Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 december 2015, 13:43:42
Citaat van: bananacreek op vrijdag  4 december 2015, 11:54:11

Waarom altijd die middenkoers? (als dat het is)


De middenkoers is het midden tussen aankopen en verkopen

Als je aankoopt krijg je minder en als je verkoopt geef je meer.

In de Filippijnen is dit ook de enige richtkoers want details van moneychangers vindt je nauwelijks tenzij een of andere kloot zo nu en dan een koers op het internet zet  :lachen:

Al de moneychangers hier gaan van de waarde uit zoals bij Robinsons Perdices aangegeven en alleen een paar geven 10 centavos meer.....en de banken?..... :lachen: :lachen: :run: :run: :run:

Natuurlijk zijn er een hoop die MINDER geven zoals het wisselkantoortje in lee Plaza (30cent. minder) (zelfde bedrijf als in Robinsons).....en het verschil tussen cebu city en Dumaguete is veel minder dan in de jaren '80..............

Johan En Elvie

Voorstel.

Mensen die inkomen hebben in de Filippijnen in PESO en die dit willen overbrengen in Euro naar hun rekening van het thuisland kunnen hiervoor bij mij terecht.
HOE?
Je plaatst peso op mijn peso rekening in de Filipijnen en de tegenwaarde aan de correcte wisselkoers via XE http://www.xe.com/ in Euro plaats ik op jouw rekening hier.
Voordeel voor ons allen.
Ik betaal geen transactiekosten via money transfers en jullie betalen ook geen kosten voor de transfer.
Ik heb elke maand genoeg peso nodig om het bedrijf te betalen die mijn dozen rond brengt, en jullie kunnen zuur verdiend geld zonder problemen overbrengen zodat er ook eens iets weg geraakt uit het land daar hehe.

Gedaan met hoge transferkosten.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Ronny55

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  4 december 2015, 14:50:47
Voorstel.

Mensen die inkomen hebben in de Filippijnen in PESO en die dit willen overbrengen in Euro naar hun rekening van het thuisland kunnen hiervoor bij mij terecht.
HOE?
Je plaatst peso op mijn peso rekening in de Filipijnen en de tegenwaarde aan de correcte wisselkoers via XE http://www.xe.com/ in Euro plaats ik op jouw rekening hier.
Voordeel voor ons allen.
Ik betaal geen transactiekosten via money transfers en jullie betalen ook geen kosten voor de transfer.
Ik heb elke maand genoeg peso nodig om het bedrijf te betalen die mijn dozen rond brengt, en jullie kunnen zuur verdiend geld zonder problemen overbrengen zodat er ook eens iets weg geraakt uit het land daar hehe.

Gedaan met hoge transferkosten.
Heb al een antwoord gepost op het andere topic,
Wat wel kan, zoek iemand die zijn hebbe en houden hier verkocht heeft en terug naar  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: wil zijn peso zo snel mogelijk wil omzetten in euro's . Je heb wel iemand in de  :smiley-philippines: die je kan vertrouwen  :weetikniet: . Hoe wij het deden, toevallig hadden we wel dezelfde bank in  :belgiesmiley: maar dat is niet persee nodig. Hij kwam met zijn peso's naar mij , we opende beide pc banking . ik transfereerde dan de waarde van de Peso's op zijn rekening , hij kon dat meteen zien op zijn rekening en zijn peso's bleven hier. Edoch of dat ook lukt als de ene in  :belgiesmiley: zit en de ander in de  :smiley-philippines:  :weetikniet:

Als je dat voor elkaar krijgt is het idd een win win situatie....maar zomaar storten zonder enige garantie  :weetikniet: link.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  4 december 2015, 14:50:47
Voorstel.

Mensen die inkomen hebben in de Filippijnen in PESO en die dit willen overbrengen in Euro naar hun rekening van het thuisland kunnen hiervoor bij mij terecht.
HOE?
Je plaatst peso op mijn peso rekening in de Filipijnen en de tegenwaarde aan de correcte wisselkoers via XE http://www.xe.com/ in Euro plaats ik op jouw rekening hier.
Voordeel voor ons allen.
Ik betaal geen transactiekosten via money transfers en jullie betalen ook geen kosten voor de transfer.
Ik heb elke maand genoeg peso nodig om het bedrijf te betalen die mijn dozen rond brengt, en jullie kunnen zuur verdiend geld zonder problemen overbrengen zodat er ook eens iets weg geraakt uit het land daar hehe.

Gedaan met hoge transferkosten.

Ik zou dat maar niet aan de grote klok hangen dit soort transacties.
Dit kan aanzien worden als witwaspraktijken want dat geld in de PHP kan van dubieuze origine zijn.
Als het over kleine bedragen gaat zal de bank niet reageren maar grotere bedragen kunnen aan alarmbel veroorzaken.

Ronny55

Citaat van: Luke op zaterdag  5 december 2015, 08:34:13
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  4 december 2015, 14:50:47
Voorstel.

Mensen die inkomen hebben in de Filippijnen in PESO en die dit willen overbrengen in Euro naar hun rekening van het thuisland kunnen hiervoor bij mij terecht.
HOE?
Je plaatst peso op mijn peso rekening in de Filipijnen en de tegenwaarde aan de correcte wisselkoers via XE http://www.xe.com/ in Euro plaats ik op jouw rekening hier.
Voordeel voor ons allen.
Ik betaal geen transactiekosten via money transfers en jullie betalen ook geen kosten voor de transfer.
Ik heb elke maand genoeg peso nodig om het bedrijf te betalen die mijn dozen rond brengt, en jullie kunnen zuur verdiend geld zonder problemen overbrengen zodat er ook eens iets weg geraakt uit het land daar hehe.

Gedaan met hoge transferkosten.

Ik zou dat maar niet aan de grote klok hangen dit soort transacties.
Dit kan aanzien worden als witwaspraktijken want dat geld in de PHP kan van dubieuze origine zijn.
Als het over kleine bedragen gaat zal de bank niet reageren maar grotere bedragen kunnen aan alarmbel veroorzaken.

Het ging om "kleinere" bedragen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag  4 december 2015, 13:54:44
Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 december 2015, 13:43:42
Citaat van: bananacreek op vrijdag  4 december 2015, 11:54:11

Waarom altijd die middenkoers? (als dat het is)


De middenkoers is het midden tussen aankopen en verkopen

Als je aankoopt krijg je minder en als je verkoopt geef je meer.

In de Filippijnen is dit ook de enige richtkoers want details van moneychangers vindt je nauwelijks tenzij een of andere kloot zo nu en dan een koers op het internet zet  :lachen:

Al de moneychangers hier gaan van de waarde uit zoals bij Robinsons Perdices aangegeven en alleen een paar geven 10 centavos meer.....en de banken?..... :lachen: :lachen: :run: :run: :run:

Natuurlijk zijn er een hoop die MINDER geven zoals het wisselkantoortje in lee Plaza (30cent. minder) (zelfde bedrijf als in Robinsons).....en het verschil tussen cebu city en Dumaguete is veel minder dan in de jaren '80..............

Lee Plaza en let wel dat de weekend rate vaak mindewr is dan door de week....


Robinsons Perdices

bananacreek

Zelfde bedrijf als in Lee Plaza maar 30 centavos meer.....waarom?... :weetikniet:








Lammert de Haan

Citaat van: bananacreek op zaterdag  5 december 2015, 12:12:11
Zelfde bedrijf als in Lee Plaza maar 30 centavos meer.....waarom?... :weetikniet:
Dat is inderdaad een opmerkelijk verschil. :ikkeniebegrijp:  "Zelfde bedrijf": dan denk je niet meteen aan een andere 'bonuscultuur'  :happy2:

Overigens heeft de euro donderdag een enorme boost gekregen door het rentebesluit van de ECB. Vrijdag werd hier echter een stukje van ingeleverd.

Ik volg de ontwikkeling van de EUR-PHP dagelijks. Vooral ook omdat mijn vrouw voor haar gebruikelijke 'winterslaap' weer in de Filippijnen verblijft. Over het gehele jaar gezien (maar dan t.e.m. 4 december natuurlijk) staat de euro zo'n 5% in de min t.o.v. de peso, zoals onderstaande grafiek te zien geeft ("THB" staat daar voor de Thaise baht). In de tweede grafiek geef ik de ontwikkeling aan maar dan in keiharde peso's. Let wel: de vermelde bedragen zijn gebaseerd op de handel in valuta en niet op wat je krijgt bij een bank.



Disclaimer.
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

bananacreek

CitaatDat is inderdaad een opmerkelijk verschil. ikkeniebegrijp  "Zelfde bedrijf": dan denk je niet meteen aan een andere 'bonuscultuur'

Heeft waarschijnlijk met de hoge huur in Lee Plaza (lease van het hokje) te maken en misschien is het bedrijf eigendom van Robinsons dus geen huur in het Robinsons gebouw Perdices.... :denk: :denk:..maar dit is alleen maar een guess.... :weetikniet: :weetikniet:

Luc

Ik vrees dat de â,¬ nog gaat zakken. De VS heeft haar nieuwe cijfers bekend gemaakt, in november zijn er 211000 jobs bijgekomen. Men verwacht dat de komende dagen de rente in de VS omhoog gaat.

US jobs growth remained solid in November as the economy added 211,000 jobs, slightly above expectations.

The robust figures could now pave the way for the first US interest rate rise in close to 10 years later this month.

http://www.bbc.com/news/business-35008709

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.