Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Schelpen op de Filippijnen

Gestart door Koos, donderdag 6 augustus 2009, 21:06:37

Vorige topic - Volgende topic

Luc

De grootste kitsch vind je er. En toch breng je het mee  :jajaja:





There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Fail_over







Vooral het rode koraal is qua structuur ontzettend mooi.
Geen problemen gehad met douane.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luc

Van dat rode en groene koraal maken ze toch juwelen van. Mijn vrouw heeft zo een halsketting van rood koraal. Hoe feller de kleur hoe duurder.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Baliw-katok

Hier mijn collectie schelpjes, koraal en keien uit de Fillies.  Hand van mijn 14 jarige dochter is erbij zodat je je een idee kunt vormen van de grootte.










Baliw-katok

En zo wordt onze tafel gedecoreerd


ganda


Een stukje rode en een stukje zwarte koraal dat ik gekregen heb in Manila.
Heb geen dochter die haar hand er naast kan leggen maar volgens de lintmeter is het zwarte koraal 11cm lang  :happy2:



Digos


Nou als je daar mee word gepakt.....ben je nog niet jarig.  :prisoner:


O0


LIVE ONCE - LIVE IT

Koos

Citaat van: xav op donderdag  6 augustus 2009, 21:50:52
hallo Koos...

ik zelf heb ook al een schelp meegebracht, het was zo'n grote clamshell... klein voormat wel... die heb ik gekocht op boracay voor 200 peso denk ik...

moet je wel vertellen dat ik wat problemen had met het verlaten van de phils... 1 van de douane wilde waarschijnlijk iets bij verdienen en zei dat het verboden was om schelpen uit te voeren...

met nog es 200 peso was het opgelost maar als je echt voor veel schelpen gaat is het toch wel moeilijk denk ik...


onder tussen is die schelp op mijn ouders kast beland  :lachen:

Hallo XAV,

Bedankt voor je tip. Ik denk dat ik de schelpen die ik kan verkrijgen per postpakket verzend naar Holland, ben je van het douane probleem af.

Koos

Koos

Citaat van: Luc op donderdag  6 augustus 2009, 22:30:03
Mij hebben ze vroeger altijd vertelt dat Cebu de plaats is waar ze met schelpen bezig zijn.

Ik heb in 1993 eens een schelp gekregen van vissers in Baybay. Geen idee wat het is. Weet jij het?



ha, ik heb de naam gevonden denk ik.

http://www.conchology.be/en/availableshells/shellsforsaledetailsp.php?uniquenumber=497593

Er zijn daar wel veel schelpen en sommige zijn duur. Dat is zo te zien een site van een Belg.

http://www.conchology.be/en/home/home.php

Hallo Luc,

Het is inderdaad de Mappa Mappa, Hollandse naam Landkaartkauri, een mooi exemplaar, (ik heb hem al).
Bedankt voor je berichtje, Cebu staat op mijn lijstje om te bezoeken.

Koos   

Koos

Citaat van: jens op vrijdag  7 augustus 2009, 08:31:45
ja cebu is de plaats voor schelpen .

mijn zwager heeft er ook een schelp handel gehad, maar voor soveniers in schelpen is er geen droog brood meer te verdienen, die tijd is geweest.

mijn asawa zegt mij nu net , dat er nog steeds handel in schelpen is ,en wel in cebu rond om ayala zijn nog diverse winkeltjes die schelpen verkopen.
maar voor het zeldzaame spul moet je denk ik bij de lokale vissers zijn .
ik heb er in baybay gezien van wel een halve meter in doorsnee.

wat zoek je presies koos, heb je foto,s van wat je zoekt? plaats ze hier en wie weet.

het lijkt mij overigens een mooie hobby.

jens.........

Hallo Jens,

Het is inderdaad een prachtige hobby. Ik heb nu zo'n drie duizend schelpen en zal mij nu moeten specialiceren, er zijn namelijk wereldwijd plus minus 120.000 soorten en dat is niet te doen. vandaar dat mijn oog is gevallen op de Filippijnen met Cauri's en kegelslakken (conus).
bedankt voor de tip en de lokaties.

Koos