Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vertaling Marriage Contract

Gestart door Danny, woensdag 26 mei 2010, 15:56:35

Vorige topic - Volgende topic

Danny

Daar hebben we het dagelijks over,degenen die het ons,Belgen moeilijk maken komen hier zonder slag of stoot binnen en mensen die gelukkig willen zijn moeten een lange lijdensweg afleggen![facebook][facebook][/facebook][/facebook]

stip66

Citaat van: Danny op vrijdag  2 juli 2010, 16:17:26
We zijn nu anderhalve maand later en ik zit nog steeds met vraagtekens,Mrs.Weiss op de Belgische ambassade in Manila zegt dat het huwelijkscontract moet geregistreerd zijn in Belgie alvorens ze haar Visum aanvraagt,de papieren die ze hier meegeven na de registratie zouden nodig zijn om haar Visum aan te vragen???

Totale onzin, mijn huwelijkscontract is deze week geregistreerd en mijn vrouw is al 2 weken hier. Registratie dient enkel te gebeuren als je ze wil laten inschrijven in je gemeente.  Ik heb totaal NIKS naar  :smiley-philippines: verzonden om haar visum aan te vragen. Volgen mij weer een vorm van verdoken pesterij om ervoor te proberen dat jouw documenten, die maar 6 maanden geldig blijven, te laten vervallen. Visum wordt door DVZ in Brussel toegekend en de gemeente heeft hier geen bal inspraak of de nodige documenttie te verlenen. Je vrouw moet enkel TIJDIG alle requirements van de ambassade, NSO en DFA opvolgen, bij TIJDIG bedoel ik niet een week na datum van ontvangst uitnodiging.....

Citaat van: Danny op vrijdag  2 juli 2010, 16:17:26
Hier op de gemeente (Meise/Wolvertem) zegt men naar het parket te zullen gaan met deze huwelijksakte om te laten onderzoeken maar als dit een paar maand duurt heeft ze het contract niet op tijd terug om haat Visum aan te vragen!!!Ik weet niet meer wat te doen nu! :weetikniet:

Ik ken de principes van Meise niet, informeer je eens goed, neem geen genoegen met de eerste beste ambtenaar achter zijn balie.
In Antwerpen heb ik totaal geen intervieuw of onderzoek gehad, de wijkagent is gewoon komen vragen ( 1 week na haar aankomst en vraag om inschrijving in de gemeente ), op zijne fiets beneden, of mijn vrouw hier woonde. Is niet binnen geweest, paperassen getekend en op 2 minuten in orde.
Informeer je eens goed bij iemand die weet waarover hij praat !

stip66

#12
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  2 juli 2010, 18:28:58
Bij ons heeft het na de huwelijksdag nog 1 jaar en 5 maanden geduurt eer alles in orde was, geduld hebben is een mooie deugd.
Het zijn maar de arme Eropeanen (de bas klas van daar, het uitschot die ze daar niet willen dus) die hier van het systeem komen profiteren en die hier een paar kinderen kopen en een dik kindergeld trekken de moeder, vader, grootmoeder en grootvader die ook niet werken maar die van het OCMW wel iets krijgen die hier zonder boe of ba binnen geraken.
Het kost de staat handenvol geld, ze spreken meestal frans en zijn moslim die zich niet willen integreren waarover ik spreek.

Voor ons is er een heel lange leidensweg weggelegd, want oh wee het zou misschien om een schijnhuwelijk kunnen gaan hé.
Maar onze vrouwen (kan ook mannen zijn in sommige gevallen) willen hier integreren de taal leren en gaan werken zodra ze een mondje Nederlands of Frans spreken.
Voor het zover is teken je er voor dat jij en niet de staat ze onderhoud zodat de staat er toch geen zotte kosten moet voor doen hé.

Hopelijk kan de nieuwe ploeg onder Bart De Wever hier een paal en perk aan stellen en een kat een kat noemen.
Wie hier komt kan niet genieten van den dop of ocmw of andere steunmaatregelen punt aan de lijn.
Het is momenteel zo als je in je land 1 dag hebt gewerkt dat je hier onmiddellijk van steunmaatregelen kan leven en voor de rest van je dagen op je luie kont zitten.
Je krijgt misschien niet veel akkoord maar voldoende om te overleven en als je niet genoeg hebt stuur je uw kinderen we de straat op om te bedelen hé in Brussel.

Duidelijke regels heeft dit land nodig maar diegenen die het goed bedoelen zouden ze toch meer moeten tegemoet komen.
Als uw pertner werkt dan brengt hij/zij op voor de staat, mijn vrouw betaalt ook haar belastingen hoor zoals iedereen, elke maand wordt er van haar bruto loon ook afgehouden.

Zie de eerste post van " Begrijpen wie begrijpen kan "

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,3052.0.html

Sommigen zeggen dan dat deze mensen, die zich ECHT voor 200% willen inzetten voor integratie, maar gewoon de procedure moeten afwachten.

Fail_over

Citaat van: stip66 op vrijdag  2 juli 2010, 19:10:41
informeer je eens goed, neem geen genoegen met de eerste beste ambtenaar achter zijn balie.

Idd, gewoon een mailtje naar de Meneer de Ambassadeur van BE in manila is erg verhelderend.

We chattten nog net niet, maar heb al diverse keren met hem gemailt, krijg altijd netjes en op tijd een correct antwoord terug.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stijn54

Ad johan en elvie. Ik vrees dat het met Bart De Wever nog veel strenger zal worden voor ons Belgen die willen huwem met een buitenlandse. Daar ben ik heel zeker van trouwens.
Stijn.

stijn54

ad fail over.
Geeft de ambassadeur dan ook antwoord op hoeveel het leeftijdsverschil mag zijn om geen negatief advies te krijgen van de ambassade?
Ik denk het niet.

Danny

Een vriendin van een vriendin van mijn schoonmoeder is een "runner" en ging ons helpen voor applying passport & Visum maar deze heeft zodanig in onze zakken gezeten dat we ze hebben moeten aan de deur zetten,bij deze is de datum van "Personal appearance" verschoven van 7 juli naar 15 september,momenteel staan we er alleen voor en ben ik ondertussen terug in Belgie en ik vermoed dat er enkele documenten zullen vervallen zijn,plus dat ze nog Belgische documenten bij haar heeft,nu weet ik echter niet meer welke documenten we nodig hebben buiten het "legalised marriage contract" by NSO,DFA & ambassade en CFO,ik dacht van hieruit een "Bewijs van woonst" en Samenstelling van gezin",heb ik het juist?Of kan er iemand me laten weten wat er juist voorzien moet zijn?Het is nu de moment dat ik voor de correcte papieren zorg want dan kan ik deze meesturen naar mijn vrouw mits ik het "legalised marriage contract" moet terugsturen naar haar,dan kan alles samen verstuurd worden.dbv

Fail_over

Citaat van: stijn54 op zaterdag  3 juli 2010, 16:52:07
ad fail over.
Geeft de ambassadeur dan ook antwoord op hoeveel het leeftijdsverschil mag zijn om geen negatief advies te krijgen van de ambassade?
Ik denk het niet.

Leeftijdsverschil is geen gegeven. Geen Criteria. Het hangt van de andere factoren af. Men mag niet op leeftijd discrimineren. Als je aan alle andere factoren voldoet, is het leeftijdsverschil geen punt.

Je kunt de ambassadeur van België altijd mailen, wat de vereiste zijn. De beslissing zal ten alle tijden in Brussel zijn. DVZ.

Je kunt het toch proberen. je krijgt hoe dan ook een antwoord. Of het je bevalt of niet........
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stijn54

@ Fail-over
Spreek je nu over de ambassadeur of de consul Rene Peeters?
Groeten

Fail_over

Citaat van: stijn54 op woensdag  7 juli 2010, 19:36:13
@ Fail-over
Spreek je nu over de ambassadeur of de consul Rene Peeters?
Groeten

Ja Stijn, de consul. Sorry.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......