Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

huisman45

Citaat van: josv op dinsdag  5 februari 2013, 06:16:26
Prima idee !! Heb 1x een 4-5 uur lang een brullend kind moeten aanhoren terwijl de moeder maar doorzanikte tegen dat kind over "afspraken die thuis met opa en oma gemaakt waren"  :moord: :moord: :explotieren:
kon je het raam niet openen en dat kind eruit flikkeren :jajaja: :jajaja: :jajaja: :atyourservice: :atyourservice: :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy: :happy:
Is een heel goed idee dat die klote ouders niet hun kinderen meer onder de duim houden moeten ze zelf weten hoeven andere geen last van te hebben,met dat gedoe van mag niet hoor,we hadden afgesproken dat enz ,KINDEREN zijn geen VRIENDEN
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Rich

Citaat van: huisman45 op dinsdag  5 februari 2013, 12:59:00
Citaat van: josv op dinsdag  5 februari 2013, 06:16:26
Prima idee !! Heb 1x een 4-5 uur lang een brullend kind moeten aanhoren terwijl de moeder maar doorzanikte tegen dat kind over "afspraken die thuis met opa en oma gemaakt waren"  :moord: :moord: :explotieren:
kon je het raam niet openen en dat kind eruit flikkeren :jajaja: :jajaja: :jajaja: :atyourservice: :atyourservice: :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy: :happy:
Is een heel goed idee dat die klote ouders niet hun kinderen meer onder de duim houden moeten ze zelf weten hoeven andere geen last van te hebben,met dat gedoe van mag niet hoor,we hadden afgesproken dat enz ,KINDEREN zijn geen VRIENDEN

Dus jij speelt nooit voor  :sinterklaas: neem ik aan  :lachen:

Nee, het gaat er hem niet altijd om dat ouders hun kinderen niet onder de duim houden, maar er zijn ook inderdaad helaas nogal wat ouders die nauwelijks omkijken naar hun kinderen, en daar erger ik me ook aan.

Zo'n 20 jaar geleden vloog ik met mijn toenmalige vrouw, zoontje van 4 en onze twee dochters van 13  :jajaja: naar Florida met Sabena.
Vertraging van meer dan een uur, en tijdens de vlucht met nogal hevige turbulentie begon ons zoontje te janken en te zeuren en dan is het als ouder niet makkelijk om zo'n baby te bedaren. Ogen en boze blikken op ons gericht, maar uiteindelijk viel het nog mee allemaal. Maar je voelt je als ouder rot, want je kan er niets aan doen. Die ergernis heb ik ook als er uren lang een krijsende baby vlak achter of voor je zit, maar zo'n kind kan er ook niets aan doen.

Destijds dacht ik al van,...waarom geen aparte ruimte voor reizigers met kinderen?

Een zeer goed initiatief dus  :thumb: :applaus:
Rich de Nederbelg.

vvjoris

Kinderen kunnen me ook enorm irriteren met hun lawaai, meer in het algemeen met de drukte die ze maken ....

Mijn ex zei altijd 'je moet de knop omdraaien, doen alsof je 't niet ziet of hoort' ... niet zo makkelijk, maar als het om je eigen kinderen gaat ... je hebt ervoor gekozen.

Het lawaai waarom we ons op vliegtuigen druk maken, is natuurlijk dat van de kinderen van anderen. Ik meen dan ook dat luchtvaartmaatschappijen mensen met (lawaaierige) kids 'apart' mogen gezet worden, business class is ook 'apart' ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek


Ronny55

Citaat van: vvjoris op dinsdag  5 februari 2013, 13:50:36
Kinderen kunnen me ook enorm irriteren met hun lawaai, meer in het algemeen met de drukte die ze maken ....

Mijn ex zei altijd 'je moet de knop omdraaien, doen alsof je 't niet ziet of hoort' ... niet zo makkelijk, maar als het om je eigen kinderen gaat ... je hebt ervoor gekozen.

Het lawaai waarom we ons op vliegtuigen druk maken, is natuurlijk dat van de kinderen van anderen. Ik meen dan ook dat luchtvaartmaatschappijen mensen met (lawaaierige) kids 'apart' mogen gezet worden, business class is ook 'apart' ....
Kijk er al met schrik naar uit....Volgend jaar ga ik met onze tweeling naar Belgie op bezoek, ze zijn dan 20 maanden oud.. :idea:..Denk dat  :shots: in hun  :fles: doe zodat met een stuk in hun voeten de ganse tijd slapen :slapen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

Philippine Airlines ranked among Asia-Pacific's most stylish cabin crew
Chinese airline top flying fashion poll


Inquirer| Saturday, February 9th, 2013




MANILA, Philippines — As New York, London, Milan and Paris prepare to kick off 2013 Fashion Week this February, travellers across Asia-Pacific have spoken out in their own style survey, with Philippine Airlines coming in the top 10 ranking.

Leading global travel search site Skyscanner asked over 1200 jet-setters from across Asia-Pacific (Australia, New Zealnd, China, India, Indonesia, Philippines, Korea and Singapore) to vote for the cabin crew they thought was most stylish, and topping the list of 20 airlines in the study was Shanghai-based China Eastern who scored 4.15 out of 5 in the poll, wooing flyers with its smart navy blue uniforms teamed with white shirts and red scarves.

Closely following China Eastern was Korea's Asiana Airlines who came second with 4.14. Virgin Australia, who ordered its staff to undertake lessons in etiquette, posture and language last summer, also have one of the most stylish cabin crew according to travellers scoring 4.03 out of 5 and taking third place in the poll. Air China and China Southern Airlines also completed the Chinese-dominated top five, scoring 4.00 and 3.98 respectively.

Janet Ranola, Skyscanner Philippines Manager and resident fashionista said: "Judging by the results of our survey, travellers clearly have a keen eye on fashion even at 35,000 feet and it's great to see an airline from the Philippines scoring so highly. International Fashion Week clearly has some competition this month!"

Top 10 Most Stylish Cabin Crew in Asia Pacific
Ranking    Top 10    Base    Score out of 5
1    China Eastern Airlines    China    4.15
2    Asiana Airlines    Korea                    4.14
3    Virgin Australia    Australia                   4.03
4    Air China    China                            4.00
5    China Southern Airlines    China    3.98
6    Air Asia    Malaysia                        3.83
7    Singapore Airlines    Singapore      3.78
8    Korean Air    Korea                            3.78
9    Philippine Airlines    Philippines    3.76
10    Jeju Air    Korea                           3.63


Source: http://lifestyle.inquirer.net/89023/philippine-airlines-ranked-among-asia-pacifics-most-stylish-cabin-crew
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Clark International Airport as Asia's next 'aerotropolis'


Inquirer  Monday, February 11th, 2013


MANILA, Philippines—With the world's economic center of gravity rapidly moving eastward, there is increasing urgency to develop Clark International Airport into an aviation hub, and this is the focus of a two-day conference to be held this month at the Clark Freeport Zone in Pampanga.

"The Case for Asia's Next Aerotropolis" is the theme of the Clark Aviation Conference 2013, a trade gathering that will examine Clark's compelling case as an aerotropolis, an idea in community planning where airports serve as the center for new cities growing around them.

The conference, being organized by Clark International Airport Corp (CIAC) in partnership with Global Gateway Logistics City, takes place Feb. 21-22, 2013, at the Widus Convention Center in Clark Freeport Zone. It coincides with the annual Hot Air Balloon Fiesta.

"The event will highlight Clark International Airport's critical role in easing air traffic congestion in Manila and driving economic expansion in Central Luzon. It will also identify infrastructure and policy developments at Clark Freeport Zone that are designed to attract airport-related businesses and investments," said CIAC president and CEO Victor Jose Luciano.

"More importantly, the conference is a call for the full development of Clark International Airport as an aviation nerve center in the light of the economic growth in Asia."

Heads of government agencies–including Tourism Secretary Ramon Jimenez, Bases Conversion and Development Authority president Atty. Arnel Casanova and Trade Assistant Secretary Fe Agoncillo-Reyes–and private-sector representatives will look at Clark's prospects as an aviation and investment destination in Asia, even as they examine pressing aviation and tourism concerns and propose sustainable and long-term solutions.

Keynote speaker is Greg Lindsay, the US-based co-author of the bestselling book, Aerotropolis, The Way We'll Live Next. Other speakers include Tourism Undersecretary Daniel Corpuz, John Forbes of the Joint Foreign Chambers of Commerce, former Tourism Secretary Narzalina Lim, and Capt. Benjamin Solis, adviser of CIAC.

The convention targets international investors, logistics and supply chain executives, tourism stakeholders, airline officials, import and export managers, and members of the academe. They are expected to gain insights into Clark's potentials as an aviation and investment destination in Asia and understand better its increasing role in national and regional development.

To register or make inquiries, call event manager PortCalls at (632) 552-7072, (632) 551-1775, or (0917) 5555273; or email lizaalmonte@portcalls.com. For more details, log on to clarkaviationconference.com.


Source: http://business.inquirer.net/107043/clark-international-airport-as-asias-next-aerotropolis
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

antzan

Hoe  ver  staat  het  eigenlijk  met
Langguindigang Airport  near Iligan City .
Weet iemand iets meer  over  wanneer het opent ?
Foodmaster

Luke

Citaat van: antzan op dinsdag 12 februari 2013, 08:15:51
Hoe  ver  staat  het  eigenlijk  met
Langguindigang Airport  near Iligan City .
Weet iemand iets meer  over  wanneer het opent ?

Weer zo'n "Terminal 3" debacle...
Als alle steekpenningen betaald zijn "mogen" ze verder doen met afwerking  :biggrinn:

Maar intussen is er genoeg "reden": (een beetje leesvoer)
http://www.google.com/search?q=Langguindigang+Airport&rlz=1C1SKPC_enIR362IR362&oq=Langguindigang+Airport&sourceid=chrome&ie=UTF-8#hl=en&tbo=d&rlz=1C1SKPC_enIR362IR362&spell=1&q=Laguindingan+Airport&sa=X&ei=ge0ZUemlIeeR0QWo_oDwDA&ved=0CC4QBSgA&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.42261806,d.d2k&fp=4a69e860047de02d&biw=1224&bih=684

Ketelbinkie

Laguindingan International Airport is designed to serve the general areas of Cagayan de Oro of Misamis Oriental and Iligan City of Lanao del Norte in the Philippines. The airport will replace Lumbia Airport in Cagayan de Oro.

Bij openen van de link las ik als "eye catcher " zal ik maar zeggen bovengenoemde tekst .

Nog mazzel dat het Iligan wordt, voor hetzelfde geld gaan ze zoiets plannen ergens in the middle of the Bukidnon. Waar zijn ze mee bezig in deze bananenrepubliek. Af en toe hoor ik op Negros ook geluiden dat ze in het diepe zuiden in de buurt van Siation, > 50km van Dumaguete City, een nieuwe airport willen gaan aanleggen. Schiet allemaal lekker op. Schijnen nog niet geleerd te hebben van de aanleg van vliegvelden op te grote afstanden zoals b.v. Bacolod.

Overigens kunnen ze er in Thailand helemaal wat van want de vliegvelden bij Trat en Sukhothai liggen op dacht ik 80 km afstand van de genoemde plaatsen.

De taxi maffia zit al te gnuiven, schat ik zo in.