QATAR AIRWAYS vanaf januari vanuit Brussel

Gestart door ladgar, maandag 21 juni 2010, 20:10:47

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

klopt idd heer bommel, maar als je over japan vliegt ben je wel een paar uur langer onderweg. zo bedoelde ik dat.

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Rich

Citaat van: Fail_over op maandag 21 juni 2010, 23:38:25
Misschien een stomme vraag, maar waarom vliegt KLM over noord Duitsland, Polen, Rusland, over het Himalaya, Japan naar Manilla rechtstreeks. En zou Qatar in directe richting via Doha, naar Manilla kunnen. Kan KLM dat dan niet?

Heus geen domme vraag Fail over.

Het heeft tevens te maken met welke maatschappij  je vliegt.

Ethiad bijvoorbeeld doet eerst zijn thuishaven aan in Abu Dhabi. Malaysian airlines vliegt via Kuala Lumpur. Cathay Pacific via Hongkong enz.

En dan zijn er nog de "snelwegen" in de luchtvaart. Stel je de vliegroutes voor als de aarde met autowegen. Je hebt landweggetjes, provinciale wegen, snelwegen enz. Zo is het ook in de lucht. De snelwegen zijn luchtvaartroutes op grote hoogte. Alle routes hebben een nummer zoals ook wegen een nummer hebben zoals de A12 of A6.

Iedere maatschappij heeft dus meestal zijn eigen route. Hopelijk begrijp je het nu beter  :thumb:
Rich de Nederbelg.

ladgar

De route van KLM is het kortst , via de golfstaten is een grote omweg.
AMS - MNL met KLM     :  6477 miles
BRU  - MNL met Etihad  :  7559 miles

Rich

Even voor de lol gekeken bij Quatar airlines, vlucht Brussel naar Cebu in september via Londen ( zal in de toekomst niet meer zo zijn denk ik, vliegen ze misschien rechtstreeks)

Prijs : 866 Euro  :thumb:
Rich de Nederbelg.

stip66

Citaat van: ladgar op dinsdag 22 juni 2010, 12:34:45
De route van KLM is het kortst , via de golfstaten is een grote omweg.
AMS - MNL met KLM     :  6477 miles
BRU  - MNL met Etihad  :  7559 miles

Kan zijn Ladgar, 1000 miles is ongeveer een uur langer.
Prijsverschil van om en bij â,¬ 400 is voor mij belangrijker, daar maak je heel wat mensen blij mee ginds.
En trouwens, ik zit er niet mee in om 1 uur langer van een vriendelijke crew te genieten....  :atyourservice:

Robert

Citaat van: stip66 op dinsdag 22 juni 2010, 13:15:18
Citaat van: ladgar op dinsdag 22 juni 2010, 12:34:45
De route van KLM is het kortst , via de golfstaten is een grote omweg.
AMS - MNL met KLM     :  6477 miles
BRU  - MNL met Etihad  :  7559 miles

Kan zijn Ladgar, 1000 miles is ongeveer een uur langer.
Prijsverschil van om en bij â,¬ 400 is voor mij belangrijker, daar maak je heel wat mensen blij mee ginds.
En trouwens, ik zit er niet mee in om 1 uur langer van een vriendelijke crew te genieten....  :atyourservice:

dat lukt niet 1000 miles in een stip.
1000 km zit je meer in de buurt.

Phille

Als je de tijd meerekent om in Amsterdam te geraken dan komt dat ongeveer hetzelfde uit ... plus natuurlijk de extra vriendelijkheid als bonus.


Rich

Ach wat maakt het ook uit.........we zijn toch met vakantie dan  :happy: :applaus: :thumb:
Rich de Nederbelg.

stip66

Citaat van: Robert op dinsdag 22 juni 2010, 13:17:27
Citaat van: stip66 op dinsdag 22 juni 2010, 13:15:18
Citaat van: ladgar op dinsdag 22 juni 2010, 12:34:45
De route van KLM is het kortst , via de golfstaten is een grote omweg.
AMS - MNL met KLM     :  6477 miles
BRU  - MNL met Etihad  :  7559 miles

Kan zijn Ladgar, 1000 miles is ongeveer een uur langer.
Prijsverschil van om en bij â,¬ 400 is voor mij belangrijker, daar maak je heel wat mensen blij mee ginds.
En trouwens, ik zit er niet mee in om 1 uur langer van een vriendelijke crew te genieten....  :atyourservice:

dat lukt niet 1000 miles in een stip.
1000 km zit je meer in de buurt.

Oke, voor diegenen die de puntjes op de " i " willen:

De Boeing 747, vaak Jumbo Jet genoemd, is na de Airbus A380 het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Het wordt gebouwd door de Amerikaanse fabrikant Boeing. De eerste testvlucht werd op 9 februari 1969 uitgevoerd. Op 21 januari 1970 werd de eerste commerciële vlucht uitgevoerd door de Clipper Victor van PanAm.

De Boeing 747 heeft vier motoren en kan maximaal 524 passagiers vervoeren op twee dekken: een groot onderdek en een klein bovendek. De kruissnelheid is Mach 0,85 (ruim 900 km/h) en het maximale bereik is 13.570 kilometer (Boeing 747-400). Het maximum startgewicht van de 747-400ERF is 412.775 kg. In december 2007 waren er 1396 Boeings 747 verkocht.


verschil van 1082 land miles = 1741 Km
verschil van 1082 air miles   = 1513 Km

Dus, als het verschil aangegeven is in:

Land Miles : +/- 2 uur langer
Air Miles : +/- 1H45 langer

( aan een gemiddelde snelheid van 900 Km/h, afgezien van het snelheidsverschil tussen landen en opstijgen met een tussenstop )

Ik hoop dat ik het juist berekend heb, maar het verschil tussen â,¬ 1000 en â,¬ 600, blijft â,¬ 400 ( meer dan 2 maandsalarissen van een doorsnee Filippijn )

:atyourservice:

stip66

Citaat van: Rich op dinsdag 22 juni 2010, 13:39:28
Ach wat maakt het ook uit.........we zijn toch met vakantie dan  :happy: :applaus: :thumb:

Dat bedoel ik nou juist Rich, wat maakt 2 uur op een totaalvlucht van minimaal 12 uur, met een crew die altijd even vriendelijk en gedienstig is ?

Tja, de teletijdmachiene van suske en wiske staat nog niet op punt  :lachen: