Scheidingsakte van België afgeven op NSO, wordt dit aanvaard?

Gestart door stef boss, zondag 25 april 2010, 15:30:09

Vorige topic - Volgende topic

stef boss

Ik ben 9 jaar geleden gehuwd in de Filippijnen en nu hier in België gescheiden.
Heb ondertussen een nieuwe Filippijnse vriendin ontmoet en zou opnieuw willen huwen in de Filippijnen maar zoals ik gehoord heb, bestaat er geen scheiding ginds en kan ik er niet opnieuw huwen. Men vertelt mij nu twee verschillende dingen: ik zou ginds via het gerecht een annulment moeten bekomen?
Een andere theorie is: ik laat mijn Belgische scheidingsakte hier in België vertalen en legaliseren door Filippijnse ambassade hier in België neem die mee naar ginds en ga er mee naar NSO en het zou in orde moeten zijn. Mijn vorig huwelijk wordt dan geannuleerd. Weet iemand hier meer over of is er iemand die hetzelfde mee gemaakt heeft? Een nog andere theorie is de scheidingsakte opsturen naar buitenlandse zaken in de Filippijnen en die zouden uw annulment binnen de 3 maanden in orde maken op NSO maar dat hebben ze mij afgeraden omdat als men iets opstuurt komt nooit juist terecht ook als het met DHL verstuurd wordt, komt het niet terecht.

Rich

Citaat van: stef boss op zondag 25 april 2010, 15:30:09
OOK ALS HET MET DHL VERSTUURD WORD KOMT HET NIET TERECHT   

Hallo stef,

Dat zal dan toch wel een uitzondering zijn.

Al wat ik in het verleden verstuurde met, DHL, UPS, Federal- Express is allemaal aangekomen, en ik spreek over veel verzendingen van belangrijke documenten.

Groeten, Rich
Rich de Nederbelg.

disnoke

heb je al een claim laten lopen bij DHL?  Normaal kan een document heel goed gevolgd worden waar het zich bevind of wat het probleem juist is.

Ik spreek uit ervaring want heb er jaren gewerkt, natuurlijk sinds een grote verhuis naar Duitsland zijn er kinderziektes geweest maar overal waar het langskomt krijgt het een scan.

Amice

Hoezo moet je die vertaalde en gelegaliseerde documenten opsturen dan?

Het betreft een belgische scheiding en daarvoor zijn er nu juist diplomatieke posten van vele landen in belgie.
Wat inhoudt dat zo'n belgische scheiding via de diplomatieke weg van de ambassade of consulaat geregeld dient te worden. Of denkt men soms dat ministeries voor iedere wissewas zelf een beambte naar het land stuurt om zaken te regelen?

Als de Filippijnse ambassade niet willig is om mee te werken aan de annulment registratie, licht dan het ministerie van buitenlandse zaken daarover in.
Bij de legalisatie kun je daar op het ministerie van buitenlandse zaken ook al vragen over stellen. Aangezien je wel dient te voldoen aan de legalisatieketen,welke je dient te volgen. Dit kan inhouden dat het scheidingsdocument op meerdere plaatsen dient te worden gelegaliseerd, maar zeker ook door min.buitenlandse zaken en de Filippijnse ambassade.

In nederland behoeft men niet zelf naar de filippijnen te gaan om die registratie te laten doen,dit wordt door de filippijnse ambassade zelf opgesuurd naar de DFA in manila,die de annulment regelt en deze vervolgens  ter registratie doorstuurt naar het NSO. Als alles normaal verloopt stuurt de NSO vervolgens een afschrift daarvan naar de belanghebbenden.
Zoniet dan is via www.Ecensus.com.ph een afschrift (online) op te vragen.

Zelf dit regelen in de Filippijnen is vragen om extra daarvoor te betalen,zodra je je witte neus laat zien heb je al een rekening van minimaal P35000.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent