Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hoe een Europese man vinden

Gestart door tbennekik, vrijdag 1 oktober 2010, 20:56:49

Vorige topic - Volgende topic

tbennekik

Hallo,

Regelmatig krijg ik van Filipina's de vraag of ik geen geschikte man voor hen in de la heb liggen.
Vermits ikzelf zo goed als 60 ben en de meiden rond de 30 of jonger en ik zo maar niemand ken van rond hun leeftijd of een tikkeltjes ouder stel ik mij de vraag of die forums waarop meisjes zich aanbieden, de enige mogelijkheid zijn om aan een "deftige" vent te geraken van ongeveer hun leeftijd.

Ik stel deze vraag omdat ik van die forums niet hou. Het is precies een koehandel en dan nog doorspekt met scammers. Ik zie mijn vriendinnen ook niet zo zitten met een vent van mijn leeftijd. Het zijn moderne vrouwen die meer van het leven willen dan bejaardenhelpster spelen. Neen ik heb zelf kinderen van 30+, dus een man van die leeftijd zie ik echt niet zitten.

Als iemand een deugdelijk idee heeft, ik ben een en al oor.

groeten

tbennekik

Mawibata



Ik denk dat de meeste onder ons die vraag wel eens krijgen.

Ik zou me er niet aan wagen, want als het misloopt, ben jij de klos.   



:hoedjeaf:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

xav

Citaat van: Mawibata op vrijdag  1 oktober 2010, 21:19:58


Ik denk dat de meeste onder ons die vraag wel eens krijgen.

Ik zou me er niet aan wagen, want als het misloopt, ben jij de klos.   



:hoedjeaf:

idem

O.B.Bommel

Citaat van: tbennekik op vrijdag  1 oktober 2010, 20:56:49
Als iemand een deugdelijk idee heeft, ik ben een en al oor.
tbennekik
Ik begrijp niet helemaal waar je naar toe wilt. Je krijgt 2 onradingen maar wellicht zoek je een modus van nee, tenzij of ja, mits.
Voor ja pleit ik ook niet, je hebt zo een huwelijksbureau denk ik met alle "verantwoordelijkheden" vandien.
Nee, tenzij lijkt mij een optie zonder actieve opsporing. Stel je komt iemand tegen en je kent ook iemand van de andere kant (inclusief achtergrond). Dan zou ik geen echte moeite hebben met enige "koppeling", mits inderdaad geen bejaardenverzorgingstimulatie (3x woordwaarde) het hoofditem wordt.
Natuurlijk is het mij ook wel eens (meermalen) gevraagd, maar ik heb tot op heden me er nooit mee ingelaten, maar er zouden best situaties kunnen komen waardoor ik er anders over denk.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

tbennekik

Wel, over het algemeen ga ik ook niet in op zulke vragen. Maar soms, heel soms, is het verdomd moeilijk om "neen" te zeggen. Wel ik bevind me nu in zulk een situatie. Daarom dat ik deze vraag stel. Alleen zie ik niet goed hoe. Ik ligt geenssinds in mijn bedoeling een verkapt huwelijksbureau te worden of zo. Ik zou enkel A aan B willen voorstellen en voor de rest moeten ze het zelf maar uitvinden.

Groeten

tbennekik

xav

als je ze echt in contact wil brengen zou ik zeggen dat je ze elkaars email of yahoo heeft... en laat ze het dan maar uitzoeken...  :floet:  :benweg:

O.B.Bommel

Dus nee, tenzij....
Ik neem aan dat je denkt een goede match te zien, dus zou dit best eens de uitzondering kunnen zijn. Ik neem aan dat je beide kanten kent, dan is er niks mis mee, gebeurt hier in NL ook..

Maar dan zou ik er in het begin wel zicht op willen houden, alleen maar mailadressen uitwisselen is te makkelijk.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Johan En Elvie

Een beetje inlichtingen geven kan geen kwaad maar voor de rest moeten ze het zelf maar uitzoeken.

Een verhaaltje dat wij hebben meegemaakt.

Een meisje uit hetzelfde dorp als mijn vrouw leert een Belg kennen via internet, email je kent dat wel.
Die jongen hier woont in hetzelfde dorp van ons en is heel toevallig een heel dichte buur.
Mijn vrouw kent dat meisje van ver, kent de Familie maar had geen contact met haar.
Voor de rest hebben wij hier helemaal niets mee te maken.
Ik ken die jongen persoonlijk, zelfs vroeger nog enige tijd samen in hetzelfde bedrijf gewerkt en hij reed met mij elke morgen mee en s'avonds terug naar huis. (zo'n 9 jaar geleden moet dat geweest zijn als ik totaal nog niet wist dat ik met een Filippijnse zou trouwen en hij ook niet, we hebben het er toen ook nooit over gehad)

Uiteraard als ze een relatie hadden wisten wij dit omdat familie van die jongen ook getrouwd was met een Filippijnse die reeds 6 jaar hier is en waar wij ook regelmatig contact mee hebben (gaan winkelen naar verjaardagsfeestjes enz.)

Heel toevallig vroeg die of we dat meisje kende en zo ging de bal aan het rollen.
Het was leuk maar voor de rest deden ze hun ding.

Tot als de procedure bijna helemaal rond was en dat meisje op de ambassade doodleuk ging vertellen dat WIJ haar hadden voorgesteld en ze daardoor die relatie hadden wat helemaal niet waar was.
De jongen belde ons op om te zeggen, "de politie zal bij jullie langskomen om dit verhaal te controleren, zeg dat het waar is" Waarop ik hem antwoorde het is niet waar en wij gaan dat ook zeker niet doen, stel u voor dat ze ons gaan verdenken van koppeling, huwelijksbureau of wat dan ook.
Dan bestaat zelfs de kans dat ons huwelijk teniet wordt gedaan door een stomme leugen van een ander.  :neeneenee:

Uiteindelijk om dit verhaal af te sluiten, de politieagent is nooit langs geweest en zij hebben ervoor gezorgd dat ze gewoon de waarheid gingen vertellen bij het volgend bezoek aan de ambassade.
en zie nu alles is voor hen goedgekomen want ze is samen met haar dochter (hij heeft een zoon uit een vorig huwelijk) naar hier kunnen komen ook na iets meer dan een jaar procederen.
Voor de rest hebben wij geen problemen met het kersverse koppel en zullen elkaar wel regelmatig ontmoeten.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Hansy

Ik ben op dit moment op zoek naar mogelijk een filipijnse en ik moet zeggen dat ik via dateinasia al een paar leuke contacten heb.

Natuurlijk zitten er op zon'n site ook scammers onder, maar die haal je er al snel uit.

Dus via datingsites is, denk ik, zo gek nog niet. In ieder geval heb ik een aantal contacten daar in het geval ik afreis naar de Filipijnen.

stip66

Citaat van: Hansy op vrijdag 15 oktober 2010, 13:57:18
Ik ben op dit moment op zoek naar mogelijk een filipijnse en ik moet zeggen dat ik via dateinasia al een paar leuke contacten heb.

Natuurlijk zitten er op zon'n site ook scammers onder, maar die haal je er al snel uit.

Dus via datingsites is, denk ik, zo gek nog niet. In ieder geval heb ik een aantal contacten daar in het geval ik afreis naar de Filipijnen.

Wat is dat nou weer voor onzin, of ligt het aan mij ?  :ikkeniebegrijp: