Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

federale verkiezingen

Gestart door disnoke, zondag 2 mei 2010, 21:59:07

Vorige topic - Volgende topic

disnoke

Wel nu dat er bijna zeker nieuwe verkiezingen komen moet ik terugdenken aan de vorige, over waarom zul je vlug weten.

Toen werkte ik nog bij DHL en zij hadden het contract binnengehaald om de Belgen die in het buitenland wonen van de nodige formulieren te voorzien, je zou verbaasd zijn hoeveel Belgen er in het buitenland wonen en waar over de wereld verspreid, het was een hectische tijd want alles moest apart verstuurd worden individueel verpakt met een adreslabel enz.

Zover een saaie bedoening maar om deze stemmen tijdig terug te krijgen in België werden er koeriers uitgestuurd over de hele wereld om deze bij de ambassade op te halen en terug te brengen naar België.  Zelf werd ik ook uitgestuurd ook al was ik geen koerier naar de Filippijnen  :happy:

Was een enorme verspilling van geld maar voor één keer kon ik niet klagen, in buisness clas woensdag vertrokken, dus donderdag ter plaatse, hotel was gereserveerd maar was een rothotel in een slechte buurt, geen nood gewoon binnen geweest laten weten dat de reservatie niet doorging, naar de ambassade post afleveren, vlug in een auto met chauffeur om te kunnen gaan duiken aan de kust, nachtje blijven slapen dan nog vlug wat duiken, terug auto in naar ambassade om de stemmen op te halen.  Nog een nachtje in Manila en volgende dag terug naar België.  Ondertussen liep mijn loon gewoon door, een onkostenvergoeding per dag  :biggrinn:

Was de korste tijd dat ik ooit in de Filippijnen was maar heeft me maar 150 â,¬ gekost (auto met chauffeur, hotel en duiken) en een prettige afwisseling van gewoon maar werken

Johan En Elvie

Ja verkiezingen kosten een bom geld, maar er is toch geld genoeg hé en je kan toch gewoon wat bijdrukken als er te kort is hé.
Misschien schaf ik me ook een copieermaschine aan die geld kan drukken , of een Ezel die geld kan kakken, of plant ik wel een boom waaraan geld groeit.
Wie heeft nog ideeën?

Ene stemmen voor wie? voor mensen die toch hun eigen zin doen en de postjes onder elkaar verdelen of voor mensen die voor verandering kunnen zorgen als ze maar groot genoeg worden aan jullie de keuze.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

infas

Ik heb geluk, ik ben in cebu op 13 juni en ik zal dus niet MOETEN gaan stemmen. :happy:

callebaut

Citaat van: infas op vrijdag  7 mei 2010, 20:27:59
Ik heb geluk, ik ben in cebu op 13 juni en ik zal dus niet MOETEN gaan stemmen. :happy:




Stemmen is een verplichting .....dan zul je dat toch moeten bewijzen denk ik ..... :weetikniet:

Mawibata




Info over "Stemming van de in het buitenland verblijvende Belgen" kan men vinden in het Topic.

    :link: Stemmen in het buitenland



:hoedjeaf:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Johan En Elvie

Citaat van: callebaut op zaterdag  8 mei 2010, 06:02:31
Citaat van: infas op vrijdag  7 mei 2010, 20:27:59
Ik heb geluk, ik ben in cebu op 13 juni en ik zal dus niet MOETEN gaan stemmen. :happy:




Stemmen is een verplichting .....dan zul je dat toch moeten bewijzen denk ik ..... :weetikniet:

eigenlijk is stemmen niet verplicht wel een stemopkomst.
dus eigenlijk wil dat zeggen dat je u moet aanmelden aan het stembureau maar daar kan je gerust zeggen dat je niet wil stemmen, ze moeten dit dan registreren en klaar is kees.
Of je gaat in het kotje en steek de brief er in zonder invulling of met een grote streep door.
Allemaal manieren om niet te stemmen en het oficieel te houden.
dus stemmen is niet verplicht
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

disnoke

#6
Citaat
Stemmen is een verplichting .....dan zul je dat toch moeten bewijzen denk ik ..... :weetikniet:

gewoon een bewijs van je ticket is al in orde

stip66

Zowel Johan en Disnoke hebben het inderdaad bij het rechte eind.
Maar ik denk dat er deze keer VEEL Belgen zullen passen...
Ik ben er weerom 1 van, heb nog NOOIT een boete gehad.
Waarom gaan we in feite stemmen, ze beslissen toch alles zelf onderling, met onze keuze wordt toch geen rekening gehouden  :ikkeniebegrijp:

Rich

En ik ben gelukkig dat ik niet  MOET gaan stemmen in Belgie. 
Rich de Nederbelg.

stip66

Hoe zou dat nu toch komen ?  :kotsen:

48 procent van de Belgen wil geen stemplicht meer. 45 procent is voorstander en 7 procent heeft er geen mening over. Dat blijkt uit een peiling bij 2.000 mensen van La Libre Belgique.


Vooral jongeren tussen 18 en 34 jaar zijn voorstander van de stemplicht. Ook de hogere sociale klasse wil de stemplicht behouden.

Vlamingen (53 procent) zijn dan weer de grootste tegenstanders van de stemplicht, gevolgd door Wallonië (42 procent) en Brussel (40 procent).

Uit de peiling blijkt dat 12 procent niet gaat stemmen. Tien procent van de ondervraagden zegt blanco te stemmen. Zeven op de tien Vlamingen wil niet stemmen op een kandidaat van een andere taalgemeenschap. In Wallonië en Brusssel is dit respectievelijk 56 en 43 procent.

Bron: http://www.hbvl.be/verkiezingen/2010/aid943113/bijna-helft-van-belgen-wil-stemplicht-afschaffen.aspx