Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

200 php voor pin transactie?

Gestart door Fail_over, zondag 15 augustus 2010, 14:11:27

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Sinds een week moet er 200 php betaalt worden voor een pin transactie.
Iemand bekend hoe wat en waarom?  (17)

15-08-2010   

GEA 15.08.10/02.00
BFB_2_1K QUEZON,PAS001
PHP 10.200,00 1EUR=57,142857 PHP
KOSTEN EUR2,25 ACHTERAF BEREKEND   -178,50 EUR
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

JFK

Heb  nu ook gisteren voor het eerst bij de BPI gezien dat men meldt dat voor buitenlandse geldopnames (met buitenlandse bankpassen) 200 Php per opname berekend wordt. Of dat daarvoor ook al gebeurde weet ik niet maar men meldt het nu wel plots.
Bij de BDO was dat al eerder 'gewoonte' om te melden al was het daar (een ander bedrag) bij een max. opname van 5000 Php per keer.
Geen idee of dit nu iets nieuws is of nu alleen wordt GEMELD.
JFKJFK

Fail_over

Begin vorige week bij BDO gewoon 10 k. Bij BFB 10200 php, en nu bij BDO ook 10200 php.  :mauer:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

rudy1962

In juni was het bij BPI nog gratis voor buitenlandse kaarten, nu blijkbaar al niet meer. Volgende maand ga ik terug naar de   :smiley-philippines:  , ik stort wat geld op mijn vriendin haar bankrekening zodat ik zelf niet zo veel hoef te pinnen.

Paring Belga

Citaat van: Fail_over op zondag 15 augustus 2010, 14:11:27
Sinds een week moet er 200 php betaalt worden voor een pin transactie.
Iemand bekend hoe wat en waarom?  (17)

Meer winsten voor de banken!

Kano

Als er P 10.000 gepind wordt is dat toch 2% wat er extra afgaat buiten dat wat de NL/BE bank in rekening brengt door koersopslag e.d.   HSBC is misschien de enige bank die nog geen kosten voor ATM gebruik rekent, maar die bank heeft alleen filialen in metro Manila, Cebu en Davao. 

Kijk ook ff naar dit draadje http://www.filippijnen.org/index.php/topic,417.0.html.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Citaat van: rudy1962 op zondag 15 augustus 2010, 14:58:03
In juni was het bij BPI nog gratis voor buitenlandse kaarten, nu blijkbaar al niet meer. Volgende maand ga ik terug naar de   :smiley-philippines:  , ik stort wat geld op mijn vriendin haar bankrekening zodat ik zelf niet zo veel hoef te pinnen.

Voilà..........zo simpel is dat. ( als je daar een vriendin hebt natuurlijk)
Rich de Nederbelg.

Kano

Citaat van: rudy1962 op zondag 15 augustus 2010, 14:58:03
I Volgende maand ga ik terug naar de   :smiley-philippines:  , ik stort wat geld op mijn vriendin haar bankrekening zodat ik zelf niet zo veel hoef te pinnen.

Is dat storten goedkoper dan pinnen ??
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

rudy1962

Citaat van: Kano op zondag 15 augustus 2010, 15:22:37
Citaat van: rudy1962 op zondag 15 augustus 2010, 14:58:03
I Volgende maand ga ik terug naar de   :smiley-philippines:  , ik stort wat geld op mijn vriendin haar bankrekening zodat ik zelf niet zo veel hoef te pinnen.

Is dat storten goedkoper dan pinnen ??
5 euro per keer dus als ik genoeg stort hoef ik geen ATM te gebruiken daar

xav

Citaat van: rudy1962 op zondag 15 augustus 2010, 15:34:28
Citaat van: Kano op zondag 15 augustus 2010, 15:22:37
Citaat van: rudy1962 op zondag 15 augustus 2010, 14:58:03
I Volgende maand ga ik terug naar de   :smiley-philippines:  , ik stort wat geld op mijn vriendin haar bankrekening zodat ik zelf niet zo veel hoef te pinnen.

Is dat storten goedkoper dan pinnen ??
5 euro per keer dus als ik genoeg stort hoef ik geen ATM te gebruiken daar

welke bank is dat Rudy...? voor 5 euro zal ik het ook wel doen... laatste keer ik een groot bedrag versluisde betaalde ik 32 euro voor deze transactie... bij ING...