Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Malapascua Island

Gestart door Rich, woensdag 19 mei 2010, 12:45:58

Vorige topic - Volgende topic

Rich

In augustus ben ik van plan om vanaf Cebu een dag of 2 of 3 naar Malapascua Island te gaan. (was een tip van Callebaut)




                                                     





                                                     







Heb diverse sites bezocht van het eiland, maar twijfel over welk resort ik zou boeken.

Zijn er soms nog leden die er geweest zijn ?  Alle tips zijn welkom  :thumb:

:daag: Rich



Rich de Nederbelg.

callebaut

Zeer zeker de moeite .... Cocobana Beach resort is een aanrader , is eigendom van een zwitser .
Restaurant aan te bevelen . Er gaan vanaf Bogo om de  30 min - 60 min een taxiboot naar Malapasqua  ( met of zonder passagiers aan boord )
Dus laat U niet misleiden dat ze U prive naar Malapasqua brengen ( ze proberen u dat wijs te maken en vragen 1000 php ). Locals betalen 25 php en witneuzen 50 php voor de overtocht .
Atractie op het eiland zijn de haaien , daarom staat er ook een haai afgebeeld op hun T shirts .
Malapasqua is autoloos en brommers zijn beperkt , zalig als je wilt genieten van rust en stilte .
Een nadeel , alles is duurder  zo'n  5 à 10 % , coke , smb , sigaretten want het moet van het vaste land komen .
Er gaan prive vans rechtstreeks van Cebu City naar Bogo de oversteek naar Malapasqua prijs varieert tussen 2600 en 3000 php.
Een bus is ook beschikbaar aan de noordterminal  vlakbij sm mall . Aan de ene kant van het eiland mooi strand met kristal helder water , aan de andere kant zijn het meestal rostpartijen met stukjes strand . :thumb:

Digos


Moest er geen plaatsvermelding bijstaan zou ik direct denken dat het ergens in de Malediven is.

Mooie tip voor een uitje...de phils anders.

LIVE ONCE - LIVE IT

Limburger

Een bezoeker vertelde mij dat hij een hele nacht niet heeft kunnen slapen vanwege de karoake.(Gebruiken ze een generator?)  Dat heeft me er eigenlijk van weerhouden om er een bezoek te brengen samen met het verhaal dat Callebaut ook aanbrengt over de oplichtende bootslui. Het zou ook erg vervuild zijn.
Hoe zit het daar mee is dit een verhaaltje, een uitzondering of is het de regel?


ruff rider

 :hoedjeaf:

5 van de 6 foto's komen niet door hier.

greetz
Ruff Rider

Guadalupe

Ik ben daar geweest in 2005 meen ik.
Een klein maar zeer relaxed eiland.

We waren er in een weekeinde en toen was er nog een dicso genaamd Maldito.
Die semi open lucht dicso was door de weeks niet open en dat scheelt wel wat rust.
Behalve duiken is er niks te beleven maar dat hoeft ook niet zo voor mij.
Het is lekker dicht bij Cebu en niet zo verziekt als Boragay.
Smerig was het er allerminst en ik ga er zeker nog eens heen.

                                     :daag:
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Kano

@Callebaut. Misschien mankeert er iets aan de links naar sommige foto's. Deze bijvoorbeeld is niet goed http://img218.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-32624/loc727/22017_mala2_122_727lo.JPG
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn