Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

VISA Aanvraag

Gestart door Fail_over, donderdag 8 juli 2010, 08:38:11

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Weet iemand hoe lang de BE ambassade er over doet om de documenten naar DVZ te sturen?

Het tijdsbestek dat de status van de aanvraag op de Website te checken is? (Ben heeeelemaal niet ongeduldig, of zo hoor.  :¨l )

Mijn Asawa zei dat alle ambassadeurs in Manila vervangen moeten worden, omdat er een  nieuwe president is. Vind dat een beetje wazig.
Zou dat (als het waar is) nog iets in de procedure kunnen betekenen?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66

Citaat van: Fail_over op donderdag  8 juli 2010, 08:38:11
Weet iemand hoe lang de BE ambassade er over doet om de documenten naar DVZ te sturen?

Het tijdsbestek dat de status van de aanvraag op de Website te checken is? (Ben heeeelemaal niet ongeduldig, of zo hoor.  :¨l )

Mijn Asawa zei dat alle ambassadeurs in Manila vervangen moeten worden, omdat er een  nieuwe president is. Vind dat een beetje wazig.
Zou dat (als het waar is) nog iets in de procedure kunnen betekenen?

Hi F.O., bij ons duurde het 2 maanden alvoor het in Brussel is aangekomen, reken dan nog max termijn van een 11 weken beslissingstermijn.
Daags voor er enige wijziging op het internet te zien is, wordt je door DVZ in Brussel zelf gebeld met de beslissing.
Dan duurt het nog een dikke maand ( als je ZELF actie onderneemt ) alvorens je vrouw officieel een afspraak krijgt voor het plaatsen van het visum in haar paspoort, daarna nog de dagcursus bij DFA gaan volgen ( CFO sticker ).
Totaal moet je toch op een 6-tal maanden rekenen.

:atyourservice:

Fail_over

Ja, was ik al bang voor. Ik had gehoopt voor de kerst, maar ja.

Bellen ze mij met de uitslag? Ik denk dat ze de aanvraagster gaan bellen. En dan in het Nederlands.  :crazy:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66

Hehehe, neen hoor F.O., jij wordt de dag gebeld dat er een beslissing genomen is door iemand van DVZ uit Brussel.
Dan vertrekt de beslissing terug per diplomatieke koffer naar de ambassade in  :smiley-philippines:
Ik wou even de proef op de som nemen hoe lanf het duurt alvorens Virgie de beslissing zou vernemen.
Heeft ongeveer 6 weken in beslag genomen, 10 minuten NADAT ik per mail mijn beklag gemaakt had naar de  :belgiesmiley: ambassade in MNL.
God weet hoe lang het zou duren indien ik niet reageerde  :weetikniet:
Maw, 4/5 van de vertraging en duurtijd is te wijten aan de  :belgiesmiley: ambassde in MNL.

ladgar

stip is gebeld , omdat hij een speciaal dossier had , normaal wordt ge niet gebeld , ze hebben niet eens uw telefoonnummer

stip66

Citaat van: ladgar op donderdag  8 juli 2010, 10:00:15
stip is gebeld , omdat hij een speciaal dossier had , normaal wordt ge niet gebeld , ze hebben niet eens uw telefoonnummer

Ik denk dat je verkeerd bent, Ladgar.
Bij het aanvragen van de family reunion, werd er tegen mijn vrouw al verteld ( voor het medische uberhaupt bekend was ) dat ik zou gebeld worden.
Als je de Legal Capacity aanvraagt, dient men immers een inlichtingenblad in te vullen waar ook jouw telefoonnummer en e-mail gevraagd wordt.
Ik spreek nu in de periode october 2009.... Kan misschien ondertussen weer niet meer van toepassing zijn  :weetikniet:

ladgar

Het inlichtingenblad is een eigen document van de Belgische ambassade in Manilla en wordt niet doorgestuurd naar de DVZ , er staat trouwens in kleine lettertjes onderaan op dat men niet verplicht is het document in te vullen , de hypocrieten.
F A heeft bij de Belgische ambassade geen legal capacity aangevraagd, dus daarop kunnen ze zich niet baseren . En denkt ge dat bij weigering of zo , de DVZ ook opbelt?
Dat ze bij de aanvraag gezinshereniging zeggen dat de echtgenoot in Belgie opgebeld wordt zal ze wel mis verstaan hebben , hebben ze tegen de vrouw van F A verteld dat hij zal opgebeld worden ?
De behandelingstermijn was 11 weken in uw periode , nu geeft de DVZ een termijn aan van 15 a 17 weken.
Bij een nieuwe filippijnse president krijgen vele van zijn vriendjes als cadeau een prestigepost van filippijns ambassadeur in ander land , voor de gezinshereniging is dat van geen enkele invloed.

Fail_over

Citaat van: ladgar op donderdag  8 juli 2010, 10:00:15
stip is gebeld , omdat hij een speciaal dossier had , normaal wordt ge niet gebeld , ze hebben niet eens uw telefoonnummer

Ja hoor, mijn telefoonnummer hebben ze, en email.

De dame achter de bali van de BE embassy vroeg echter in welke taal mijn Asawa de beslissing uitgereikt wilde hebben. NL, FR of DE.
Ik heb nergens vernomen dat ikzelf gebeld zou gaan worden. Lijkt me ook niet logisch. De burocratie wil dat de beslissing alleen aan de aanvraagster overhandigd wordt. Meen ik.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66

Citaat van: Fail_over op donderdag  8 juli 2010, 11:16:46
Citaat van: ladgar op donderdag  8 juli 2010, 10:00:15
stip is gebeld , omdat hij een speciaal dossier had , normaal wordt ge niet gebeld , ze hebben niet eens uw telefoonnummer

Ja hoor, mijn telefoonnummer hebben ze, en email.

De dame achter de bali van de BE embassy vroeg echter in welke taal mijn Asawa de beslissing uitgereikt wilde hebben. NL, FR of DE.
Ik heb nergens vernomen dat ikzelf gebeld zou gaan worden. Lijkt me ook niet logisch. De burocratie wil dat de beslissing alleen aan de aanvraagster overhandigd wordt. Meen ik.

Ge kunt altijd zelf contact opnemen met DVZ in Brussel op het nr 02 793 87 72.

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......