homo relatie met Filipijnse jongen

Gestart door koy, zondag 29 augustus 2010, 17:23:20

Vorige topic - Volgende topic

koy

Hallo, ik ben nieuw hier en misschien heb ik erover gelezen, maar nog geen enkel verhaal over een homo relatie tegen gekomen. Dus hier gaan we dan maar:

In mei 2009 ben ik via internet chatting in contact gekomen me mijn huidige vriend, afkomstig uit Cebu. Het was liefde op het eerste gezicht  :happy: en in april van dit jaar ben ik hem ook gaan opzoeken en hebben we een zalige 10 dagen doorgebracht in Cebu en op Boracay, een echte aanrader. Ik ontmoette ook z'n familie, maar door het leeftijdsverschil was er toch enige onwennigheid. Ja hier bij mij ook is er sprake van een vrij groot leeftijdsverschil, hij is 19 ik ben 49, dus 30 jaar. Enfin, op liefde staat geen leeftijd en hij heeft geen probleem ermee integendeel valt eerder op meer maturiteit.

Ondertussen zijn we samen aan 't trachten om een visum te verkrijgen, maar bij de Belgische vreemdelingendienst zagen ze onze liefde niet zo zitten en vermoedden ze een schijnrelatie, dus een njet voor een visum om "een vriend te bezoeken". Dus ik mag hem wel gaan bezoeken maar hij mij niet. De drang om echter samen te zijn is ondertussen zo sterk dat we een nieuwe piste hebben ingeslagen en we gaan nu een toerist visa aanvragen voor Spanje, een land dat zou gemakkelijker zijn om Filippinos binnen te laten.

Heeft iemand een raad voor ons of heeft iemand een soortgelijk verhaal? Graag want "we are desperate in love".
Alvast bedankt  :thankyoufw5:
leven en laten leven...

Fail_over

Hello Koy  :welcome: op het forum.

Je verhaal is iid zodanig dat menig zich op het achterhoofd zal krabben  :ikkeniebegrijp: . Een homo relatie met een pinoy, en dan met zo'n groot leeftijdsverschil.

Je moet toegeven dat zelfs in een Hetro relatie dit een erg groot leeftijdsverschil is. Wat de aanvraag van een visa zeker zal bemoeilijken.

Ik hoop voor jullie dat het via Spanje wel zal lukken. Anders zou je eens je licht op kunnen steken bij www.buitenlandsepartner.nl. Ik meen dat er daar wel soortgelijke situaties aan de orde zijn.

Veel suc6!

En nogmaals, veel lees en post plezier op het forum.  :hoedjeaf:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

koy

Hoi en bedankt voor je reactie  :thumb:

Ik geef toe dat er een groot leeftijdsverschil is, maar de dit is onze keuze en in de Filippijnen werd m'n vriend gediscrimineerd wegens zijn homo geaardheid. Wij zijn daardoor met elkaar in contact gekomen en zo is de relatie begonnen. Toen ik hem bezocht in Cebu hebben we een fantastische tijd gehad met als gevolg dat we elkaar nu keihard missen. Momenteel krijgt hij steun van lerares want hij studeert nog Toerisme en Spanje zou een makkelijk land zijn om een visum te krijgen. Eens hij daar is aangekomen kan ik hem oppikken en nadien in België willen we eerst officieel samenwonen. Op die manier is hij niet meer illegaal in 't land.

Ik vind dit forum een echte opsteker met een schat aan info en ik hou jullie verder op de hoogte.

groetjes, koy   :biggrinn:
leven en laten leven...

disnoke

Hoi Koy,

het is niet omdat het een homo relatie is dat het moeilijker is om een toeristenvisum te halen maar zoals je zult lezen is een toeristenvisum zowiezo heel moeilijk zelfs in een hetero relatie.
Veel mensen trouwen dan ginder om via gezinshereniging naar hier te kunnen komen maar dat is uitgesloten denk ik via huwelijk voor jou. 

Zie wel dat je goed op de hoogte bent als hij via Spanje zou komen of je het dan kunt regelen

koy

idd er zijn weinig of geen Aziatische landen waar homohuwelijk is toegestaan, wel bvb in Zuid-Afrika, maar eerlijk zou ik liefst wachten met een huwelijk om dat later op een correcte manier in België te doen en dan zijn familie uit te nodigen.

bedankt voor je reactie, ik kan de support goe gebruiken  :thumb:
leven en laten leven...

xav



alvast  :welcome: Koy...

dat van die familie uitnodigen zal helemaal al uitgesloten zijn vrees ik (of ze zijn rijk)... je zal al blij mogen zijn dat je vriend in europa zal geraken...

koy

hey xav,

Rijk zijn ze helemaal niet... we kunnen evengoed een feest houden in België en nadien in Cebu.
Ik geloof dat het je relatie sterkt als je er zoveel moeite voor moet doen, mss is het daarom dat Phil/Bel relaties dikwijls sterker zijn dan gewonen relaties. Ook qua trouw blijven aan z'n partner is er een groot verschil. Ze zijn mss niet zo kapitaal krachtig maar qua waarden en integriteit staan zij hoger dan hier.

bedankt voor je reactie,
koy
leven en laten leven...

ladgar

Citaat van: koy op zondag 29 augustus 2010, 21:56:16
in de Filippijnen werd m'n vriend gediscrimineerd wegens zijn homo geaardheid. Wij zijn daardoor met elkaar in contact gekomen en zo is de relatie begonnen.

De bewering dat uw vriend met een buitenlander in contact gekomen is vanwege de discriminatie van homo's in de Filippijnen verbaast mij. Ik heb juist de indruk dat op de Filippijnen de homo's weinig gediscrimineerd worden , ze outen er zich zonder problemen , zelfs makkelijker dan in België denk ik.

Phille

Citaatidd er zijn weinig of geen Aziatische landen waar homohuwelijk is toegestaan, wel bvb in Zuid-Afrika, maar eerlijk zou ik liefst wachten met een huwelijk om dat later op een correcte manier in België te doen en dan zijn familie uit te nodigen.


Wereldwijd zijn er zeer weinig landen waar het überhaubt is toegestaan, is niet alleen zo in Azië zo. Klik op deze link, http://nl.wikipedia.org/wiki/Homohuwelijk, in Europa kan het alleen maar in België, Nederland, Zweden, Noorwegen, Spanje en Portugal.

Citaatin de Filippijnen werd m'n vriend gediscrimineerd wegens zijn homo geaardheid

Ook ik heb de indruk dat dit niet strookt met de waarheid, ik heb de indruk dat het homo zijn behoorlijk goed aanvaard wordt, men ziet erg veel she-males en ik heb den indruk dat men hier zelfs trots op is.

Daartegenover, ik heb er geen enkel twijfel over dat het homohuwelijk als dusdanig heel grote taboe is in een katoliek land als de Filipijnen, dat zullen allicht een paar bruggen te ver zijn. Maar de geaardheid op zich daarmee heeft de Filippijnse maatschappij geen problemen mee, dat is toch de indruk die ik heb.

CitaatVeel mensen trouwen dan ginder om via gezinshereniging naar hier te kunnen komen maar dat is uitgesloten denk ik via huwelijk voor jou. 

Zou dit nu precies geen reden kunnen zijn om het gemakkelijker te maken een visum aan te vragen om hier in Belgie te kunnen trouwen? Daar het daar niet kan, zou dat toch als discriminatie aangehaald kunnen worden, het homohuwelijk kan wel in België hé. Misschien moet je deze piste is onder de loep nemen.

Het enige probleem dat ik mij kan bedenken is het conservatieve karakter van velen onder ons, dus bij DVZ zullen ze waarschijnlijk in hun haren krabben.

Veel succes!


Kano

#9
@Koy, ik vind dat je wel erg hard van stapel loopt. Na elkaar slechts eenmaal 10 dagen in een vakantiesfeer te hebben ontmoet weet jij al zeker dat je samen verder wilt gaan..  Als je het forum een beetje doorleest dan weet je dat vele Filipino's erop uit zijn om een buitenlander aan de haak te slaan alleen vanwege  :dollareyes: of een verblijfsvergunning. Velen zijn in een val getrapt, daarom zijn de regels zo streng geworden en daarom adviseer ik je extra voorzichtig te zijn.

Ik weet niet wie je vertelt heeft dat homo's in de Filipijnen worden gediscrimineerd, want dat is echt niet waar. Homo's worden vrijwel overal geaccepteerd en zijn in alle lagen van de maatschappij te vinden van jong tot oud en van arm tot rijk. Zij kunnen alleen niet trouwen vanwege de overheersende Rooms-Katholieke doctrine (hoewel ik toch ook een homo priester heb ontmoet). Maar dat is in de Filipijnen geen probleem, want ook hetero's zijn vaak niet getrouwd,  die hebben dan een "live-in".
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn