Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Sneller besluit visumaanvraag

Gestart door Kano, vrijdag 26 juni 2009, 10:14:27

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Sneller besluit over aanvraag visum

LUXEMBURG -  Nederland en andere EU-landen zullen voortaan strikt binnen vijftien dagen beslissen over visa-aanvragen van niet-Europeanen. Nu gelden daarvoor lossere termijnen. De ambassades gaan ook vingerafdrukken afnemen en verzamelen.

De EU-landen hebben donderdag definitief besloten tot een Europese regeling voor visa. „Een van de belangrijkste verschillen met de huidige praktijk is dat de belangen van de aanvrager een prominentere plaats krijgen", aldus een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Door de regeling hanteren alle EU-landen voortaan een visatarief van 60 euro, wat Nederland al doet. Voor kinderen komt er een maximumtarief van 35 euro.

EU-commissaris Jacques Barrot (Justitie) reageerde tevreden over het besluit: „Dit versterkt de gelijke behandeling van aanvragers."

Het Europarlement adviseerde dit voorjaar positief. Op aandringen van toenmalig Europarlementslid Kathalijne Buitenweg (GroenLinks) bepleitte het parlement wel dat kinderen geen vingerafdrukken hoeven af te staan.

Uit: Telegraaf 25 jun 2009
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/4255313/__Sneller_besluit_aanvraag_visum__.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

ganda

Als ze dan toch persé een identificatiereferentie willen waarom pakken ze ineens geen DNA staal. Vingerafdrukken dat is vanuit de jaren stillekes.

Ach, ze maken het er niet makkelijker op om als niet EUer de EU binnen te komen.


Mawibata



Citaat van: ganda op vrijdag 26 juni 2009, 11:12:15
Als ze dan toch persé een identificatiereferentie willen waarom pakken ze ineens geen DNA staal. Vingerafdrukken dat is vanuit de jaren stillekes.



DNA onderzoek is veel duurder dan vingerafdrukken.     :dollareyes:


En als men dan nadien iemand wil natrekken, dient men terug DNA te nemen en laten onderzoeken, weeral   :dollareyes:

Het resultaat hiervan laat langer op zich wachten dan deze van de vingerafdrukken.





Mawibata






Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

ganda


Je hebt gelijk Mawibata, maar ik erger me aan zulke toestanden. Straks moeten we nog in een potteke plassen willen we ergens op verlof kunnen gaan.

:mauer: