Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

cebu pacific...

Gestart door xav, woensdag 12 mei 2010, 07:18:09

Vorige topic - Volgende topic

xav

Citaat van: rudy1962 op dinsdag 11 mei 2010, 18:33:09
Hey Xav,
Indien er geen vulkanische storingen zijn, vertrek ik volgende week vrijdag naar de  :smiley-philippines: ,na een afgelaste vlucht vorige maand.Ik heb ook voor Etihad gekozen omwille van de prijs,blijft idd stukken goedkoper dan andere maatschappijen.Ik meen me te herinneren dat je hier een tijdje schreef dat je nooit meer met Cebu Pacific vliegt, graag weten we waarom natuurlijk  :jajaja:

alvast een fijne reis Rudy... hopelijk loopt er niks mank deze keer...

waarom geen cebu pacific...?

na een tweetal nachten in manila hadden we tickets geboekt om met cebu pacific naar palawan te vliegen... 2 uur op voorhand aangekomen in de terminal... rustig in de lijn gaan staan... was een massa aan volk richting palawan... na een half uur- drie kwartier was de lijn nog niet voor de helft verminderd... kwam het zelfs zover dat ik me zorgen begon te maken of we wel optijd onze bagage konden inleveren... ik ging dan maar es vragen aan de balie of we nog genoeg tijd zouden hebben... die vroeg leuk om onze papieren van onze vlucht... toen kreeg ik als antwoord dat die vlucht een kwartier geleden afgesloten was  :ikkeniebegrijp: , ik vroeg hem dan nog op een vriendelijke manier wanneer dat afgeroepen werd dat die vlucht afgesloten was... "i dont know sir" kreeg ik als antwoord... toen ik hem zei dat we al anderhalf uur aan het aanschuiven waren zei die kerel.. "i cant help you with that sir"... die stuurde me dus door naar de "helpdesk"... daar zeiden ze doodleuk dat we telaat waren... ik vertelde dan ( met een wat meer dreigende toon) dat we al anderhalf uur aan het aanschuiven waren... maar het maakte niks uit... zelfs met het vragen wanneer ze hadden afgeroepen dat de vlucht ging sluiten maakte niks uit... ze hadden in hun ogen niks misdaan...

ok... dan een nieuw ticket boeken voor 2 personen... totaal van 15.000P + nog het verlies van eerste ticket... komt samen op 19.500P... zoiets kom je met PAL zeker niet tegen... wat ik later gehoord heb, dat ze twee vluchten aan de zelfde balie aan het inchecken waren... daardoor was de lijn zolang en kon niet iedereen op tijd ingechecked worden... ik kan je 1 ding vertellen, mij zullen ze niet meer liggen hebben... ik betaal liever wat meer nu, ben je tenminste wat zekerder...

ik schrijf het nu op het moment redelijk kalm... maar je wilde me echt niet gezien hebben toen ik die kerel aan de balie es goed mijn gedacht gezegt heb  :lachen:

callebaut

Heheheh ik weet wat je bedoeld ..... Heb meerdere malen gevlogen met Cebu Pac , en van de tien maal is er geen één op tijd vertrokken ...
Ik verkies PAL , spijtig hebben ze maar een beperkte uurregeling en vluchten en wat de prijs betreft , soms is de ene duurder dan de andere .
Bij PAL , vragen ze ook naar uw gsm nummer ( phills ) en heb zelfs meegemaakt dat ik een text kreeg omdat de vlucht één uur vroeger vertrok davao - cebu ...
Vertragingen bij de vleet bij Cebu Pac. en neem enkel deze maatshappij als het niet anders gaat .....
In ieder geval ....elk doet wat hij wilt .....
Oja ....was ook eens telaat op de luchthaven , gevolg boeking gesloten ... vlucht manila - cebu ...
Aangemeld op het hoofdkantoor , nieuwe boeking voor een latere vlucht dezelfde dag en meerprijs .... 250 php per persoon ....

Fail_over

Diverse malen met Cebu pacific naar tacloban gevlogen, en terug naar Manila. Altijd op tijd, vriendelijke mensen aanboord, altijd in voor een spelletje.
Plus iedere keer wanneer ik boekte ook bij PAL gekeken, maar die was altijd duurder.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

boldy

ik heb 3 keer met cebu pac gevlogen en ook hier geen enkele klacht .

vlogen elke keer op tijd en hadden vriendelijk personeel en kwa prijzen waren ze zeker goedkoper dan pal  (heb trouwens 2 keer prijsje gewonne hehehe ).
het leven is net een lul keihard en veel te kort

xav

ik heb zelf ook meerdere keren gevlogen met cebu pacific... soms te laat soms op tijd... maar nu ik dit meegemaakt heb vlieg ik niet meer met hun... iedereen maakt dat voor zichzelf uit natuurlijk... ik wilde gewoon eens het verhaal hier kwijt  :daag:

Johan En Elvie

Ja Xav wij hebben met cebu pacific ook al gevlogen en inderdaat nog nooit op tijd vertrokken maar dat is nu eenmaal de cultuur daar, wat gaat er wel op tijd daar? :weetikniet:
Ze hebben daar ook bepaalde andere regels die ze ergens anders niet zo hanteren dat is waar.
Wat jij hebt meegemaakt is heel erg voor jouw, ik denkt dat dit eender wie kon zijnze zouden iedereen zo behandelen denk ik.
Je moet het zelf maar uitzoeken en steeds bij de pinken zijn.
Vluchten worden dikwijls niet aangekondigd of afgeroepen en ze daar een beetje opjaagen of je gelijk krijgen als witte neus is er ook niet bij hé.
Raar landje weten we allemaal maar we zullen er ons moeten bij neerleggen ze gaan daar nooit veranderen.
Nu hebben ze u 2 keer een ticket kunnen verkopen, ze hebben u liggen en eigenlijk is het hen daar om te doen.

En zeggen dat je dat ergens anders niet zal tegen komen? ik weet het nog zo niet hoor.
wij hebben ook een slechte ervaring met PAL.
Op een keer moest ik van tacloban naar Manila met PAL maar het toestel die juist was geland waar wij dus mee moesten vertrekken reed bij het draaien in het gras en verloor zijn wielen, dada vlucht.
Luchthaven een paar dagen gesloten, wij een boot noeten nemen naar Cebu en van daarui met Cebu Pac. naar Manila.
Wij kregen wel ons ticket terugbetaald van PAL dat wel omdat ze in dit geval niet anders konden en ook omdat ik begrip had voor deze situatie en heel vriendelijk bleef.
Ze probeerden wel om me met een volgende vlucht mee te nemen alleen konden ze niet zeggen wanneer dit zou zijn?
Ik vroeg morgen? volgende week? volgend maand?  I dont Know was hun antwoord.
Dan maar geld terug hé, ik misten daardoor ook mijn aansluiting naar huis gelukkig had ik een ticket die ik kon verplaatsen naar een latere datum voor een kleine extra kost.
Maar de transfer naar Cebu hebben we zelf moeten regelen daar konden ze niet tussen komen.
Misschien normaal maar ze wisten niet wanneer ik daar zou weggeraken met hen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

xav

Citaat van: Johan En Elvie op woensdag 12 mei 2010, 19:06:01

Nu hebben ze u 2 keer een ticket kunnen verkopen, ze hebben u liggen en eigenlijk is het hen daar om te doen.



ik maak me er nu niet meer druk in hoor Johan... en ze hadden me idd liggen die keer, maar in de toekomst zal er geen cent uit mijn portemonee naar hun rekening gaan... dus zullen ze me geen tweede keer liggen hebben  :lachen:

jou probleem bij PAL was dan ook niet echt aan hun te wijten volgens mij... dat is een ongeluk waar hopelijk niemand bij gewond geraakt is... je kreeg mooi je geld terug... dat kon ik niet zeggen... maar dan had je wel wat problemen achteraf... daarom maak ik altijd dat ik meer dan 1 dag op voorhand terug ben in manila, om maar zeker te zijn dat ik de vlucht niet mis...