Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kosten communicatie

Gestart door collins, dinsdag 3 augustus 2010, 20:06:45

Vorige topic - Volgende topic

Kano

@ Collins. Ik zou maar uitkijken als ik jou was. "Bloedmooi meisje" en "natuurlijk heeft zij het financieel heel krap" is een gevaarlijke combinatie.

Heb je haar via (Asian date) chat leren kennen?  Waar woont zij en wat is haar opleiding en werk? Als zij nu met jou kan chatten dan heeft zij daar toch geld voor? Een internetcafe rekent maar zo'n 10 tot 30 pesos per uur en die hebben meestal webcam, microfoon en ook printers staan. Wat bedoel je precies met "onkosten en zo"? Een luxe laptop met webcam en een telefoonabo met ADSL?  Zoals geschreven kun je telefoonkaarten kopen die in gebruik niet zo duur zijn. 

Doe rustig aan en loop niet te hard van stapel. Kijk eerst de kat uit de boom   :eyebrow:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Gago

Collins,

om te bellen naar de vrouw in Phils gebruik ik www.poivy.com van gsm naar gsm betaal je daar 10 cnt/min. 3maand terug was het nog 8,5 cnt/min  :weetikniet: .
internetcafé in ormoc was 15 php/u.

Best ga je haar eerst eens opzoeken alvorens haar geld toe te sturen. Je kan er een leuke vakantie aan koppelen. En met haar opzoeken bedoel ik, ga naar waar zij woont. Ontmoet haar familie. Zo zie je al vlug welk vlees je in de kom hebt.

veel succes alvast. Dat "Bloedmooi" mag je toch wel es aantonen met een foto  :jajaja: .

Robert

Als je haar nog nooit hebt ontmoet zou ik helemaal niks sturen.
Misschien als je haar wat langer spreekt kan je voor haar verjaardag iets doen.
Je merkt vanzelf of het goed zit, als ze teveel begint te jammeren om geld, geef je niet thuis.
Ik ben geen boeman of zo, maar geloof niet zo in die internet liefdes.

Phille

CitaatIk ben geen boeman of zo, maar geloof niet zo in die internet liefdes.

Op zich is er niets verkeerd met internet liefdes, is zowat overal ter wereld de manier om iemand nieuw te leren kennen; vanaf een bepaalde leeftijd is er voor velen onder ons haast geen andere mogelijkheid om iemand nieuw te leren kennen; zie maar naar het succes van de zovele datingsites in Belgie.

Wat er wel mis is, naar mijn bescheiden mening althans, is dat men al vrij snel om geld zit te zeuren; nu ga ik wat veralgemenen, dus met excuses voor de uitzonderingen. Maar ik heb een vermoeden dat er een aantal zijn, die niet gaan werken en dus alle tijd van de wereld hebben om te chatten met een gulle westerling, om op die wijze een bron van inkomsten te vinden en dus uit gaan werken niet langer nodig is. Voor alle duidelijkheid, ik veralgemeen dit zeker niet; maar als men veel tijd heeft om te chatten en men dus niet gaat werken, dan moet men mij maar eens van het tegendeel overtuigen. Ahja, dit allemaal uit naam van de liefde.

Het gaat vaak maar over een paar 100 euros; maar vergeet niet dat dit voor velen een maandloon is, afhankelijk waar men zich bevindt in de Filipijnen en wat voor een job men doet.

En ja, ik maar weer eens over geld bezig; maar dit is een onderdeel (in mijn persoonlijke beleving) waar ik het echt wel moeilijk mee heb; ik ben benieuwd of ik er ooit ga aan kunnen wennen.

Momenteel ben ik Manilla, op bezoek bij mijn vriendin, en alweer komt de vraag of ze geld kunnen lenen; ik vind dat storend dat het altijd zo moet zijn. Ik ben der nog niet uit of ik dit wel zie zitten op langere termijn, maar dat is iets wat ik voor mij persoonlijk nog moet beslissen. Ik verwacht binnnenkort nog een andere discussie wat geld betreft en ik heb nu al besloten om op die vraag keihard nee te antwoorden, ben benieuwd hoe er dan gaat gereageerd worden. To be continued zou ik zeggen  :jajaja:

Wat mij hier ook opvalt, hoeveel van de leden van dit forum hun vrouwen gaan eigenlijk werken? Ik heb hier nog niet bijzonder veel over gelezen, tenzij ik er over gekeken heb  :weetikniet:



 





Johan En Elvie

Het ligt in hun cultuur dat Filippijnse verwachten van hun westers vriend - man dat die ook iets betekend voor hun familie die daar achter blijft.
Zoals je zegt het gesprek zal wel komen en ze verwachten een postief antwoord anders zal je er niet meer welkom zijn denk ik.
Dan is het aan u om zelf te beslissen wat je gaat doen.
Geld lenen kunnen ze wel vragen maar denk maar niet dat ze dit ooit willen of kunnen terugbetalen dus dat doen is zoveel als geld gratis geven denk ik dan.

Wat het werk betreft, bedoel je werken daar in de Filippijnen of werken als ze eenmaal in België zijn?
Bij ons was het zo dat mijn vrouw vroeger wel heeft gewerkt daar in een groot textielbedijf maar steeds altijd met een tijdelijk contract.
Na verloop van tijd worden die contracten toch opgezegt en nemen ze andere, ik denk dat ze zo de kans willen geven aan vele andere mensen om ook een inkomen te kunnen verwerven want er zijn heel veel gegadigden voor veel te weinig werkplaatsen.
Ik zou zeggen ze willen wel werken maar er is niet altijd werk.
Eens ze hier in België zijn (of ergens anders) dan nemen ze werk met beide handen aan hoor wees maar gerust.
Het enige wat hen kan tegenhouden is de taal maar van zodra ze die wat machtig zijn gaan ze zeker werken.
Als er dan toch zijn die hier niet werken dan is dit vooral te danken aan hun partner die niet wil dat ze gaan werken omdat het niet nodig is (rijk genoeg)
Mijn vrouw heeft hier al meer dan een jaar werk en is daar heel erg tevreden mee, elke dag staat ze lachend op en gaat ze met heel veel plezier werken.

Wij zijn reeds zo ver dat wij geen enkele euro meer opsturen naar haar familie maar wij hebben er wel voor gezorgd dat ze daar zelf voor hun inkomen kunnen instaan (1 internetcafe, 1 verhuur van videos met wat verkoop van drank en goed verkopende kleinere goederen)
Ik stuur af en toe ook wat kleiner materiaal op die ze daar dan in de winkel kunnen verkopen voor de prijs die ze zelf willen. Dit materiaal komt uit mijn zaak die ik hier niet echt meer nodig heb zoals oudere stalen waarmee ik naar klanten ging (T-shirts, klein sportmateriaal, petjes etc..)
Ginder zijn die goederen voor hen nog veel waard terwijl dit hier afgeschreven is, het komt van europa hé
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Rich

#15
Citaat van: Phille op donderdag  5 augustus 2010, 11:01:45
En ja, ik maar weer eens over geld bezig; maar dit is een onderdeel (in mijn persoonlijke beleving) waar ik het echt wel moeilijk mee heb; ik ben benieuwd of ik er ooit ga aan kunnen wennen.

Momenteel ben ik Manilla, op bezoek bij mijn vriendin, en alweer komt de vraag of ze geld kunnen lenen; ik vind dat storend dat het altijd zo moet zijn. Ik ben der nog niet uit of ik dit wel zie zitten op langere termijn hier nog niet bijzonder veel over gelezen


Heel terecht Phille dat je je daar zorgen over maakt. Het is en blijft een heikel punt in vele relaties met een Filipina.

Ook ik ben heel allert wat dat betreft, en ik moet zeggen dat in de 18 maanden dat ik mijn vriendin ken, er geen enkele keer naar geld werd gevraagd. Dat neemt niet weg dat ik haar af en toe help, bijvoorbeeld toen ik vernam dat een van haar dochters thuis zat omdat er geen geld was voor school. Maar geld uitlenen ? Nooit of te nimmer.

1/ Je ziet het nooit meer terug
2/ Als je er mee begint ben je de pineut, want het zal niet bij die ene keer blijven. Waar ligt de grens?

Asking for money maakt vele relaties kapot. Ze zouden beter moeten weten denk je dan, maar in veel gevallen weten ze gewoon niet beter door de verkeerde informatie die ze krijgen via de media enz.

Als je een relatie begint met een filipina is het daarom oh zo belangrijk dat je ze duidelijk maakt hoe het leven hier in elkaar zit, financieel dan.
Blijven ze daarna onbeschaamd om geld vragen, dan zou bij mij de kous af zijn. Héél simpel want je gaat veel ergernis , ruzie en discussie's tegemoet.

Mijn vriendin heeft vast werk in het onderwijs en haar broers ook en hebben een goeie job en zijn geen bedelaars en hebben de juiste attitude. Ik heb eindeloos met hen gepraat over onze levenswijze in het westen en zij begrijpen dat en willen geen cent van mij.

Ik denk dat het daarom heel belangrijk is om met heel de familie aan tafel te gaan zitten en daar over te praten, zoals ik deed vorig jaar in Masbate. Iedereen weet waar ze aan toe zijn, en ze weten dat ik aan niemand geld zal lenen om de simpele reden dat ik het gewoon niet kan. Ik ga trouwen met mijn vriendin maar niet met de familie, punt uit !

Phille eerlijk gezegd zou ik ook twijfelen in jou geval.............nog eerlijker gezegd.....ik zou stoppen met een vriendin die het niet wil begrijpen want geloof me, neen je gaat er nooit aan kunnen wennen, wel integendeel.

Groetjes vanuit een fris en nat België.


Rich de Nederbelg.

Phille

CitaatWat het werk betreft, bedoel je werken daar in de Filippijnen of werken als ze eenmaal in België zijn?

Ik bedoel werken in de Filippijnen, mijn vraag was eerder, van alle vrouwen die de leden hier leren kennen hebben; hoeveel hebben er daar effectief werk van in de Filippijnen? Hadden ze werk als men ermee in contact kwam of niet?

En geld lenen is hun manier om geld te vragen, ik weet ook dat de kans heel klein is dat ik dat ooit ga terug zien.


Johan En Elvie

Ja zeker uw familie daar heeft werk zoals je zegt dus heb je één van de weinige gelukkigen gevonden goed gedaan zou ik zeggen, men zegt trouwens heel terecht, dat je ouders niets hebben kan je niets aan doen maar je schoonouders dat heb je zelf gezocht haha.
In de meeste gavallen en dat zal meer dan 90% zijn heeft de familie daar echt niets en als je niet helpt kunnen ze het beter laten zoals het is.
ook 90 % van de Westerse mannen helpt hun familie en wil je dit niet zoek dan in België een vrouw die met je geld regelmatig of zelfs heel veel gaat winkelen zonder dat je het weet. Of je verlaat met al je hebben en houwen.
Ik weet één ding zo'n Belgische vrouw zal heel veel meer kosten aan u dan dat je uw familie in de Filippijnen uit de misserie helpt en dus mensen gelukkig maakt
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Rich

Citaat van: Johan En Elvie op donderdag  5 augustus 2010, 11:45:24
Het ligt in hun cultuur dat Filippijnse verwachten van hun westers vriend - man dat die ook iets betekend voor hun familie die daar achter blijft.
Zoals je zegt het gesprek zal wel komen en ze verwachten een postief antwoord anders zal je er niet meer welkom zijn denk ik.


Johan, Volgens mij ligt het niet aan de cultuur dat ze geld verwachten van hun westerse vriend.

Ooit  kreeg ik dat ook eens te horen in een discussie met iemand over dit onderwerp. it's our culture Sir, waarop ik antwoorde en nog steeds antwoord in zo'n discussie, But it is my wallet.

Heel gemakkelijk om te zeggen dat het hun cultuur is, en de meesten trappen daar nog in ook.

Eigenlijk is het allemaal heel simpel. Blijf baas over je eigen centen verdomme en laat je niet opnaaien door die zogenaamde "cultuur"
Rich de Nederbelg.

Johan En Elvie

Citaat van: Phille op donderdag  5 augustus 2010, 12:06:25
CitaatWat het werk betreft, bedoel je werken daar in de Filippijnen of werken als ze eenmaal in België zijn?

Ik bedoel werken in de Filippijnen, mijn vraag was eerder, van alle vrouwen die de leden hier leren kennen hebben; hoeveel hebben er daar effectief werk van in de Filippijnen? Hadden ze werk als men ermee in contact kwam of niet?

En geld lenen is hun manier om geld te vragen, ik weet ook dat de kans heel klein is dat ik dat ooit ga terug zien.




Ja het probleem is dat er daar alleen dus maar tijdelijk contracten zijn en dat ze wel willen werken maar als er geen is  :weetikniet:
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.