Pakje versturen naar Phills met De Post

Gestart door vvjoris, maandag 13 september 2010, 14:47:40

Vorige topic - Volgende topic

Amice

CitaatHet probleem met het kopen van een goedkope GSM telefoon hier is dat je hem na enkele weken gebruik bij het vuil kan gooien omdat het meestal een Chinese copie betreft.

Achteraf blijkt het dan een dure aankoop geweest te zijn 

Dan zal ik wel geluk gehad hebben. :weetikniet:
De 1e (N95 china)heb ik weggegeven na 3 jaar omdat het keyboard niet mer te lezen was, en diegene gebruikt hem nu nog steeds.

de 2e ( Iphone china) heb ik nog steeds( 2 jaar nu) en werkt perfect, zelfs de dubbele camera maakt goede foto's en met de dubbele batterijen die je er bij krijgt kan ik gerust n week n brownout hebben.

Ik prefereer die dingen vanwege de dubbele SIm en zijn lekker goedkoop( ik zag de black berry nu al liggen voor P1999)' t zijn leuke hebbedingetjes, dus als ze gejat worden , hoef ik manila niet af te breken om ze terug te krijgen.  :biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boomerang

Citaat van: Amice op woensdag 15 september 2010, 08:35:23
CitaatHet probleem met het kopen van een goedkope GSM telefoon hier is dat je hem na enkele weken gebruik bij het vuil kan gooien omdat het meestal een Chinese copie betreft.

Achteraf blijkt het dan een dure aankoop geweest te zijn 

Dan zal ik wel geluk gehad hebben. :weetikniet:
De 1e (N95 china)heb ik weggegeven na 3 jaar omdat het keyboard niet mer te lezen was, en diegene gebruikt hem nu nog steeds.

de 2e ( Iphone china) heb ik nog steeds( 2 jaar nu) en werkt perfect, zelfs de dubbele camera maakt goede foto's en met de dubbele batterijen die je er bij krijgt kan ik gerust n week n brownout hebben.

Ik prefereer die dingen vanwege de dubbele SIm en zijn lekker goedkoop( ik zag de black berry nu al liggen voor P1999)' t zijn leuke hebbedingetjes, dus als ze gejat worden , hoef ik manila niet af te breken om ze terug te krijgen.  :biggrinn:

Heb er in één jaar tijd al 4 stuks 'versleten' terwijl ik er nauwelijks gebruik van heb gemaakt omdat ik er van mijn asawa hier geen vriendinnetjes op na mag houden.

Zij schijnt jaloers te zijn  :ikkeniebegrijp:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Amice

 :lachen:

Versleten betekend m.i. opgebruikt maar ik denk je verhaal zo lezende dat ze tegen de muur gekwakt zijn dan.

Je moet er ook geen vriendinnen op na houden die kosten meer dan die cellphone.
Ik heb enkel een dubbele sim voor zakelijk en prive, waarbij ik prive tijdens meetings en vergaderingen gewoon uit kan zetten. :floet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Ik zal er maar vanuit gaan dat het pakje kwijt is. Ik zal klacht indienen bij de  :belgiesmiley: post, op hun website schrijven ze dat ze dan een onderzoek doen (kan wel 6 maand duren) en dan betalen ze een schadevergoeding van maximaal 39 euro + de kosten van de verzending. Het is maar een klein beetje geld dan dat ik kwijt ben, maar ik vind het wel erg vervelend dat Janice niet aankrijgt waar ze zo naar uitkeek. Het gaat hem immers niet direct over de waarde van hetgeen ik opgestuurd heb, maar over het feit dat ze gelukkig is met het feit dat ze iets krijgt uit  :belgiesmiley:
Het is precies beter ineens een groot pak op te sturen via die mensen die hier ook op het forum zitten, want dit zijn de tarieven (zonder BTW) die ik op internet zie via koerierbedrijven, voor een pakje van 2 kg 30x25x10 cm. Daar moet je dan misschien nog import tax bijrekenen...

TNT Express: â,¬ 96.54
UPS: â,¬ 144.81
DHL: â,¬ 125.60
Fedex: â,¬ 157.18
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Het pakje is, vorige vrijdag denk ik, toch aangekomen. Precies 1 maand, 31 dagen dus, na versturen. Ik zal mijn klacht bij de post maar intrekken...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

boldy

nou kijk aan je moet altijd ff geduld hebben als je iets opstuurd naar zulke landen
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Robert

Citaat van: vvjoris op zondag 19 september 2010, 01:09:20
Het pakje is, vorige vrijdag denk ik, toch aangekomen. Precies 1 maand, 31 dagen dus, na versturen. Ik zal mijn klacht bij de post maar intrekken...

ook een beetje snel om al een klacht in te dienen, ik vind het wel meevallen een maand in dit geval.
ligt er vaak ook aan waar het pakketje naar toe moet.
maar het pakketje is er dus dat is positief.

vvjoris

Blijkbaar was het pakje al aangekomen in cebu op 25 augustus, maar de 'postman' wist van niks... Janice is het gaan vragen in het postkantoor en heeft het pakje vorige donderdag gekregen. Had ze aan de postman 100 of 200 pesos gegeven voo info, dan was het pakje er sneller geweest...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

boldy

 :lachen:  welkom in de wondere wereld die de filippijnen heet  zo werkt dat ja de meeste zijn  corrupt and i dont blame them iff i was in their shoes i would do the same  :jajaja: maar tis wel lastig natuurlijk dat ut vaak zo werkt .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Rich

Citaat van: boldy op zondag 19 september 2010, 11:11:36
iff i was in their shoes i would do the same   

Ja Boldy, maar die schoenen zijn veel te klein voor jou denk ik  :lachen:
Rich de Nederbelg.