Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

toerist visa?

Gestart door Fonzie3300, zaterdag 28 augustus 2010, 23:44:07

Vorige topic - Volgende topic

Fonzie3300

Ik verhuis binnen enkele maanden naar Cebu met de bedoeling om me daar permanent te vestigen. Ik kan nog geen permanent resident visum aanvragen daar we nog niet kunnen trouwen omdat de annulatie van mijn verloofde haar vorige huwelijk nog niet afgerond is. Ik moet dus naar daar als toerist en dit laten verlengen tot we getrouwd zijn denk ik.

De vraag is nu: moet ik effectief een toeristvisa halen bij de Filippijnse ambassade of kan ik gewoon naar daar zonder visa om dan binnen de 21 dagen mijn verblijf te laten verlengen op het immigratiebureau?

En hoe zit het met mijn vliegticket. Ik ben net terug van 3 weken Fil en moest bij aankomst mijn ticket tonen waar opstond wanneer ik terug zou reizen. Als ik volgende keer naar daar ga is het de bedoeling dat ik niet meer terugkom en ik ga dan ook slechts een ticket enkele reis kopen. Gaat dit me geen problemen bezorgen bij aankomst? Heeft iemand hier ervaringen mee of oplossingen voor?

Hartelijke dank voor jullie eventuele antwoorden,

Fons

Amice

Het is mogelijk om zonder visum af te reizen en aldaar na 21 dagen het visum te verlengen. Dit kun je telkens herhalen tot maximaal 16 maanden verblijf,daarna dien je het land te verlaten ,echter kun je dat doen door een korte trip naar bv. hongkong te maken en de volgende dag terug te keren,dan lopen die 16 maanden weer van meet af aan.

Inderdaad dien je een retour ticket te hebben,waaruit blijkt dat je het land zult verlaten als toerist, dit is niet enkel vereist in manila of cebu maar zul je ook dienen te tonen als je bv. met overstap vanuit hongkong aanvliegt.

In principe mogen vliegmaatschappijen je niet accepteren met een ticket enkele reis als toerist.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

callebaut

Ik heb gewoon afgereisd naar de Phills one way ticket , Bru-Mnl , met de bedoeling dat wanneer ik een volgende maal zou boeken  het Mnl-Bru-Mnl  is .
Komt goedkoper uit . Ik heb nog nooit hinder ondervonden wanneer ze mijn ticket zagen Mnl - Bru - Mnl .Gewoon na 21 dagen verlenging aangevraagd bij het BI te Mandaue .De eerste maal worden uw 21 dagen tot 59 dagen verlengd .
Na uw 59 dagen kunt ge steeds verlengen met 2 maand , Je ontvangt dan ook een ACR-I kaart ( kosten 50 dollar ) .
Vergeet niet na een verblijf van 6 maanden continue en Je wilt het land verlaten , eerst aanmelden bij BI alvorens naar de vlieghaven te gaan , het kan Je vele moeilijkheden besparen . Een maximum verblijf in de Phills is 18 maanden , dan dient men sowieso het land te verlaten en zoals ik zei : eerst aanmelden bij BI alvorens te vertrekken . Wat ik nu wel niet weet , mijn ACR-I kaart is geldig tot 05-15-2011 en ik vertrek  volgende maand om opnieuw terug te keren  naar de Phills in oktober . Normaal moet men de kaart inleveren bij het verlaten van het land . In mijn geval zou ze nog steeds geldig zijn indien ik terugkeer  in oktober .Op de site van BI staat daarover niets vermeld , wat indien uw kaart nog steeds geldig is en uw terugkeer is voor die datum of men dan moet inleveren ja of neen . :ikkeniebegrijp:

AngDavKev

- Ik ga persoonlijk een visa voor 59 dagen halen hier.
Als je bij aankomst 21 dagen visa ontvangt & die dan gaat verlengen,
dan krijg je er voor de eerste keer 38 dagen bij (=59).

Dus dat betekent dat je voor die 59 dagen toch weer terug moet gaan verlengen.
> Filippijnse stap uitgespaard :)

- & wat het ticket betreft heeft Connections (ook hier op de ambassade trouwens) mij wijsgemaakt dat je een H/T ticket moet boeken
aangezien de luchtvaartmaatschappij hier in Belgie je niet zou laten vertrekken met een enkel ticket.
Dit omdat bij weigering in de Filippijnen zij anders voor de kosten moeten opdraaien.

Het ticket moet een retour hebben binnen de geldige visum periode.



Think different.

Kano

#4
Klopt AngDavKev, dat je officieel een retour ticket moet kunnen laten zien.   Je kunt een retourticket kopen waarbij je de retourvlucht kunt annuleren. Maar vergelijk dat eens met het kopen van een ticket enkele reis plus een weggooi promo onward ticket, dus bijvoorbeeld met Air Asia vanaf Clark RP naar Kota Kinabalu Malaysia enkele reis voor P 1569 (â,¬ 28), want een onward ticket wordt ook geaccepteerd.  :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

AngDavKev

@Kano

Enkel + onward zou idd goedkoper uitkomen voor de topic starter.

In mijn geval (een jaar in de Filippijnen) kocht ik een H/T geldig voor een jaar, met veranderbare retourdatum.
Retour staat momenteel na 57 dagen, maar die verplaats ik dan naar eind 2011 ter plaatse.

Wie weet moet ik de enkel + onward ooit nog eens toepassen  :biggrinn:

@Fonzie3300

Zeker dus eens de website van Airasia.com bekijken!

Think different.

Fonzie3300

Citaat van: AngDavKev op woensdag  8 september 2010, 11:18:22
@Kano

@Fonzie3300

Zeker dus eens de website van Airasia.com bekijken!




Zal ik doen, dank je wel.

F.

Luke

Citaat van: Kano op woensdag  8 september 2010, 06:19:07
Klopt AngDavKev, dat je officieel een retour ticket moet kunnen laten zien.  

Dat is dan iets nieuw voor mij.
Voor de PH immigratie moet je en ticket kunnen tonen (op vraag) van Phils naar ELDERS!
Dat moet je ook kunnen voorleggen bij het inchecken (van waar ook) naar de Filipijnen.
Het ticket dient als bewijs dat je middelen hebt om het land te verlaten indien je om 1 of andere reden gewiegerd wordt.
Indien je geen uitgaand-tikket kunt voorleggen kan je in de problemen komen en dan krijgt ook de luchtvaartmaatschappij die naar de Filipijnen gevlogen heeft een BOETE!!

Uitzonderingen zijn passagiers met een 13A visum en andere permanent-resident visa.

Persoonlijk heb ik een jaarticket van Manila naar HongKong.
Voor de vervaldatum ga ik dat inruilen voor een nieuw ticket. (met wat meerkost uiteraard)
Telkens ik een reisje maak (in Asia) leg ik, tijdens het incheckken, dat tikket voor als bewijs en tot nu toe nog nooit geweigerd.

Het "uitgaand ticket" geld trouwens in de meeste (Asiatische) landen. Maar als westerling gaat men er vanuit dat je middelen genoeg bij je hebt indien je het land moet verlaten en word er nouwelijks naar gekeken.








Kano

Je hebt gelijk Luke, ik heb mij niet volledig uitgedrukt. Je moet officieel een retour of onward ticket hebben en uiteraard hoeft dat niet als je een verblijfsvergunning voor de Filipijnen hebt of van het Balikbayan privilege gebruik kunt maken :thumb:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

tjenn

Vandaag gelezen op yahoo news Philippines ....,

De Filippijnen schortten de verwerking van pensioenvisa voor buitenlanders op nadat senatoren zeiden dat ze zich zorgen maakten over het hoge aantal mensen van in de dertig dat uit China arriveerde.

De Philippine Retirement Authority herziet het visumprogramma van zijn speciale ingezetene en heeft aanvragen stopgezet, aldus het bureau op zijn website. Volgens het plan konden buitenlanders vanaf 35 jaar als gepensioneerden in het Zuidoost-Aziatische land verblijven.

Ongeveer 28.000 Chinese staatsburgers hebben een pensioneringsvisum gekregen, goed voor 40% van het totaal en bezorgdheid over de veiligheid onder senatoren tijdens een begrotingshoorzitting deze week, meldde de Philippine Daily Inquirer.

Met die Chinezen niets dan last ze hebben wat binnen gehaald  :negatief: