Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Er zit beweging in bij DVZ!

Gestart door Fail_over, donderdag 30 september 2010, 09:26:34

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Datum visumaanvraag:    May 7 2010
Datum registratie visumaanvraag door Dienst Vreemdelingenzaken:    Sep 29 2010
Beslissing/Status Dossier:    In behandeling
Datum beslissing/Status Dossier:    
extra info1:    Indien een dossier nog in behandeling is of indien het dossier nog niet behandeld is omdat gewacht wordt op de verzending per diplomatieke valies van de documenten die de visumaanvraag ondersteunen, verschijnt als datum, de datum waarop de visumaanvraag geregistreerd werd door de Dienst Vreemdelingenzaken.
extra info2:    In principe wordt de beslissing verzonden op de dag dat ze getroffen wordt. Het kan echter soms enkele dagen duren voordat de diplomatieke of consulaire post de beslissing effectief ontvangt.

:happy:

Nou opschieten makkers! goedkeuren die hap! Ik wil ze voor de kerst hier hebben, moet kunnen.
Geen L, LL, of LLL, gewoon toekennen  :evil:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66


Fail_over

Had ik al een mailtje gestuurd. 2x. Met standaard antwoord terug, maar misschien dat dat toch geholpen heeft. Beetje uitleg van de situatie.

Gezien mijn situatie mogen ze de visa niet weigeren. Niet of, maar wanneer.

Happy!, Happy!, Happy!  :happy:

Ze moesten eens leren mensen wat meer en beter op de hoogte te houden van de stand van zaken. Grrrr.
Anno 2010 met een diplomatieke koffer. Da, inscannen, en met de hoogste encryptie emailen.

Maar ja, ik ben automatiseerder. Daar hebben ze waarschijnlijk nog niet van gehoord.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Gago

Goed nieuws FO !

Onze visumaanvraag is ingediend 19augustus. En ik zit nu al dagelijks de site te checken. :(
Zal dus nog wat geduld aan de dag moeten brengen als ik dit allemaal lees. :crying1:

bedankt om ons op de hoogte te houden FO zo weten we beetje wat nog komen moet.  :thumb:

xav


pvgossum


Ter info, ziensdien weinig beweging. Het is wel belangrijk om uw dossier levend te houden door af en toe te mailen en nieuwe documenten in te dienen. Maar blijkbaar ook zeer veel geduld oefenen

Datum visumaanvraag:  Jul 1 2010
Datum registratie visumaanvraag door Dienst Vreemdelingenzaken:  Jul 28 2010
Beslissing/Status Dossier:  In behandeling
Datum beslissing/Status Dossier:   
extra info1:  Indien een dossier nog in behandeling is of indien het dossier nog niet behandeld is omdat gewacht wordt op de verzending per diplomatieke valies van de documenten die de visumaanvraag ondersteunen, verschijnt als datum, de datum waarop de visumaanvraag geregistreerd werd door de Dienst Vreemdelingenzaken. 
extra info2:  In principe wordt de beslissing verzonden op de dag dat ze getroffen wordt. Het kan echter soms enkele dagen duren voordat de diplomatieke of consulaire post de beslissing effectief ontvangt.

Gago

Citaat van: pvgossum op donderdag 30 september 2010, 11:28:03

Ter info, ziensdien weinig beweging. Het is wel belangrijk om uw dossier levend te houden door af en toe te mailen en nieuwe documenten in te dienen. Maar blijkbaar ook zeer veel geduld oefenen

Naar wie kan er dan gemaild worden? Ik ben namelijk recent verandert van adres. Het zou misschien nuttig zijn om dit te laten weten en intussen es te horen hoe het zit met het dossier.

greetz

pvgossum

ik mail naar helpdesk.dvzoe@dofi.fgov.be en stuur documenten ook per aangetekend schrijven naar hen op indien dit het dossier steviger maakt (bv laatste keer was dat ik terug naar mijn vrouw ga, dus stuur ik een kopie van het electronisch ticket op), wanneer ik terug ben bezorg ik hen wat foto's

Benoit

#8
Citaat van: pvgossum op donderdag 30 september 2010, 11:28:03
1) Ter info, ziensdien weinig beweging. Het is wel belangrijk om uw dossier levend te houden door af en toe te mailen en nieuwe documenten in te dienen. Maar blijkbaar ook zeer veel geduld oefenen

@fail_over
Citaat2) Had ik al een mailtje gestuurd. 2x. Met standaard antwoord terug, maar misschien dat dat toch geholpen heeft. Beetje uitleg van de situatie.
Gezien mijn situatie mogen ze de visa niet weigeren. Niet of, maar wanneer.

Ter info: Hebben m'n vrouw wel eerst op haar afspraak van 05/07/2010 weggestuurd met een drogreden en ze heeft opnieuw telefonische afspraak moeten maken. Ons dossier is dan ingediend in de ambassade in Manilla op 19/07/2010. Het dossier is 100% volledig en correct. De elektronische aanvraag is op 02/08/2010 naar DVZ doorgestuurd. Het dossier is via consulaire post op 17/08/2010 bij DVZ aangekomen en is in behandeling sinds 26/08/2010.

1) @pvgossum
Als ik mag vragen, over welke documenten gaat het dan? Want ik weet dat ons dossier compleet en af is. In ieder geval bel ik, of mail ik ook regelmatig om het dossier 'levendig' te houden. Jammer dat je altijd dat standaard antwoord krijgt. Je moet eens een kijkje nemen op 'waarden en deontologische code' van BZ  :belgiesmiley:, ziehier een voorsmaakje over toegankelijkheid: Toegankelijkheid
Het is onaanvaardbaar dat de burger niet in contact met ons kan treden of geen antwoord krijgt. De administratie moet toegankelijk, open en doorzichtig zijn.  :denk: ... toegankeliijk, open en doorzichtig  :confused2:

2) @ fail_over
Misschien ben ik te indiscreet, maar kan je me eens uitleggen waarom ze het visum in jouw geval niet kunnen weigeren ? Dringende medische redenen ? Zelfs indien er geen dringende of zwaarwichtige redenen zijn mogen ze eigenlijk het visum niet weigeren. Je huwelijk in de Filippijnen is volgens internationaal recht, wettelijk en rechtsgeldig, dus mogen ze het visum in GEEN geval weigeren, en elke reden die ze aanhalen is een drogreden, het is inmenging en discriminatie en in strijd met de universele rechten van de mens (ja ik zal er blijven op hameren tot iedereen zijn frank gevallen is en goed wakker geschud is ... ). Alleen heb je geen vat op de behandelingstermijn, die is nu officieel gemiddeld 17 weken, dit is niet meer billijk noch redelijk en zodoende VEEL te lang. Van waar haalt men het recht twee gehuwde mensen van elkaar gescheiden te houden tot iemand zin heeft om het visum toe te kennen. Je mag dan wel huwen, maar we weten nog niet of je echtgenote je mag vervoegen en samen met jou leven. Ik weet dat ik zwaar uithaal, maar ze moeten maar niet met de mensen hun voeten rammelen. Sorry hoor, maar deze praktijken zijn een parlementaire democratie onwaardig en horen in totalitaire systemen thuis, niet hier !!!  :crazy:  :ikkeniebegrijp:

Ik heb DVZ ook een mailtje gestuurd om mijn situatie uit te leggen, maar tot nu toe nog geen antwoord. Jullie mogen dit weten, ik heb sinds 2004 diabetes type 2, en chronische rhinitis, waarvoor ik dagelijks medicatie moet nemen. Bovendien heb ik noodgedwongen een volledig aangepaste levensstijl en moet ik een zo regelmatig mogelijk en georganiseerd leven leiden, met een aangepast dieet. Ik moet spanning, stress en drukte zoveel mogelijk mijden, maar hebben ze daar wel oren naar op DVZ  :weetikniet:
Ik heb ook geen naaste familie meer, met uitzondering van mijn pa en wil zo graag toch minstens 1 keertje vader worden, daar ik tot op heden kinderloos ben. Mijn vrouw en toekomstig(e) kind(eren) zijn mijn gezin en familie. Vraag is natuurlijk hoe hoog het 'humanitair' begrip en gehalte is bij de ambtenaren van DVZ, of kennen ze het visum toe op enkel rationele criteria  :confused2:  :weetikniet:
Voor mij is de onzekerheid het ergste, je weet niet waar je aan toe bent en dat is héél slecht voor mijn gezondheid, al die spanning en stress. Ik ben voortdurend ziek, sukkel nu al bijna 3 weken met een zware infectie op de longen ... en die gaat maar niet voorbij ... . Er al eens bij stil gestaan moest jij of je vrouwtje plots overlijden, wat dan, wat zijn de gevolgen dan ... :confused2:  :weetikniet:

Zo zie je maar dat er nog veel werk aan de winkel is op maatschappelijk vlak. De waarden en deontologische code van BZ slaat je met bijna sloganeske ideologie van je stoel, maar het gat tussen de theorie en de praktijk is nog altijd groot, zeer groot, eigenlijk zo groot als een 'zwart gat' ... .
We zijn intussen al meer dan 4 maanden gehuwd sinds 18/05/2010, mijn vrouwtje verjaart op 28 november en ik op 5 december ... en vlug daarna is het Kerstmis. Als mijn vrouw tegen die tijd nog niet hier is, dan vrees ik dat ze wat zullen meemaken bij DVZ ... ja, als ik nog geld heb voor een advokaat, want mijn budget vertoont ook al meerdere 'zwarte gaten' ... .
Sorry, heb weer een aanval van zin voor integriteit en rechtvaardigheid ...  :jajaja:, ze zullen me zo moeten verslijten, zal nooit veranderen ... .  :atyourservice:  :daag:
Principles:
1. Just for today, do not worry
2. Just for today, do not anger
3. Honor your parents, teachers and elders
4. Earn your living honestly
5. Show gratitude to every living thing

pvgossum


Levendig:
- de eerste keer heb ik ze een extra brief toegestuurd van Jamin's Australisch baas (een prof, ze werkt op een project van de universiteit van Queensland en voorzitter van een internationale organisatie (IUFRO) waar ik ook inzat en het congres in de Filipijnen organiseerde waar ik mijn vrouw ontmoet heb
- binnenkort: kopie electronisch ticket volgende bezoek aan Filipijnen
- in november: foto's en bonnetjes van bezoek aan Filipijnen