Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Dagloon in de Phils

Gestart door Digos, donderdag 15 april 2010, 14:25:21

Vorige topic - Volgende topic

Digos


Wij zouden een kleine verbouwing willen doen in het ouderlijk huis in Digos.

In één van de kamers zou er een klein stuk muur moeten uitgebroken worden en vervolgens terug worden opgemetst op een andere plaats (vergroten) en het plaatsen van een plafond en etc...

Kortom gezegd......door bouwvakker gedaan.

Nu heb ik wel zo ongeveer een dagloon in gedachten, maar geraak er nu niet meer wijs uit van wat ze ons van ginder doorspelen kwestie dagloon.  :weetikniet:

Iemand recente ervaring met dit??  :confused2:

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Kano

Gelezen op een andere site dat men in februari 2010 (IloIlo) lonen betaalde variërende van P170 per dag tot P280 per dag voor de meest ervaren Filipijnse bouwvakker  .
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

opinie

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

boomerang

Citaat van: Digos op donderdag 15 april 2010, 14:25:21

Wij zouden een kleine verbouwing willen doen in het ouderlijk huis in Digos.

In één van de kamers zou er een klein stuk muur moeten uitgebroken worden en vervolgens terug worden opgemetst op een andere plaats (vergroten) en het plaatsen van een plafond en etc...

Kortom gezegd......door bouwvakker gedaan.

Nu heb ik wel zo ongeveer een dagloon in gedachten, maar geraak er nu niet meer wijs uit van wat ze ons van ginder doorspelen kwestie dagloon.  :weetikniet:

Iemand recente ervaring met dit??  :confused2:

O0



Mijn beide zwagers zijn eerste klas bouwvakkers in Cebu City welke alle disciplines van het vak beheersen, incl tegelwerken, enz. en verdienen een dagloon van 350 php.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

opinie

Citaat van: boomerang op donderdag 15 april 2010, 15:11:19
Mijn beide zwagers zijn eerste klas bouwvakkers in Cebu City welke alle disciplines van het vak beheersen, incl tegelwerken, enz. en verdienen een dagloon van 350 php.
Minimum is daar PhP 267

Let op de lonen op de pdf zijn exclusief F.A.T. (foreigner added taxes)
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

ruff rider

 :hoedjeaf:

Voor een kleine verbouwing zal het niet zo eenvoudig zijn om iemand te vinden die voor een dagloon wil werken. Mijn ervaring is dat men voor deze zaken steeds een 'pakyaw' contract voorstelt.

greetz
Ruff Rider

Digos


Wat moet ik me voorstellen bij een "pakyaw" contract  :ikkeniebegrijp:

Bedoel je hiermee misschien een vast bedrag (kwestie loon) voor het hele werk.....maakt niet uit hoe lang het duurt?

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

opinie

Als ik pakyaw hier navraag, betekent het een totaalprijs voor alle werk. Hoelang de persoon erover doet is dan zijn probleem. Ik zou (kwestie van motivatie) toch kiezen voor een "no cure, no pay" systeem. Betaling dus na volledige oplevering. Zeker als je zelf al de materialen voorziet.

PS: pakyaw is Illongo, anderen zouden pakiao schrijven.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

klootzakken (voorheen Jens)

moeilijke vraag .

ik heb ze gezien daar de zogenoemde vaklui , je zou er op :shoot13lj7: . tsja deze groep van parasieten zijn voor het loonstrookje nog te duur.

maar ik heb er ook gezien  :jajaja:  :jajaja:  :thumb: prima vakmensen hoor , niets mis mee.

tsja dan is 350 peso pp per dag niets te veel .

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Fail_over

Mijn schoonbroer is heel erg handig. Loodgieter, stroom, enz.
Maar ja, Hij zit in manila. Heeft ons vele malen erg goed geholpen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......