  :neeneenee:
We moeten eerst eens een degelijk onderzoek afwachten, en dat kan nog wel eens lang gaan duren.
Als iemand ademt wilt dat nog niet zeggen dat hij lichamelijk of geestelijk instaat is om te handelen.
Misschien hebben jullie wel gelijk dat hij het opzettelijk heeft gedaan maar, wat ik dan vreemd vindt is waarom hij het vliegtuig niet lijnrecht naar beneden laat crashen  :weetikniet:.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Blauwvinger

De gezagvoerderis de cabine uitgegaan.
Voor overleg of wc zeg het maar. :confused2:

Door hoorbaar geluid van knoppen en schakelaars is de daling in gezet.

Als jij druk aanpraten ben en je werk doet, merk je niet dat je geleidelijk aan het dalen bent.
Volgens mij is het doelbewust zelfmoord actie.

Maar goed, er komt onderzoek en horen we het wel. :atyourservice: