Pakje versturen naar Phills met De Post

Gestart door vvjoris, maandag 13 september 2010, 14:47:40

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Vorig jaar stuurde ik een pakje aangetekend naar Cebu met de Post. Geen problemen behalve dat mijn vriendin 200 peso moest betalen om het te krijgen.
Ook vorig jaar stuurde ik een kaartje met de Post, en 'om het eens te proberen' had ik er 10 euro in gestoken. Het kaartje is nooit aangekomen.
Op 17 augustus ll. stuurde ik terug een pakje naar  :smiley-philippines:, terug aangetekend, kost â,¬ 20,60. Dit keer zit er wel iets van waarde in, nl. een (goedkope) GSM. Het is nog steeds niet aangekomen (normaal duurt het 3 weken). Ik vrees ervoor....
Als het binnekort niet aankomt ga ik klacht indienen bij de Post. Ze doen dan een onderzoek (dat duurt dan 6 maand of zo) en dan betalen ze 39 euro + de portkosten terug...
Ik zou liever met TNT of zo opsturen, maar dat kost dan â,¬ 95....
Nog iemand met dergelijke ervaringen?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

dolfijn76

Hi,

Met aangetekende zendingen heb ik nog nooit problemen gehad via de post.  Wel met gewone zendingen.  Zo heb ik eens een hoop papieren opgestuurd die voor een filippijn absoluut geen waarde hebben.  Waren nooit toegekomen.  Een klein jaar krijg ik de enveloppe in 1 keer terug thuis.  Tja begrijpen wie begrijpen kan.  Denk dat het probleem zich voornamelijk in de Filippijnen zit en niet hier.  Dus of ze hier er veel aan kunnen doen betwijfel ik buiten dan misschien zeggen dat de fout in de Filippijnen ligt maar dat ze er weinig aan kunnen doen.

Amice

Het mag toch algemeen bekend zijn onderhand dat Philpost niet te vertrouwen is.
Zulke akties als vvjoris heeft gedaan bevestigt dat, maar voedt ook meteen weer het waarom.
Ik wil daarom een ieder af raden om toch "te proberen".

Immers als de kans om iets van waarde te vinden in de poststukken daalt van 1 op 1000 naar 1 op 1000000 worden die brave jongens van de post vanzelf murw  en geven het hopelijk op. Ook al zal dat dan nog een lang tijd duren alvorens de post echt betrouwbaar is want dit soort zaken worden inmiddels al generatie op generatie overgeleverd. gelijk de stelling dat iedere blanke n kano is en aldus rijk.

Zolang philpost er zelf niets aan doet en de diplomaten zelf ook maar niets daaraan doet of het risiko leggen bij de ontvanger danwel zelfs van verzending afziet( zoals bv het RDW met rijbewijzen doet)
Rest ons niets anders dan Philpost te bannen en te gaan voor een meer betrouwbare weg zoals verzendingen met o.a. FEDEX of DHL. Lijkt duurder maar per saldo krijg je wat je wilt en is het toch goedkoper dan â,¬10 en een cellphone met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te verliezen.

Laten de postbodes en Philpost elkander maar het leven zuur maken, dan houden ze elkander leuk bezig maar presteren nog steeds niets, voor ons althans geen verschil.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: Amice op maandag 13 september 2010, 22:09:46
Het mag toch algemeen bekend zijn onderhand dat Philpost niet te vertrouwen is.
Zulke akties als vvjoris heeft gedaan bevestigt dat, maar voedt ook meteen weer het waarom.
Ik wil daarom een ieder af raden om toch "te proberen".

Immers als de kans om iets van waarde te vinden in de poststukken daalt van 1 op 1000 naar 1 op 1000000 worden die brave jongens van de post vanzelf murw  en geven het hopelijk op. Ook al zal dat dan nog een lang tijd duren alvorens de post echt betrouwbaar is want dit soort zaken worden inmiddels al generatie op generatie overgeleverd. gelijk de stelling dat iedere blanke n kano is en aldus rijk.

Zolang philpost er zelf niets aan doet en de diplomaten zelf ook maar niets daaraan doet of het risiko leggen bij de ontvanger danwel zelfs van verzending afziet( zoals bv het RDW met rijbewijzen doet)
Rest ons niets anders dan Philpost te bannen en te gaan voor een meer betrouwbare weg zoals verzendingen met o.a. FEDEX of DHL. Lijkt duurder maar per saldo krijg je wat je wilt en is het toch goedkoper dan â,¬10 en een cellphone met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te verliezen.

Laten de postbodes en Philpost elkander maar het leven zuur maken, dan houden ze elkander leuk bezig maar presteren nog steeds niets, voor ons althans geen verschil.



Volledig mee eens.
Rich de Nederbelg.

buizesmurf

Als het een kleinigheid is,kan je soms je toevlucht zoeken met iemand die naar de phils reist.Heb dat al een paar keer gedaan voor vrienden.Ook andersom heb ik al gedaan,iets meebrengen en dan in Belgie op de post doen.Bv voor betaalkaarten,papieren,enz,Goed aan zulk een forum is dat het niet altijd met woorden maar soms ook met daden kan geholpeen worden..... :applaus: :happy: :thankyoufw5:
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

stip66

100% met je eens Buizesmurf. Een brief die ter plaatse wordt verstuurd is minder onderhevig aan de cerieuziteit van de postbodes.
Ik kan me best inbeelden dat de inhoud van een brief met een Belgische postzegel groter gevaar loopt dan een bruine enveloppe met een phil postzegel.
Tenslotte duurt het toch 3 a 4 weken voor ( indien ) hij ter bestemming aankomt vanuit Belgie.
Virgie heeft ook enkele belangrijke bankdocumenten die ze moest ondertekenen en nu terug bij haar moeder moet zien te krijgen.
Op 3 october vertrekt er iemand naar MNL die deze zal meenemen, ginder een enveloppe kopen en dan posten in MNL.
Ik ben er zeker van dat de kans dat deze zending aankomt 95% groter zal zijn dan indien we dit vanuit Belgie moesten versturen.  :jajaja:

Robert

Citaat van: vvjoris op maandag 13 september 2010, 14:47:40
Vorig jaar stuurde ik een pakje aangetekend naar Cebu met de Post. Geen problemen behalve dat mijn vriendin 200 peso moest betalen om het te krijgen.
Ook vorig jaar stuurde ik een kaartje met de Post, en 'om het eens te proberen' had ik er 10 euro in gestoken. Het kaartje is nooit aangekomen.
Op 17 augustus ll. stuurde ik terug een pakje naar  :smiley-philippines:, terug aangetekend, kost â,¬ 20,60. Dit keer zit er wel iets van waarde in, nl. een (goedkope) GSM. Het is nog steeds niet aangekomen (normaal duurt het 3 weken). Ik vrees ervoor....
Als het binnekort niet aankomt ga ik klacht indienen bij de Post. Ze doen dan een onderzoek (dat duurt dan 6 maand of zo) en dan betalen ze 39 euro + de portkosten terug...
Ik zou liever met TNT of zo opsturen, maar dat kost dan â,¬ 95....
Nog iemand met dergelijke ervaringen?

Waarom stuur je een goedkope gsm, die kosten daar helemaal niks.
Heb daar de meest goedkope Nokia gekocht, geloof 1500 pesos. Vind hem helemaal prima, kleine telefoon, alleen bellen en sms zit er op. Hoef ook niet echt bang te zijn dat ze die willen stelen.
Stuur dan gewoon wat geld kan ze daar zelf een telefoontje halen.

nils

Elektronica of GSMs via de post sturen kan je altijd proberen, maar met normale pakketpost heb je kans dat de ontvanger invoer rechten moet betalen bij de douane.
Zo heb ik genoeg verhalen gelezen over een laptops die hier 100-150 euro kosten, maar aldaar een hogere waarde heeft.
Ik dacht dat het iets van enkele honderden pesos aan behandelingskosten was + 12% btw.
Bij electronica is het het makkelijkst om het aan een bekende die er toch naartoe reist te geven of gewoon even af te wachten.
Of uiteraard het aldaar kopen, wat meestal wel wat duurder is.

boomerang

Citaat van: Robert op dinsdag 14 september 2010, 08:58:10
Citaat van: vvjoris op maandag 13 september 2010, 14:47:40
Vorig jaar stuurde ik een pakje aangetekend naar Cebu met de Post. Geen problemen behalve dat mijn vriendin 200 peso moest betalen om het te krijgen.
Ook vorig jaar stuurde ik een kaartje met de Post, en 'om het eens te proberen' had ik er 10 euro in gestoken. Het kaartje is nooit aangekomen.
Op 17 augustus ll. stuurde ik terug een pakje naar  :smiley-philippines:, terug aangetekend, kost â,¬ 20,60. Dit keer zit er wel iets van waarde in, nl. een (goedkope) GSM. Het is nog steeds niet aangekomen (normaal duurt het 3 weken). Ik vrees ervoor....
Als het binnekort niet aankomt ga ik klacht indienen bij de Post. Ze doen dan een onderzoek (dat duurt dan 6 maand of zo) en dan betalen ze 39 euro + de portkosten terug...
Ik zou liever met TNT of zo opsturen, maar dat kost dan â,¬ 95....
Nog iemand met dergelijke ervaringen?

Waarom stuur je een goedkope gsm, die kosten daar helemaal niks.
Heb daar de meest goedkope Nokia gekocht, geloof 1500 pesos. Vind hem helemaal prima, kleine telefoon, alleen bellen en sms zit er op. Hoef ook niet echt bang te zijn dat ze die willen stelen.
Stuur dan gewoon wat geld kan ze daar zelf een telefoontje halen.

Het probleem met het kopen van een goedkope GSM telefoon hier is dat je hem na enkele weken gebruik bij het vuil kan gooien omdat het meestal een Chinese copie betreft.

Achteraf blijkt het dan een dure aankoop geweest te zijn  :jajaja:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Robert

Citaat van: boomerang op woensdag 15 september 2010, 05:38:19
Citaat van: Robert op dinsdag 14 september 2010, 08:58:10
Citaat van: vvjoris op maandag 13 september 2010, 14:47:40
Vorig jaar stuurde ik een pakje aangetekend naar Cebu met de Post. Geen problemen behalve dat mijn vriendin 200 peso moest betalen om het te krijgen.
Ook vorig jaar stuurde ik een kaartje met de Post, en 'om het eens te proberen' had ik er 10 euro in gestoken. Het kaartje is nooit aangekomen.
Op 17 augustus ll. stuurde ik terug een pakje naar  :smiley-philippines:, terug aangetekend, kost â,¬ 20,60. Dit keer zit er wel iets van waarde in, nl. een (goedkope) GSM. Het is nog steeds niet aangekomen (normaal duurt het 3 weken). Ik vrees ervoor....
Als het binnekort niet aankomt ga ik klacht indienen bij de Post. Ze doen dan een onderzoek (dat duurt dan 6 maand of zo) en dan betalen ze 39 euro + de portkosten terug...
Ik zou liever met TNT of zo opsturen, maar dat kost dan â,¬ 95....
Nog iemand met dergelijke ervaringen?

Waarom stuur je een goedkope gsm, die kosten daar helemaal niks.
Heb daar de meest goedkope Nokia gekocht, geloof 1500 pesos. Vind hem helemaal prima, kleine telefoon, alleen bellen en sms zit er op. Hoef ook niet echt bang te zijn dat ze die willen stelen.
Stuur dan gewoon wat geld kan ze daar zelf een telefoontje halen.

Het probleem met het kopen van een goedkope GSM telefoon hier is dat je hem na enkele weken gebruik bij het vuil kan gooien omdat het meestal een Chinese copie betreft.

Achteraf blijkt het dan een dure aankoop geweest te zijn  :jajaja:

die heb ik ook wel eens gehad, dat is niet veel meestal, maar zo een goedkope Nokia gaat tijden mee. Voor die 1500 pesos maak ik me niet druk, werkt prima, alleen zit uiteraard verder niks op, maar dat heb ik daar niet nodig.
hoef niet zo vaak op te laden ook.