Onderdeel van het dagelijks leven in de Filippijnen

Gestart door boomerang, woensdag 22 september 2010, 10:55:43

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Even een kleine indruk van een onderdeel van een veelvuldig wederkerend ritueel hier.

Met andere woorden hier eten wij nog echte kip welke dan ook nog naar kip smaakt.







"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Fail_over

 :lachen:

Dat doet mij denken aan en voorval bij ons. Wij hadden 2 kuikentjes op rooftop in een kooi. Helaas was 1 kuikentje niet bestand tegen de lage temperaturen toen (23 grd) en legde het loodje.
De andere groeide echter erg snel. Toen ik daar was ging ik iedere dag naar het rooftop om eten te geven.

Tot op een moment dat de plastic zak met voer weg was.  :weetikniet: foetsie!

Spoorloos verdwenen.

Maar een nieuwe zak met voer gekocht, tot op het moment dat we zonder vlees zaten. Tja, dan maar de kip eraan.

Ik of mijn asawa zouden hem wel geslacht hebben, maar het was de eer aan de oudere broer van mijn asawa.

Hij slachtte hem heel deskundig, en met een tada! toverde hij de roze plastic zak uit de maag van de kip! (Waarschijnlijk de zak met voer op de kooi laten staan  :mauer: ) Maar ja, het smaakte wel goed.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

JFK

Citaat van: boomerang op woensdag 22 september 2010, 10:55:43
Even een kleine indruk van een onderdeel van een veelvuldig wederkerend ritueel hier.

Met andere woorden hier eten wij nog echte kip welke dan ook nog naar kip smaakt.









Het schattige Dalmatische hondje van de eerste foto is op de 2e plots verdwenen.
Toch niet ook gevild en als echte dog die nog naar dog smaakt in de keelsgaten verdwenen hoop ik   :lachen:
JFKJFK

buizesmurf

Ja zoals vroeger,hoop alleen dat je ook controle heb over het voer dat je de kippen geeft,  :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

boomerang

Citaat van: buizesmurf op donderdag 23 september 2010, 05:35:56
Ja zoals vroeger,hoop alleen dat je ook controle heb over het voer dat je de kippen geeft,  :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Het betreft hoofdzakelijk 'native' kippen die hier allemaal vrij rond de erven 'zwerven' en scharrelen voor het grootste deel hun eigen voedsel hier in de natuur op. Van nature zijn ze dus slanker en wat taaier als de mestkuikens welke in de supermarkten liggen maar de smaak is wel stukken beter.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Budgie

@ Boomerang Hoe is het met dat hondje op de foto. Kan haast niet voorstellen dat je daar Native dog van heb gemaakt zoals JFK suggereert. Maar maak me toch een beetje zorgen omdat je niet reageert.
Getting older beats the alternative -dying young

buizesmurf

Citaat van: Budgie op donderdag 23 september 2010, 21:21:28
@ Boomerang Hoe is het met dat hondje op de foto. Kan haast niet voorstellen dat je daar Native dog van heb gemaakt zoals JFK suggereert. Maar maak me toch een beetje zorgen omdat je niet reageert.

Je moest eens weten.''Dogs'' staan hier evengoed op het menu dan manok... :crazy: :rennen: :crazy: :rennen:
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

boomerang

Citaat van: buizesmurf op vrijdag 24 september 2010, 01:07:00
Citaat van: Budgie op donderdag 23 september 2010, 21:21:28
@ Boomerang Hoe is het met dat hondje op de foto. Kan haast niet voorstellen dat je daar Native dog van heb gemaakt zoals JFK suggereert. Maar maak me toch een beetje zorgen omdat je niet reageert.

Je moest eens weten.''Dogs'' staan hier evengoed op het menu dan manok... :crazy: :rennen: :crazy: :rennen:

Bij buren van ons staan honden hoog op het menu genoteerd evenals ratten. Ieder zijn smaak zal ik maar zeggen  :ikkeniebegrijp:

Persoonlijk hou ik het liever op 'hotdogs' wat ik ook werkelijkheid kan maken daar ik gisteren tot mijn grote vreugde in de 'Hypermarkt' potten met echte import Frankfurters vond.
De prijs van omgerekend â,¬5,92 voor 6 stuks maakte mij niet erg blij en ben er maar van uit gegaan dat een avondje 'stappen' meer kost.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Budgie

@ Boomerang Ik begrijp dat jij dat hondje niet op zal eten maar je buren als die ze wel lusten Dan vraag ik mij toch af is dat beestje veilig
Getting older beats the alternative -dying young