Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Zonnepanelen

Gestart door ruff rider, zondag 23 mei 2010, 17:05:08

Vorige topic - Volgende topic

ruff rider

 :hoedjeaf:

Heeft er iemand reeds ervaring met het plaatsen van zonnepanelen in de Filippijnen?

greetz
Ruff Rider

xav

heb jij zonnepanelen geplaatst Ruff...? ik ben ook aan het denken om er misschien te plaatsen...

bananacreek

...

Ongeveer 22000 pesos


Maar je kan voor warm water ook een rol P.E. pipe netjes op één laag oprollen en dan heb je overdag warm (heet) water....



ruff rider

Citaat van: xav op vrijdag 26 augustus 2011, 15:09:34
heb jij zonnepanelen geplaatst Ruff...? ik ben ook aan het denken om er misschien te plaatsen...

Citaat van: xav op vrijdag 26 augustus 2011, 15:09:34
heb jij zonnepanelen geplaatst Ruff...? ik ben ook aan het denken om er misschien te plaatsen...

Neen tot op heden nog niet, ben het wel zinnens. Had eerst het idee dat het enkel met een batterijenbank zou gaan maar je kan zoals hier ook stroom terug in het net leveren waarbij de meter dan terug achteruit loopt.
De zonneboilers had ik ook al gezien en ga ik aanschaffen als de electrische boilers de geest geeft, wat waarschijnlijk niet erg lang zal duren want deze is buiten geplaatst en staat dus in weer en wind. Blijkbaar een Filippijnse gewoonte  :ikkeniebegrijp:

greetz
Ruff Rider

xav

Citaat van: ruff rider op zaterdag 27 augustus 2011, 04:19:10
Citaat van: xav op vrijdag 26 augustus 2011, 15:09:34
heb jij zonnepanelen geplaatst Ruff...? ik ben ook aan het denken om er misschien te plaatsen...

Citaat van: xav op vrijdag 26 augustus 2011, 15:09:34
heb jij zonnepanelen geplaatst Ruff...? ik ben ook aan het denken om er misschien te plaatsen...

Neen tot op heden nog niet, ben het wel zinnens. Had eerst het idee dat het enkel met een batterijenbank zou gaan maar je kan zoals hier ook stroom terug in het net leveren waarbij de meter dan terug achteruit loopt.
De zonneboilers had ik ook al gezien en ga ik aanschaffen als de electrische boilers de geest geeft, wat waarschijnlijk niet erg lang zal duren want deze is buiten geplaatst en staat dus in weer en wind. Blijkbaar een Filippijnse gewoonte  :ikkeniebegrijp:

greetz
Ruff Rider

ah ok... das wel intressant dan... heb je soms ook al enkele prijzen...? ik ben ze al tegengekomen op palawan, maar nog geen prijzen gevraagt...

gosternokke

In 2008 heb ik in Puerto p bij een zaakje aan Rizalavenua  gezien die home solar systems verkocht, vlak bij provincial capittol.   Vond het toen vrij duur een simpele homesolarsytems  koste toen 30 K,   dan had je aleen 1 zonnepaneel, kabels, controlepaneel, accu,  en een aantal lampen.     Sindsdien zijn de prijzen van zonnepanelen wereldwijd flink gekelderd dus zo een system zou nu goedkoper moeten zijn .

amarbolar

wat kosten ze nu en is 1 voldoende voor 24 uur aircon en de rest van je dagelijks gebruik?

balikbayan

Vergeet dat maar 1 paneel is leuk maar niet genoeg.

Kijk eens op google dan komen er zat pagina's voorbij waar je kunt zien wat zo'n systeem kost en oplevert.

xav

ik heb er hier in belgenland ook liggen... dit kwam met installatie op +- 1000 euro per paneel... dit is nu 2 jaar geleden...

volgens mij kun je daar met 4 tot 6 tal panelen al een heel eind komen...

als gosternokke ze gezien heeft voor 30K in 2008 zullen die normaal gezien wat goedkoper zijn nu (normaal gezien  :crazy: )


ruff rider

Als je airco ed gaat gebruiken kom je al snel op een 4KWh. Als dan 1 paneel 250W geeft heb je 16 panelen nodig. Het kan natuurlijk ook met minder maar dan ga nog steeds een gedeelte van de nodige stroom uit het net moeten halen.
Prijzen heb ik nog niet, enkel dan uit China (ongeveer 250â,¬ /stuk) maar weet niet hoe het zit met importeren.

greetz
Ruff Rider