Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kosten communicatie

Gestart door collins, dinsdag 3 augustus 2010, 20:06:45

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Citaat van: Rich op donderdag  5 augustus 2010, 12:09:47
Citaat van: Johan En Elvie op donderdag  5 augustus 2010, 11:45:24
Het ligt in hun cultuur dat Filippijnse verwachten van hun westers vriend - man dat die ook iets betekend voor hun familie die daar achter blijft.
Zoals je zegt het gesprek zal wel komen en ze verwachten een postief antwoord anders zal je er niet meer welkom zijn denk ik.


Johan, Volgens mij ligt het niet aan de cultuur dat ze geld verwachten van hun westerse vriend.

Ooit  kreeg ik dat ook eens te horen in een discussie met iemand over dit onderwerp. it's our culture Sir, waarop ik antwoorde en nog steeds antwoord in zo'n discussie, But it is my wallet.

Heel gemakkelijk om te zeggen dat het hun cultuur is, en de meesten trappen daar nog in ook.

Eigenlijk is het allemaal heel simpel. Blijf baas over je eigen centen verdomme en laat je niet opnaaien door die zogenaamde "cultuur"

Ja eigenlijk heb je groot gelijk je moet baas blijven over je eigen centen maar dat wil nog niet zeggen dat je ze daar verweest moet achterlaten in al hun miserie.
Het moet voor hen heel onaangenaam zijn om geld te vragen indien ze het niet echt nodig zouden hebben om te kunnen overleven zouden ze er ook niet naar vragen.
Zie maar naar Rich hier, zijn vriendin heeft het niet nodig en dat zal zo zijn tot zolang ze werk zal hebben maar wees gerust ooit komt het moment ook bij haar dat ze daar zonder werk zal zitten en dan? tenzij je ondertussen ervoor zorgt dat ze hun zelf kunnen behelpen zoals ik heb gedaan.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Rich

Citaat van: Johan En Elvie op donderdag  5 augustus 2010, 12:10:43
Citaat van: Phille op donderdag  5 augustus 2010, 12:06:25
CitaatWat het werk betreft, bedoel je werken daar in de Filippijnen of werken als ze eenmaal in België zijn?

Ik bedoel werken in de Filippijnen, mijn vraag was eerder, van alle vrouwen die de leden hier leren kennen hebben; hoeveel hebben er daar effectief werk van in de Filippijnen? Hadden ze werk als men ermee in contact kwam of niet?

En geld lenen is hun manier om geld te vragen, ik weet ook dat de kans heel klein is dat ik dat ooit ga terug zien.




Ja het probleem is dat er daar alleen dus maar tijdelijk contracten zijn en dat ze wel willen werken maar als er geen is  :weetikniet:

Het is niet juist te zeggen dat er daar alleen maar tijdelijke contracten zijn.
Rich de Nederbelg.

Rich

Citaat van: Johan En Elvie op donderdag  5 augustus 2010, 12:15:20
Citaat van: Rich op donderdag  5 augustus 2010, 12:09:47
Citaat van: Johan En Elvie op donderdag  5 augustus 2010, 11:45:24
Het ligt in hun cultuur dat Filippijnse verwachten van hun westers vriend - man dat die ook iets betekend voor hun familie die daar achter blijft.
Zoals je zegt het gesprek zal wel komen en ze verwachten een postief antwoord anders zal je er niet meer welkom zijn denk ik.


Johan, Volgens mij ligt het niet aan de cultuur dat ze geld verwachten van hun westerse vriend.

Ooit  kreeg ik dat ook eens te horen in een discussie met iemand over dit onderwerp. it's our culture Sir, waarop ik antwoorde en nog steeds antwoord in zo'n discussie, But it is my wallet.

Heel gemakkelijk om te zeggen dat het hun cultuur is, en de meesten trappen daar nog in ook.

Eigenlijk is het allemaal heel simpel. Blijf baas over je eigen centen verdomme en laat je niet opnaaien door die zogenaamde "cultuur"

Ja eigenlijk heb je groot gelijk je moet baas blijven over je eigen centen maar dat wil nog niet zeggen dat je ze daar verweest moet achterlaten in al hun miserie.
Het moet voor hen heel onaangenaam zijn om geld te vragen indien ze het niet echt nodig zouden hebben om te kunnen overleven zouden ze er ook niet naar vragen.
Zie maar naar Rich hier, zijn vriendin heeft het niet nodig en dat zal zo zijn tot zolang ze werk zal hebben maar wees gerust ooit komt het moment ook bij haar dat ze daar zonder werk zal zitten en dan? tenzij je ondertussen ervoor zorgt dat ze hun zelf kunnen behelpen zoals ik heb gedaan.

Maar Johan toch.........wat een denkwijze.  Toen ze ons niet kenden leefden ze ook niet zo verweesd hoor ! Was er ook eten op tafel, en liepen ze ook gekleed.
Als mijn vriendin zonder werk komt te zitten help ik haar natuurlijk, maar de familie? NO WAY.
Rich de Nederbelg.

Phille

Juist Rich, al die Filipina's die geen relatie met een westerling kunnen ook perfect overleven, maar dankzij de westerling kunnen ze zich gewoon wat meer luxe permiteren.

Het zit duidelijk in hun mentaliteit ingebakken en vinden het de normaalste zaak van de wereld om geld van hun westerse partner te vragen; ik denk dat ze ook goed beseffen hoe wij denken en maken daar graag (mis)bruik van; dat is althans het idee dat ik heb.

Citaatook 90 % van de Westerse mannen helpt hun familie en wil je dit niet zoek dan in België een vrouw die met je geld regelmatig of zelfs heel veel gaat winkelen zonder dat je het weet. Of je verlaat met al je hebben en houwen.
Ik weet één ding zo'n Belgische vrouw zal heel veel meer kosten aan u dan dat je uw familie in de Filippijnen uit de misserie helpt en dus mensen gelukkig maakt

Wie geeft de garantie dat van zodra men getrouwd is en de filipina in belgie is dat zij er niet vandoor gaat met al je hebben en houwen? Ne keer getrouwd met een Filipina en wonende in België, gelden precies dezelfde regels als je zou getrouwd zijn met een Belgische; dus uw redenering loopt een beetje mank.

Of 90% van de westerse mannen de familie helpt vind ik toch maar wat kort door de bocht, men zal ze steunen waar nodig; maar dit beperkt zich dan toch wel tot de ouders en niet de gehele familie!

CitaatWij zijn reeds zo ver dat wij geen enkele euro meer opsturen naar haar familie maar wij hebben er wel voor gezorgd dat ze daar zelf voor hun inkomen kunnen instaan (1 internetcafe, 1 verhuur van videos met wat verkoop van drank en goed verkopende kleinere goederen)

Je schrijft zelf dat je niet langer euros naar de familie stuurt, daar je ervoor gezorgd hebt dat ze zichzelf kunnen behelpen; wat ga je doen indien dat fout afloopt en ze toch opnieuw op je stoep komen staan voor geld? Ben benieuwd  :jajaja:

Johan En Elvie

De familie helpen daar bedoel ik uiteraard mee haar ouders en evntueel broes en zussen maar zeker niet al de rest.

Als het fout zou aflopen heb ik hun verwittigd het is volledig gedaan ook als het fout zou aflopen ik stuur niets meer op, ze moeten maar zien dat ze de zaken ginder op de goede mannier doen en help hun daar ook bij met raad.
Ik beslis of ze een bijkomende computer mogen kopen of niet nadat ik inzage heb in hun omzet en reeds verworven middelen die ze daar voor opzij staan hebben.
Uiteraard is het dan ook wel vertouwen die meespeelt, ze moeten mij ook geen blaasjes wijs maken en me geen verkeerde informatie doorgeven over hun omzet en zo.
Als ik dit ontdek weten ze maar al te goed dat het volledig gedaan zal zijn met helpen.
Ik moet alles weten om daar waar nodig te kunnen bijsturen.
Ze weten als ze hier allemaal heel eerlijk in zijn ik verder zal instaan voor hun en de zaken op het goede spoort zal zetten daar hebben ze vertrouwen in.
Ik heb hun goed uitgelegd wat zaken doen is, en hoe het vooral niet te doen.
Daar weten ze niet altijd hoe het werkt en ze weten dat maar al te goed.
Ze kijken op naar ons Westerlingen hoor en vragen zich af hoe het in godsnaam komt dat wij het hier zoveel beter hebben dan zij terwijl ze er ook wel het beste willen van maken.

Met het internetcafe kan ik van hieruit steeds rechtstreeks bij hun inkijken via webcam die steeds aanstaat op de hoofd computer, zo kan ik zien of het er druk is of niet en moeten ze me ook niets wijsmaken.

Publiciteit maken door middel van strooifolders bijvoorbeeld is een klein voorbeeld van zaken die ze daar normaal gezien niet doen maar ze moeten dit doen van mij en dit heeft al wat opgebracht ook.
Nog iets anders dan die ik daar heb ingevoerd.
Een klantenkaart die bij een bepaals aantal stempels recht geeft op een gratis chatbuurt of een gratis filmhuur.
Daar hadden ze daar ook nog nooit van gehoord maar ze doen het en met succes.
Hij (haar broer dan) wordt daar in het dorp gerespecteerd voor zijn ondernemingszin en hij mag met alle pluimen gaan lopen hij hoefd niet te zeggen dat dit van mij komt ik blijf hier liever op de vlakte of het zou misschien anders kunnen uitdraaien.
Men moet zich niet moeien zie je.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Citaat van: Rich op donderdag  5 augustus 2010, 12:21:13
Citaat van: Johan En Elvie op donderdag  5 augustus 2010, 12:15:20
Citaat van: Rich op donderdag  5 augustus 2010, 12:09:47
Citaat van: Johan En Elvie op donderdag  5 augustus 2010, 11:45:24
Het ligt in hun cultuur dat Filippijnse verwachten van hun westers vriend - man dat die ook iets betekend voor hun familie die daar achter blijft.
Zoals je zegt het gesprek zal wel komen en ze verwachten een postief antwoord anders zal je er niet meer welkom zijn denk ik.


Johan, Volgens mij ligt het niet aan de cultuur dat ze geld verwachten van hun westerse vriend.

Ooit  kreeg ik dat ook eens te horen in een discussie met iemand over dit onderwerp. it's our culture Sir, waarop ik antwoorde en nog steeds antwoord in zo'n discussie, But it is my wallet.

Heel gemakkelijk om te zeggen dat het hun cultuur is, en de meesten trappen daar nog in ook.

Eigenlijk is het allemaal heel simpel. Blijf baas over je eigen centen verdomme en laat je niet opnaaien door die zogenaamde "cultuur"

Ja eigenlijk heb je groot gelijk je moet baas blijven over je eigen centen maar dat wil nog niet zeggen dat je ze daar verweest moet achterlaten in al hun miserie.
Het moet voor hen heel onaangenaam zijn om geld te vragen indien ze het niet echt nodig zouden hebben om te kunnen overleven zouden ze er ook niet naar vragen.
Zie maar naar Rich hier, zijn vriendin heeft het niet nodig en dat zal zo zijn tot zolang ze werk zal hebben maar wees gerust ooit komt het moment ook bij haar dat ze daar zonder werk zal zitten en dan? tenzij je ondertussen ervoor zorgt dat ze hun zelf kunnen behelpen zoals ik heb gedaan.

Maar Johan toch.........wat een denkwijze.  Toen ze ons niet kenden leefden ze ook niet zo verweesd hoor ! Was er ook eten op tafel, en liepen ze ook gekleed.
Als mijn vriendin zonder werk komt te zitten help ik haar natuurlijk, maar de familie? NO WAY.

Ik begrijp u hoor en je hebt ook wel een beetje gelijk alleen haalden ze dan het geld wel ergens anders bij misschien andere meer rijkere familieleden.
Bij ons was de advocaat in de familie de man die 5 families onderhielt, nu vanaf dat ik er ben blijven er nog 4 families over en dat neemt de druk bij die persoon wat weg.
Maar ik ga in geen geval de druk nog meer wegnemen hoor en daarbij hij is me nu al heel dankbaar.
Zijn geld dat vrijkomt investeert hij nu in zijn 4de huis.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

xav

Citaat van: Johan En Elvie op donderdag  5 augustus 2010, 12:10:43
Citaat van: Phille op donderdag  5 augustus 2010, 12:06:25
CitaatWat het werk betreft, bedoel je werken daar in de Filippijnen of werken als ze eenmaal in België zijn?

Ik bedoel werken in de Filippijnen, mijn vraag was eerder, van alle vrouwen die de leden hier leren kennen hebben; hoeveel hebben er daar effectief werk van in de Filippijnen? Hadden ze werk als men ermee in contact kwam of niet?

En geld lenen is hun manier om geld te vragen, ik weet ook dat de kans heel klein is dat ik dat ooit ga terug zien.




Ja het probleem is dat er daar alleen dus maar tijdelijk contracten zijn en dat ze wel willen werken maar als er geen is  :weetikniet:

meestal zijn de tijdelijke contracten gewoon om te maken dat het bedrijf geen sociale security moet betalen na enkele maanden... enkele maanden in dienst en dan buiten om geen sociale zekerheid te betalen en dan de volgende in de rij nemen...

Robert

Citaat van: Phille op donderdag  5 augustus 2010, 12:06:25
CitaatWat het werk betreft, bedoel je werken daar in de Filippijnen of werken als ze eenmaal in België zijn?

Ik bedoel werken in de Filippijnen, mijn vraag was eerder, van alle vrouwen die de leden hier leren kennen hebben; hoeveel hebben er daar effectief werk van in de Filippijnen? Hadden ze werk als men ermee in contact kwam of niet?

En geld lenen is hun manier om geld te vragen, ik weet ook dat de kans heel klein is dat ik dat ooit ga terug zien.



mijn vriendin werkt en heeft een redelijke baan. is indertijd geholpen door haar oudere zus, dat kan ik wel waarderen. nu zorgt zij voor haar broer, die geen ene moer doet, dus is weer wat minder.
overigens bedoelde ik niets slechts met internet liefde, bedoelde meer als je haar nooit ontmoet.
ik ken mijn vriendin niet via internet overigens.

xav

mijn vriendin werkt ook... werkte al sedert ik haar leerde kennen... heeft een zeer deftige job aan een universiteit...

Mawibata

#29

Citaat van: Digos op dinsdag  3 augustus 2010, 23:08:23

Plak daar eens een naam of een fotoke op van die kaart Willy.

We halen onze kaarten ook bij de nachtwinkel (5â,¬).....maar halen nooit de 60 minuten.

Er komen met die kaarten soms dan nog extra kosten op je telefoonrekening bij voor het inbellen.


O0







De TOP 15 was wel echt de topper, maar is niet meer te krijgen bij ons.

Met Sonic heeft ze ook een tijdje gebeld, en nu gebruikt ze Just Crazy, steeds meer dan 60 minuten, ik moet er wel bij zeggen dat ze de kaart in een keer opbeld.

Maar er komen dan ook een hele reeks familie-leden aan de beurt. Grote familie   :jajaja:


Ik ben ze maar beginnen te verzamelen, dit is er een deel van.   :happy2:










Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.