Tricycle, jeepneys en andere

Gestart door ganda, zaterdag 27 juni 2009, 18:22:49

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

De sarao fabriek is inderdaad dagelijks geopend voor bezoekers, maar de productie van jeepneys schijnt al enkele jaren geleden gestopt te zijn, het is dus in feite niet meer dan een museum waar je de modellen die in het verleden zijn gebouwd kan bezichtigen.

ganda

#51
Het was nochtans knap om te zien met wat voor eenvoudig gereedschap die gasten een jeepney bouwden. :clapping:

Hier een filmpje van YouTube: Visit at the Milwaukee Jeepney factory in Imus, Cavite.

http://www.youtube.com/watch?v=Mx3eXOKyAPU


ganda


Een leuke manier om aan sightseeing te doen in Manila is met de calesa. Het is wel geen echt transportmiddel maar verdient zeker een plaatsje in deze topic.


Mawibata

Citaat van: ganda op donderdag  9 juli 2009, 21:00:48

Een leuke manier om aan sightseeing te doen in Manila is met de calesa. Het is wel geen echt transportmiddel maar verdient zeker een plaatsje in deze topic.



Niet alleen in Manila.

Ook in Dumaguete.







Mawibata


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Luc

In 1986 werden in Ormoc die calesa nog volop gebruikt als transportmiddel. Dat was om 5-6 uur in de morgen een hels lawaai aan de bus terminal. Al dat lawaai van hoefijzers op die betonweg.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Mawibata



In Bacolod rijdt er een opzichtige taxi rond, hier getrokken aan 888 China Square Mall.


De driver was zo fier als ne gieter, dat ik een foto van zijn auto nam.
Sir, Sir, thats my car sir!











Mawibata



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

Vind deze ook wel mooi, heeel milieuvriendelijk want rijdt op kokosnootolie (in Tabontabon, Leyte)






Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Baliw-katok

@Kano : SUBLIEME FOTO'S en dan nog wel uit zo'n onooglijk klein dorpje (heeft me toch enige moeite gekost om het te kunnen lokaliseren.)

Mawibata



Komt uit China of Korea ?

Omdat ie zo speciaal is heb ik em toch maar geplaatst.






Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

ganda