Op 8mei eindelijk terug vertrekken

Gestart door Gago, vrijdag 7 mei 2010, 00:15:59

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Hartelijk gelukgewenst met jullie huwelijk Gago en je nieuwbakken asawa.
Ik wens jullie heel veel geluk samen en hopelijk kan je ze snel hier in België in je armen sluiten.

Haha je huwelijk is niet op tijd begonnen, hi hi.
Bij ons was dit juist hetzelfde hoor maar het verschil met u en mij is dat ik mijn kas niet helemaal heb opgevreten.
Ik wist hoe het er daar aan toe ging en liet alles maar op mij afkomen dat is het beste wat je kan doen ook in de toekomst voor andere zaken.
We kunnen er hier om wedden maar als eens iets op tijd begint dan krijg je nen bak bier van mij.
Zelfs de mis begint daar altijd wat later dan voorzien.
We kijken alvast uit naar jullie fotos als je terug komt.

Wat die correcte datum betreft, zoals je al hebt gelezen maakt het niet zo veel uit en is dit wettelijk dus de major heeft gelijk, ik kan je wel maar één goede raad geven.
Als later in je procedure dit ter sprake komt en ze doen daar om welke reden dan ook wat moeilijk over ergens daar in de  :smiley-philippines: dan is het alleen maar om wat meer geld te vangen maar daar moet je dan lekker niet aan toegeven al hoop ik dat dan alles niet geblokkerd zit daar jou never know.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

stip66

Citaat van: Johan En Elvie op woensdag  2 juni 2010, 18:50:51
Haha je huwelijk is niet op tijd begonnen, hi hi.
Bij ons was dit juist hetzelfde hoor maar het verschil met u en mij is dat ik mijn kas niet helemaal heb opgevreten.

Tja Gago, ik beken ook kleur. Om 10AM was onze trouw in de City Hall en om 10H15 stond ze nog onder de douche  :lachen:
Op dat moment kon ik er ook niet om lachen. De mayor was uiteindelijk ter plaatse om 11H30.

Ik heb nog NOOIT een Filippijn met een horloge gezien. Always MAYBE ......  :jajaja:

Toch ne dikke proficiat, but the battle is not over yet, zorg ervoor dat ze alle requirements tijdig nakomt en alles komt in orde  :thumb:

Fail_over

Idem, heel veel geluk voor het jonge bruidspaar.  :congratualtionsis0:

Ze is echt een plaatje!  :thumb:

Zoals zovele zeggen. Zorg dat alles klopt. Tot op de letter. Desnoods corrigeren. Dan kost het maar een paar php.
De papieren worden volgens  :smiley-philippines: maatstaven opgesteld, mettenenattevinger. De aanvraag van visa echter wordt op  :belgiesmiley: manier beoordeelt. Hou uw maatstaaf wat betreft  :belgiesmiley: formaliteiten in stand.

Veel suc6!  :daag:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

rambonsusay

Hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijk  :congratualtionsis0:
een hele dikke proficiat vanwege mij en mijn mahal ko  en heel veel geluk in de toekomst  :thumb: dat je je vrouwtje maar snel terug in de armen kan sluiten eens in belgie
prachtige foto's trouwens ...
nagbibigay kayo ng inspirasyon sa mga katulad naming gusto ring magpakasal at patunayan na ang layo at pagkakaiba ng kultura ay hindi hadlang sa dalawang taong nagmamahalan... mabuhay ang bagong kasal!!

wesley1977

Mooie foto's, Gago. Ik wens jullie beide heel veel geluk toe  :congratualtionsis0:. De foto's zijn trouwens op een mooie locatie gemaakt, zie ik. Sabin Beach Resort in Ormoc? Ik ben er al geweest, prachtig zwembad, de kamers zijn misschien een beetje minder, maar het is een toch één van de beste hotels op Leyte.

Groetjes
Wesley

Gago

Citaat van: boldy op woensdag  2 juni 2010, 17:38:34
van harte met jullie huwelijk en ik hoop dat jullie lang en gelukkig leven krijgen  ,tis jullie van harte gegund
beiden zien jullie er zeker piekfijn uit  :thumb:
ff  :offtopic: is je vrouw zo groot of ben jij zo klein ??? mjin vriendin komt tot aan mijn schouders en ik ben maar 178

tja boldy, ik ben niet van de grootste 1,72m en m'n vrouw is 1,55m. maar ze stond wel op serieuze talons van 10 of 12cm.  :jajaja:

Gago

Bedankt aan allen voor de leuke reacties.

Citaat van: wesley1977 op donderdag  3 juni 2010, 00:43:50
Sabin Beach Resort in Ormoc? Ik ben er al geweest, prachtig zwembad, de kamers zijn misschien een beetje minder, maar het is een toch één van de beste hotels op Leyte.

in het zwembad ben ik niet geraakt Wesley. ik slaap al 3 weken op de grond in het huisje van mijn asawa zonder airco. Dus ik moet je niet vertellen denk ik hoe goed en vooral hoe lang we "geslapen" hebben, in e degelijk bed. :floet:
Op Sabin Beach heb ik echt niks, maar dan ook niks aan te merken. service was perfect.
Ook de aanspreking van de obers trouwens de morgen na het huwelijk. Die zei "i will repeat your order now Sir. You ordered ... and your wife ..." Haha voelde echt wat onwennig en ook wel effe schrikken. Hij had waarschijnlijk ook opgediend op den trouw, maar vond het toch top. Heb hem dan ook e tipp gegeven.

Maar nu zijn de papieren nog steeds niet duidelijk. ik heb alles nog es goed bekeken, en de Marriage Licence is toegekend op 24 Mei, en de Marriage Licence Notice is uitgegangen op 4 Mei. Dus de 10 dagen zijn zeker gerespecteerd. Op de site van de  :belgiesmiley: ambassade drukken ze wel op een bepaalde volgorde, het is zelfs onderstreept 'Na het verkrijgen van het attest.
http://www.diplomatie.be/Manilanl/default.asp?id=23&ACT=5&content=10&mnu=23
wat ik nog kan doen voor de minste problemen is vragen om de Notice te zetten op 14Mei.
13 Mei heb ik de Legal Capacity gekregen, dan zogezegd 14Mei de Notice. 10 Dagen posting, en dan zoals op de papieren 24Mei de Marriage Licence.
Dan zal mijns inziens de ambassade geen opmerking kunnen maken. Want na 2 mislukte tourist visa aanvragen, weet ik hoe ze zoeken naar iets onregelmatigs om de boel tegen te houden.
En eerlijk gezegd, ik zit er echt mee in.

grtz

Baliw-katok

Citaat van: stip66 op woensdag  2 juni 2010, 19:25:41
Citaat van: Johan En Elvie op woensdag  2 juni 2010, 18:50:51
Haha je huwelijk is niet op tijd begonnen, hi hi.
Bij ons was dit juist hetzelfde hoor maar het verschil met u en mij is dat ik mijn kas niet helemaal heb opgevreten.

Tja Gago, ik beken ook kleur. Om 10AM was onze trouw in de City Hall en om 10H15 stond ze nog onder de douche  :lachen:
Op dat moment kon ik er ook niet om lachen. De mayor was uiteindelijk ter plaatse om 11H30.

Hier idem dito.  Ik maar staan te wachten aan het altaar, een kwartier later mijn toekomstige met haar ouders en nog een kwartier later de priester.  Mijn huwelijk voor de judge (die normaal moet plaatsvinden vóór de kerkelijke inzegening) werd uitgesteld en heeft plaatsgevonden de dag na ons kerkelijk huwelijk.  Allemaal geen probleem.  


Citaat van: stip66 op woensdag  2 juni 2010, 19:25:41

Ik heb nog NOOIT een Filippijn met een horloge gezien.

Hoe zo ?  Ik heb nog bijna nooit een Filippijn gezien zonder horloge, meestal zo'n gouden joekel.  Maar hem gebruiken is wat anders  :lachen:



Ook van mijnentwege een dikke proficiat aan de pasgetrouwden en dat jullie een mooi en liefdevol leven mogen hebben.

Baliw-katok

ladgar

Citaat van: Baliw-katok op donderdag  3 juni 2010, 08:44:41

Hier idem dito.  Ik maar staan te wachten aan het altaar, een kwartier later mijn toekomstige met haar ouders en nog een kwartier later de priester.  Mijn huwelijk voor de judge (die normaal moet plaatsvinden vóór de kerkelijke inzegening) werd uitgesteld en heeft plaatsgevonden de dag na ons kerkelijk huwelijk.  Allemaal geen probleem.  

Baliw-katok

Een kerkelijk huwelijk is tevens een wettelijk huwelijk op de Filippijnen. Wij zijn enkel voor de kerk getrouwd het is niet nodig daarna of ervoor nog voor een ambtenaar te trouwen.

stip66

#109
Hallo aan Gago in het " paradise ".
Ik zou me niet te druk maken omwille van die data.
Het belanrgrijkste is dat er minimaal 10 dagen zitten tussen de Legal Capacity en de trouwdatum.
Dat is het enige wat ze op de ambassade bekijken, of de wettelijke tijd gerespecteert is........
Nu is het wachten op het Marriage Certificate, uitgereikt door NSO om te laten legaliseren door DFA.
In ons geval duurde het een 3 tal weken alvorens het beschikbaar was bij NSO.
Laat je ganse papierwinkel bij je leuk vrouwke en maak overal copies van ( om mee te nemen ), ook van je asawa. Een kopie kost niks en je weet nooit of je het kan nodig hebben.

Bij het legaliseren van de paperassen op DFA, zal ze ook een nieuw paspoort krijgen, met GAGO als achternaam  :lachen:
Dan is het aan haar om de Family Reunion aan te vragen op de  :belgiesmiley: ambassade. Dit kan nog enige op- en neer verplaatsingen kosten.
Daar moet ze zeker geen gras over laten groeien, daar jouw aktes maar 6 maanden geldig zijn.
Even ter verduidelijking, het duurt ongeveer 2 maanden voor de aanvraag in  :belgiesmiley:  is, daarna hebben ze 11 weken de tijd om een beslissing te nemen. Dus reken op een 6 tal maanden op bericht, na de visum aanvraag. Vraag ook dat ze je het visum nr doormailt ( MNL 12345 ), dan kan je de staus volgen op https://infovisa.ibz.be/InfovisaNl.aspx , niet te ongeduldig zijn, dit duurt ook maanden voor je een wijziging ziet  :confused2:
Even ter verduidelijking, als je naar de site surft, dan kiezen voor Manille (  :ikkeniebegrijp: ) vul dan 15830 in en je ziet hoe het er moet uitzien na een 6 tal maanden. Voor diegenen die in hun wachttijd zitten heb ik tevens een e-mail adres van ne toffe kerel op DVZ, waar je de status van het visum kan bevragen of andere practische info. Ik hoop dat iedereen begrijpt dat ik dit adres niet post hier, maar ik wil met alle plezier de gegevens via PM sturen  :atyourservice:

In the mean time, don't worry, be happy................................ and enjoy  :thumb: