Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

EU Burger in Belgie

Gestart door Fail_over, donderdag 5 augustus 2010, 00:07:06

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Okee! Ik wilde het topic geen "België route" noemen, omdat het dat feitelijk niet is. Het zijn de EU regels, en die zijn net zo goed van toepassing op alle andere lidstaten.
Maar omdat het hier toch om een gemixt gezelschap gaat van Belgen en Nederlanders toch dit topic.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fail_over

Hoe lang duurt het normaal dat je na de 5 maanden kaart, de zogenaamde "bijlage 19" een 5 jaren verblijfsvergunning krijgt?

Mij is gezegd door de gemeente dat DVZ voor 4 aug een uitspraak zou moeten doen. Tot op vandaag dus nog niks.

Zonder een proper visa ben ik beperkt in mijn doen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Digos


Ik veronderstel dat het over jouw status als  :nederlandsevlag: in  :belgiesmiley: gaat?
LIVE ONCE - LIVE IT

pvgossum

 De DVZ moet een beslissing nemen binnen de 5 maanden na de datum van de aanvraag. Indien de DVZ het verblijfsrecht erkent of geen beslissing meedeelt aan de gemeente binnen de 5 maanden na de datum van de aanvraag, ontvangt de EU-burger een "verklaring van inschrijving"/bijlage 8 onder de vorm van een elektronische E kaart.



Deze kaart heeft in principe een geldigheidsduur van vijf jaar, tenzij de EU-burger aangeeft voor een kortere periode dan vijf jaar in België te zullen blijven.

Fail_over

Citaat van: pvgossum op donderdag  5 augustus 2010, 16:24:48
De DVZ moet een beslissing nemen binnen de 5 maanden na de datum van de aanvraag. Indien de DVZ het verblijfsrecht erkent of geen beslissing meedeelt aan de gemeente binnen de 5 maanden na de datum van de aanvraag, ontvangt de EU-burger een "verklaring van inschrijving"/bijlage 8 onder de vorm van een elektronische E kaart.
Deze kaart heeft in principe een geldigheidsduur van vijf jaar, tenzij de EU-burger aangeeft voor een kortere periode dan vijf jaar in België te zullen blijven.

Kreeg vandaag een mail van de Gemeente. Ze hadden contact gehad met DVZ. DVZ zou voor gisteren moeten reageren. De Gemeente ambtenaar zei echter dat de medewerker DVZ zei dat ze hadden gezien dat mijn jaar contract binnenkort afloopt, en dat ze mijn zaak aan haar hogere zou overdragen.
:weetikniet:
Dat hadden ze maanden geleden ook al kunnen zien.

Maar ik heb al een nieuwe baan, dus  :haha:

Uit jou verhaal zou ik nu automatisch een 5 jaren vergunning krijgen?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

pvgossum

de gemeente kan u uw verblijfskaart geven, bel naar uw gemeente, vermeld dat de wettelijke termijn is overschreden, en dat je uw verblijfskaart wenst. Het hangt in it geval af van de goodwill van de gemeente

Fail_over

Vandaag bericht van de Gemeente gehad dat ze een fax hadden gekregen van DVZ dat de Gemeente me mijn vergunning mag verlenen!
:applaus: :happy:

Dank u  :belgiesmiley: dat ik mag blijven.  :dankuwdankuw: :dankuwdankuw: :dankuwdankuw: :dankuwdankuw:

Op naar de volgende visa's  :jajaja:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

rudy1962

Citaat van: Fail_over op vrijdag  6 augustus 2010, 16:02:02
Vandaag bericht van de Gemeente gehad dat ze een fax hadden gekregen van DVZ dat de Gemeente me mijn vergunning mag verlenen!
:applaus: :happy:

Dank u  :belgiesmiley: dat ik mag blijven.  :dankuwdankuw: :dankuwdankuw: :dankuwdankuw: :dankuwdankuw:

Op naar de volgende visa's  :jajaja:

Welkom in  :belgiesmiley: !

Kano

 :congratualtionsis0:  F-O  Hoop dat het met de andere visa's ook snel gaat lukken    :thumb:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn