Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

filipijnse vriendin heeft kind hoe naar belgie halen

Gestart door stef boss, zondag 12 september 2010, 21:35:48

Vorige topic - Volgende topic

stef boss

Ik heb een filipijnse vriendin en ga er volgend jaar mee huwen nu ze heeft een kind van 2 en half jaar de vader heeft haar laten staan toen ze zwanger was het kind heeft tot op heden geen geboorteakte wat moet ik doen om dit kind ook naar belgie te halen na ons huwelijk kan ik het op mijn naam zetten?

Amice

Indien er nog geen aangifte van geboorte is gedaan,dan kun je een "late registration of birth" doen. Daarin kunnen jullie aangeven dat jij de biologische vader bent, maar dat zou ik persoonlijk nooit doen.
Andere mogelijkheid is om de vader als "unknown" te laten registreren, waardoor je geen toestemming van de biologische vader nodig hebt om het kind naar Belgie te halen.

Voor "late registration of birth" dient zij wel een verklaring van een verloskundige te hebben, welke aangeeft dat hij/zij het kind te wereld heeft gebracht van je vriendin als moeder.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Sluit mij aan bij Amice. Het kind van je vriendin erkennen in de geboorteakte lijkt mij ook geen goed idee. De tijd, plaats, omstandigheden en de kleur van het kind zullen het op zijn minst verdacht maken en kunnen je (later) mogelijk problemen opleveren. Vader "unknown" is niet ongebruikelijk.

De vereisten voor een late geboorteregistratie zijn:


Delayed Registration of Birth

The requirements are:
If the person is less than eighteen (18) years old, the following shall be required:
       i) four (4) copies of the Certificate of Live Birth duly accomplished and signed by the proper parties; (voorbeeld pdf hier)
      ii) accomplished Affidavit for Delayed Registration at the back of Certificate of Live Birth by the father, mother, or guardian,
          declaring therein, among other things, the following:
         * name of child;
         * date and place of birth;
         * name of the father if the child is illegitimate and has been acknowledged by him;
         * if legitimate, the date and place of marriage of parents; and
         * reason for not registering the birth within thirty (30) days after the date of birth

       iii) any two of the following documentary evidences which may show the name of the child, date and place of birth, and name of mother
           (and name of father, if the child has been acknowledged):
        * baptismal certificate;
        * school records (nursery, kinder-garten, or preparatory);
        * income tax return of parent/s;
        * insurance policy;
        * medical records; and
       *  others, such as barangay captain's certification.

       iv) affidavit of two disinterested persons who might have witnessed or known the birth of the child.             (46:1aa)

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn