QATAR AIRWAYS vanaf januari vanuit Brussel

Gestart door ladgar, maandag 21 juni 2010, 20:10:47

Vorige topic - Volgende topic

Robert

Voor jullie Belgen is dit gewoon prima, mooie verbinding.
Verder zou het mij zelf ook niet uitmaken een paar uurtjes langer, denk dat een tussenstop geen eens erg is.
Als dat een uurtje of 3 is prima, denk zelf dat ik volgende keer met Emirates ga vanaf Amsterdam.
In ieder geval is concurrentie altijd goed.

O.B.Bommel

#21
Citaat van: stip66 op dinsdag 22 juni 2010, 13:42:07
..... maar het verschil tussen â,¬ 1000 en â,¬ 600, blijft â,¬ 400 ( meer dan 2 maandsalarissen van een doorsnee Filippijn )
Ik vergelijk altijd met Nederlandse salarissen, rekenend vanuit mijzelf, dat vind ik persoonlijk wat meer relevant. Ik zie het los van mijn bestedingen aan familie en zo. Wel gerelateerd aan mijn budget natuurlijk, ik ben geen vrijwillige sponsor van luchtvaartmaatschappijen.

Is geen kritiek hoor, het kwam zomaar even op, ik zag het hier al meer en ik probeerde de gedachtengang te volgen. Een Bommel overpeinst het krachtenveld der dingen nogal eens vanuit de stoel bij de haard. Ik bedenk maar zo dat men dan zijn uitgavenpatroon gaat aanpassen aan het behoeftige deel van de familie overzee of droom ik dan te diep. Die omslag heeft mijn denkraam nog niet gemaakt. Deze afslag is weliswaar  :offtopic: ik zal hem neerplakken in een nieuw topic voor reacties, anders drijven we zwaar af.

[admin]Link naar het nieuwe topic: Kostenvergelijkingen NL/B t.o.v. PH[/admin]
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

ladgar

De golfstaten en de emiraten hadden vroeger gezamelijk één vliegmaatschappij : Gulf Air ,
omdat de oppersheiks van Dubai vond dat Gulf Air te weinig aandacht aan Dubai gaf richtten zij hun eigen maatschappij op: Emirates,
ook de emir van Qatar vond dit en richtte Qatar Airways op
later ook de oppersheik van Abu Dhabi  : Etihad Airways.
Al die maatschappijen hebben massaal nieuwe vliegtuigen gekocht en allen een reeks A380's in bestelling.
Zij zijn allen zwaar verlieslatend maar zijn prestige projecten voor die rijke oliestaatjes en worden zeer zwaar gesubsidieerd.
Europese maatschappijen kunnen tegen deze zwaar gesubsidieerden niet op.
Lufthansa , Al Italia , Swiss Air , British Airways en Air France zijn allen gestopt met vluchten op Manilla , KLM is de enige europese maatschappij die nog op Manilla vliegt.

De lagere crew van die maatschappijen zijn niet uit de golfstaten zelf maar gastarbeiders en worden zeer slecht behandeld (zoals de meeste filipino's die in het midden oosten werken)
over de behandeling van het personeel bij die maatschappijen zijn vele verhalen hier eentje :
http://www.qatarliving.com/node/43405
Het personeel van die maatschappijen heeft totaal geen rechten en is bang en onderdanig
Het personeel van KLM heeft wel rechten en is niet onderdanig.
De 'oude koeien' en bakla's van KLM zijn zeker bekwamer dan de onderdanigen van de golf staten , het personeel van een vliegtuig moet niet onderdanig zijn of zich laten intimideren zij dienen verantwoordelijk te zijn en beslissingen te nemen.
Stip is heel boos op KLM vanwege
Citaat van: stip66 op donderdag 25 februari 2010, 05:42:22

Ik vlieg enkel en alleen nog met Ethiad, prima service en geen gezeur over het aantal wiskey cola's  :lachen:
Ik vind het weigeren van wiskeys , bij overdaad  juist een bewijs van bekwaamheid van het KLM - personeel  , en als ze bij Etihad onbeperkt wiskey schenken is dat een bewijs van onbekwaamheid er is voor mij niks zo storend als zatte passagiers.

boldy

#23
Citaat
Stip is heel boos op KLM vanwege
Citaat van: stip66 op donderdag 25 februari 2010, 05:42:22

Ik vlieg enkel en alleen nog met Ethiad, prima service en geen gezeur over het aantal wiskey cola's  :lachen:
Ik vind het weigeren van wiskeys , bij overdaad  juist een bewijs van bekwaamheid van het KLM - personeel  , en als ze bij Etihad onbeperkt wiskey schenken is dat een bewijs van onbekwaamheid er is voor mij niks zo storend als zatte passagiers.

ik ben het helemaal met je eens ladgar en daar kan nog heel wat gezeik van komen van mensen die zat zijn je hoort er per slot van rekening wel vaker van dat er vechtpartijen ontstaan of zoiets dergelijks . dat wil je tog echt niet mee maken in een vliegtuig op 10 kilometer hoogte
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Mawibata

#24


Brussel - Manila   ETIHAD  â,¬  695,00       30 Kg bagage



Vertrek vanaf nu tot  25 Nov 2010.  ( NIET tussen 25 Juni - 25 Augustus )



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Mawibata



Het duurde even, maar ik moest de PDF files nog omzetten in JPG, dan hosten, en dan posten.


























Mawibata   :hoedjeaf:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

boldy

tis zeker goedkoop maar waar ikzelf dan zo tegen op zie is dat je 6 uur en 45 minuten moet wachten daar, vind ik tog echt wel en zeker als je alleen reis
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Phille

Waar moet je 6 uur en 45 minuten wachten? Via Etihad; dat is dan als je op donderdag vliegt; vlieg je op vrijdag dan is het 3 uur ongeveer.

Ik heb ook gemerkt dat wanneer je in Manila op dinsdag terugvliegt het iets na 19 uur ipv (kom je toe in Brussel om 8 uur 's morgens) om iets na 1 uur 's nachts op andere dagen, scheelt ook weer daar men toch vaak een late-check-out kan regelen in een hotel mits kleine meerprijs (om 16:00 uur uitchecken).

En Boldy als je paar keer vliegt met Etihad en u inschrijft in het frequent flyer programma dan heb je het zilver level en kan je wachten in de super deluxe lounge ruimte van Etihad in Abu Dhabi, drinken en eten zoveel als je wilt, allemaal gratis; je kan een douche nemen ... er zijn ook massage en spa faciliteiten; maar of dit ook gratis is weet ik niet, moet ik volgende keer is uittesten.

Mocht je een roker zijn dan is hier ook aan gedacht, er is een rookruimte beschikbaar in de Etihad lounge.