Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Toerisme Filippijnen/reizen/rondreizen

Gestart door Rich, woensdag 1 juli 2009, 21:14:39

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Toerisme  Filippijnen. :smiley-philippines:

Het leek mij interessant hier een topic over te starten. Vooral voor nieuwkomers en mensen die de eerste keer naar dit prachtige land willen gaan.

In Belgie en Nederland is er weinig te vinden in reisbrochures over de Filippijnen, en ik zocht uit hoe dat komt, al had ik al een vermoeden.

Ikzelf had in het verleden nogal veel contact met mensen uit de reisbusiness, en ik heb iemand in de familie die dagelijks met reizen te maken heeft.

De redenen dat je er weinig over zal vinden zijn de volgende.  1 - Slechte infrastructuur ( bijv het wegennet)
                                                                                  2 - lakse mentaliteit ( veelal te laat op afspraken enz)
                                                                                  3 - Slechte organisatie ( bureaucratie, slechte informatie, valse informatie)
                                                                                  4 - Corruptie
Dit zijn zowat de belangrijkste punten waarvoor internationale reisorganisaties de boot afhouden.
Zeer jammer, want volgens mij hebben de Filippijnen enorm veel mogelijkheden, zoniet meer dan bijvoorbeeld Thailand, waar het toerisme een grote bron van inkomsten is, en waar tal van rondreizen worden georganiseerd.
Ikzelf ben van plan om in de nabije toekomst rondreizen te organiseren van daar uit ( Cebu)
:daag:
Rich de Nederbelg.

ganda


Nog een reden waarom de touroperators uit Belgiƫ en Nederland de Filipijnen links laten liggen is de afstand.
Je kunt er enkel geraken met lijnvluchten, ik ken geen enkele touroperator uit Europa die naar ginds vliegt.


Luc

#2
Ook het feit dat men er als buitenlands bedrijf niks mag bezitten. Wat men nodig heeft zijn grote investeerders in de reisbranche. Welke grote buitenlandse investeerder is zo gek om zijn geld te proppen in iets waar hij geen meerderheid in mag hebben.

Thailand of Bali is niet veel minder ver en toch gaan daar elk jaar miljoenen toeristen naartoe.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.