Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rijst

Gestart door Fail_over, donderdag 10 juni 2010, 01:16:50

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Fail_over op zaterdag 12 juni 2010, 11:26:12
zie pm

ja heb je bericht gelezen .
ik heb er ook al een paar terug gestuurd , weet alleen niet of je die hebt gekregen , ik zit namelijk bij mijn zoon op kantoor en de pc heeft hier kuuren , wel ik hoor het nog .

jens.........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

oke ik heb inmidd je pm gezien , en ja dan laten wij het erbij.

gr jens........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Pieter-Jan

Nu het hier over rijst gaat wil ik eventjes iets zeggen. Na 3 jaar op de phils gewoond te hebben, 2 jaar 3x per dag rijst gegeten, begint dr rijst me srieus de keel uit te hangen. Ik dacht dat ik aangepast was aan de rijstcultuur maar nu krijg ik plots een omkeer. 1x per dag is al te veel. Ik koop meer en meer aardappelen. het probleem is dat die duur zijn hier. Zijn er nog mensen die na langere tijd genoeg hebben van de rijst? Mss is het enkel een periode...

xav

Citaat van: Pieter-Jan op dinsdag 31 augustus 2010, 05:48:24
Nu het hier over rijst gaat wil ik eventjes iets zeggen. Na 3 jaar op de phils gewoond te hebben, 2 jaar 3x per dag rijst gegeten, begint dr rijst me srieus de keel uit te hangen. Ik dacht dat ik aangepast was aan de rijstcultuur maar nu krijg ik plots een omkeer. 1x per dag is al te veel. Ik koop meer en meer aardappelen. het probleem is dat die duur zijn hier. Zijn er nog mensen die na langere tijd genoeg hebben van de rijst? Mss is het enkel een periode...

al es geprobeerd om die zelf te kweken Pieter-Jan...? of heb je niet echt groene vingers  :biggrinn:

Phille

Pieter-Jan,

Ik vind het al sterk dat je het twee jaar hebt kunnen volhouden, 3 x dag rijst, zou ik niet kunnen, echt wel niet. Na twee weken in de Filipijnen heb ik al genoeg van rijst en dan eet ik het meestal maar één keer per dag.

Misschien heeft je lichaam gebrek aan een aantal vitamines en zet het je onbewust aan om andere dingen te eten; het is geweten dat rijst arm is aan vitamines en op dat vlak aardappelen veel beter scoren. Misschien vind je hier het een en het ander over op het net.


Kano

Duur  :ikkeniebegrijp:  De aardappels zijn zo'n P60 per kilo.  Voor goede rijst betaal je ook zo'n P50 en voor red rice P 60.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Phille

En voor Basmatie rijst, 170 php, Jasmin 70 php ... in de Robinson Supermarket in Pasig.

Robert

Vitamines kan je natuurlijk zelf aanvullen, in aardappels zitten wel meer vitamines dan in rijst.
Ik vind het een hele prestatie 3 jaar rijst, red het nog geen 3 dagen denk ik.
Goed brood zou ik wel missen, maar in veel plaatsen is dat nu wel steeds beter moet ik zeggen.

ladgar

1 kg rijst en 1 kg aardappelen kunnen qua voedingswaarde niet vergeleken worden , aardappelen moeten geschild worden en bevatten veel water , aan rijst wordt het water toegevoegd bij het koken.
100 gr rijst = 350 kcal
100 gr aardappel gekookt = 78 kcal
http://www.calorielijst.nl/?calorie=A