Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

importeren van een auto

Gestart door callebaut, dinsdag 16 juni 2009, 16:05:40

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Hallo ,

Ben namelijk zinnens om mij in de fillipijnen te vestigen ; Een ding stoort mij een beetje , heb nog maar net een nieuwe auto gekocht ( audi 3 jaar amper 30 000 km op de teller ) en zou het vreselijk vinden deze achter te laten .Bij mijn bezoek aan cebu heb ik vastgesteld dat er een audi garage aanwezig is . Heeft er iemand ervaring met het importeren van een auto ..... Sommige bronnen zeggen , het is eenvoudig , andere zeggen het is peperduur ......:ikkeniebegrijp:
Alvast bedankt voor jullie reakties

klootzakken (voorheen Jens)

ja een auto invoeren in de fils is niet goedkoop.

wil je daar een bedrijf vestigen of alleen maar wonen? hier zit namelijk veel  verschil in. bij een bedrijf kun je eenmalig alles wat je bezit belasting vry meenemen, zitten wel haken en ogen aan. zo mag je een auto de eerste tijd niet verkopen.

jens.........

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

O.B.Bommel

Ga er maar er maar vanuit dat de invoer van uw Oude Schicht (in uw geval ene nieuwe) u forse financiele hoofdbrekens zal opleveren. Daarbij aanvullend ontsproot mij de gedachte dat indien u pas recentelijk een duur vervoermiddel heeft aangeschaft u slechts geringe tijd overweegt de grote oversteek te wagen. Mij dunkt dat zo'n bedenksel wat langer dient te groeien in uw denkraam. Of geld speelt geen rol natuurlijk, maar dan zijn er helemaal geen hoofdbrekens. 
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Luc

#3
Mij is het een paar maanden geleden afgeraden om een import auto te kopen in de Filippijnen zelf omdat veel merk garages weigeren auto's te herstellen die niet in de Filippijnen zijn gekocht. Ik weet niet wat daar van waar is. Je hebt daar namelijk veel van die surplus of refurbished auto's te koop. Vooral import uit Japan. Dan sta je daar met een nieuwe auto vol electronica uit Europa of Japan en geen enkele gewone mekanieker die zo een auto kan herstellen.

Dan hebben we het nog niet over de problemen die je gaat krijgen met customs.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag 16 juni 2009, 19:04:04
Ga er maar er maar vanuit dat de invoer van uw Oude Schicht (in uw geval ene nieuwe) u forse financiele hoofdbrekens zal opleveren.

1
Daarbij aanvullend ontsproot mij de gedachte dat indien u pas recentelijk een duur vervoermiddel heeft aangeschaft u slechts geringe tijd overweegt de grote oversteek te wagen.


2
Mij dunkt dat zo'n bedenksel wat langer dient te groeien in uw denkraam. Of geld speelt geen rol natuurlijk, maar dan zijn er helemaal geen hoofdbrekens. 

zo callebaut nu weet je waar wij forum leden zo al dan niet bij na denken. ha ha ha .

maar met een nieuwe word hier een goede 2e hands bedoeld  audi 3 jaar oud.
goede raad verkoop de auto hier weer en koop in de fils een andere. alleen al voor de elende en werk wat zo iets mee brengt.

jens..........

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

callebaut

Heeeeee Allemaal bedankt

Denk dat het toch maar veiliger is om mij een Toyota aan te schaffen  in de phills .
Ik dacht van mijn persoonlijke spullen ook in de wagen te steken zodat ik alles in een keer kon importeren.
Kzal maar gebruik maken van balikbayan boxes , alleen ben ik nog op zoek naar een betrouwbare iemand in de buurt van het waasland of antwerpen - gent om mijn persoonlijke spullen te verzenden

Luc

Het beste is een Toyota te kopen met weinig electronica zodat Pedro om de hoek die ook kan herstellen. Dat is het goedkoopste en wanneer je ergens in het midden van nergens pech hebt is er altijd wel iemand te vinden die je kan verder helpen. Een Vios, Innova of als je het geld hebt een Fortuner. Van die modellen Toyota's die hier worden verkocht kun je daar ook kopen maar kosten een pak duurder en zitten vol software en sensoren. Tegenwoordig met die nieuwe auto"s hier zijn het net die dingen die het eerste kapot gaan. Auto aan de laptop hangen om te kijken wat er aan scheelt.

Ik weet niet hoeveel je hebt maar je kunt ook een kleine container krijgen om te verschepen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Johan En Elvie

Citaat van: callebaut op woensdag 17 juni 2009, 17:45:12
Heeeeee Allemaal bedankt

Denk dat het toch maar veiliger is om mij een Toyota aan te schaffen  in de phills .
Ik dacht van mijn persoonlijke spullen ook in de wagen te steken zodat ik alles in een keer kon importeren.
Kzal maar gebruik maken van balikbayan boxes , alleen ben ik nog op zoek naar een betrouwbare iemand in de buurt van het waasland of antwerpen - gent om mijn persoonlijke spullen te verzenden

www.balikbayan.be
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

jamietagabundok

Snap dat mensen gaan denken om een auto importeren. Prijzen van tweedehands zijn hier in  :smiley-philippines: echt absurd hoog ( vraagprijs althans )

Voorbeeld:  Toyota HILUX  diesel 4 bij 4  pickup met dubbele cabine, bouwjaar 1995 dus 20 jaar oud, vraagd men rustig 300 K piso voor .

Overvraagd men zoveel , en gokt men erop dat iemand zo gek is om dat te betalen ?   Of is het hier in  :smiley-philippines: normaal te overvragen, en dat met een veel lagere prijs akkoord te gaan.?

Pinocchio

Dit onderwerp kwam hier reeds aan bod en het antwoord kan bondig worden samengevat, begin er niet aan om een auto uit het buitenland te importeren.

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,3365.0.html