Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

tweede hands auto...

Gestart door xav, donderdag 27 mei 2010, 20:15:12

Vorige topic - Volgende topic

xav

wat gebeurd er juist wanneer je een tweede hands auto koopt...? krijg je de nummer platen mee...? wat gebeurd er juist als die al enkele jaren niet ingeschreven is...? hoelang heb je om die zelf in the schrijven...?

er staan massa's auto's te koop in manila... staat er bij veel "not flooded" , wil dit zeggen dat ze niet in het water gestaan hebben bij de laaste overstroming in manila...?


alvast bedankt...  :hoedjeaf:

Digos


Nummerplaten in de phils horen bij de auto zolang ze bollen en/of niet zijn afgeschreven tot schroot, zoals in Nederland.

Waar je op moet letten bij een aankoop tweedehands is dat er de CR (Certificate of Registration).....soort van paspoort van de wagen en de OR (Official Receipt....laatste inschrijving) van de vorige eigenaar erbij is.

OR




CR



Het zou kunnen dat er een extra fee word aangerekend, ik weet alleen dat dit het geval is als de car "for hire" is.

"Not flooded".....dat is iets nieuws, zal zeker wel te maken hebben met de laatste overstromingen.

Ook er altijd goed opletten op de schrijfwijze en wat ze er op zetten bij LTO.....meestal hebben ze daar ook hun klak naar gegooid.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Rich

Citaat van: Digos op donderdag 27 mei 2010, 22:08:21



Het zou kunnen dat er een extra fee word aangerekend


Het zou weer niet moeten lukken  :lachen: :lachen: Oh oh oh Philippines !
Rich de Nederbelg.

Adriaan

Het heeft wschl. weinig zin om naar de kilometerstand te kijken omdat men in de Filippijnen erg 'handig' is in dit soort zaken. Anderzijds werd mij gezegd dat ook om andere redenen Filipino's daaraan niet zwaar tillen. Alles kan immers gerepareerd worden.

Toen wij een wagen aanschaften had mijn vrouw door het raam naar de kilometerstand gekeken en meende dat die 110.000 was. We besteedden er verder geen aandacht aan en ontdekten pas na de koop dat die 410.000 was. Weer geruime tijd later ontdekten we onder het dashboard eindjes kabel  die er op wezen dat de wagen eens als taxi had gediend.

We wilden een 'cheapie' omdat ik dacht dat ik hem maar voor betrekkelijk korte tijd nodig had - uiteindelijk werd het toch twee jaar. Gelukkig was mijn chauffeur een techneut die veel zelf kon doen en ook goedkope tweedehands onderdelen wist op te scharrelen. Maar jezes, we hebben wat met die kar uitgestaan.

Limburger

Heb je nog contact met die chauffeur? Wat doet hij nu?
Ik ben zijn naam vergeten maar het het was een uitstekende kerel.

Over een jaar zou ik eventueel een chauffeur in dienst willen nemen.

Kano

#5
Zoals Digos schrijft, wat je nodig hebt zijn de originele CR en OR op naam van de geregistreerde eigenaar en de verzekeringspapieren. Is er geen verzekering dan is de auto ook niet geregisteerd.  Vraag naar rijbewijs, controleer de gegevens met de CR en OR en verzekering en maak een kopie van het rijbewijs.

Het is nuttig om de registratie van de auto goed te controleren. Daarvoor kun je een SMS te zenden naar de LTO

Text:    LTO spatie VEHICLE spatie XXX000
dus      LTO VEHICLE XXX000

XXX000 is het nummer wat op de nummerplaat van de auto staat
zend dat naar 2600 en wacht voor een automatisch gegenereerd antwoord.
Je krijgt dan een bericht waarin staat
Car Plate:
Model:
Year:
Color:
Date of Last Registered:
LTO Apprehension: indien aanwezig
LTO Alarm: indien aanwezig

Verder heb je een Deed of sale nodig. Die kun je laten maken bij de notaris.  Twee voor jou, want één moet je afgeven op LTO, en één voor de verkoper. Controleer of de naam van de verkoper dezelfde is als die van de bij de LTO geregistreerde eigenaar.

Een auto die was "flooded" wil zeggen dat die tijdens een overstroming geheel of gedeeltelijk onderwater is gekomen. De gevolgen laten zich raden. Soms zegt men dat de auto niet flooded is, maar dan is het juist wel het geval.
Kijk eens naar de tips op deze site :link:



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

duidelijke antwoorden  :thumb: alvast bedankt allemaal...

nu maar hopen dat we iets vinden die zijn prijs waard is... is ook maar om enkele jaren te bollen...  :hoedjeaf:

Adriaan

Hey Limburger,

Zijn officiele naam is Roel Cosi maar zijn roepnaam was Wing. Mijn schoonfamilie heeft nog contact met hem want hij komt vaak eten in het eettentje dat ze exploiteren. Voor zover ik weet is hij weer jeepney chauffeur. Hij was en is inderdaad een uitstekende kerel die ik je van harte kan aanbevelen. Mochten we ons zelf weer in de Filippijnen vestigen dan zouden ook wij overwegen om hem weer in dienst te nemen want ik ga niet rijden in Cebu en J. heeft er ook niet bar veel zin in. Ze is nu te gewend aan de verkeersregels hier.

Johan En Elvie

Een tweede hands auto kopen in de Filippijnen zal wel wat risico met zich meebrengen denk ik zo.
Je kan u aan alles verwachten denk ik maar ik denk wel dat ze daar losser mee omspringen.
Een autokeuring zoals bij ons elk jaar (na het 4de levensjaar) zal er daar wel niet moeten en als je wat techniekers kent in de buurt lappen ze hem wel terug op voor een paar pesos, zolang hij maar bolt zou ik zeggen.
Misschien is het best om in de familie van je partner op zoek te gaan naar iemand die de buurt wat kent en via via een goede occassie kan vinden voor u.
Of gewoon een nieuwe kleine wagen kopen misschien? heel veel zal dit daar toch ook niet kosten en je bent goed voor vele jaren.
De kostprijs per jaar zal denk ik lager uitvallen dan dat je een slechte occassie koopt waaraan je heel veel kosten hebt om maar te zijgen van de benzine of diesel die hij zal slikken.
Bij een nieuw zal dit verbruik ook stukken lager liggen
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Luc

Je moet vooral oppassen met import uit Japan. Er zijn er die ze goed ombouwen maar ik heb er ook genoeg gezien  :denk:

ze zagen het dasboard middendoor en verwisselen de 2 helften. Pinkers en schakelaar voor lampen staan dan ook andersom . Daar kun je het meteen aan zien.

Electrische bedrading moet aangepast lees dat is dan een spaghetti.

Erger, ze moeten de stuurinrichting veranderen. Bij een goede ombouw vervangen ze dat door een originele voor links stuur. Dat gebeurt meestal niet. Ze halen dat stuur rechts weg en lassen aan de rechterkant die as gewoon aan mekaar. Links wordt dat met wat kunst en vliegwerk aangepast. Het gevaar is dat zo een as kan breken terwijl je rijdt met alle gevolgen vandien. Onmogelijk om zo een as ook nog te kunnen uitlijnen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.