Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Schelpen op de Filippijnen

Gestart door Koos, donderdag 6 augustus 2009, 21:06:37

Vorige topic - Volgende topic

Koos

Hallo alle mede forumleden,

Mijn naam is Koos. Koos is een Malacoloog dat wil zeggen dat hij schelpen verzameld en determineerd. In februari 2010 is het mijn bedoeling (is zo goed als zeker) voor de eerste keer naar de Filippijnen af te reizen om schelpen te zoeken cq. in te kopen voor mijn privé verzameling en te verzenden naar Zierikzee.
Het ligt in mijn bedoeling om de hele maand februari daar door te brengen. Gezien het feit, dat het voor mij de eerste keer is heb ik belangstelling voor alle informatie die te verkrijgen is over vindplaatsen, handelsplaatsen van schelpen.
Informatie over onderkomens en vliegmogelijkheden en de daarbij behorende ervaringen.
Jullie zouden mij daar bijzonder bij kunnen helpen, zodat de reis (ondanks het avontuur in dit mooie land) geen desilussie wordt.
bij voorbaat dank voor de genomen moeite en met een hartelijke groet,

Koos   

xav

hallo Koos...

ik zelf heb ook al een schelp meegebracht, het was zo'n grote clamshell... klein voormat wel... die heb ik gekocht op boracay voor 200 peso denk ik...

moet je wel vertellen dat ik wat problemen had met het verlaten van de phils... 1 van de douane wilde waarschijnlijk iets bij verdienen en zei dat het verboden was om schelpen uit te voeren...

met nog es 200 peso was het opgelost maar als je echt voor veel schelpen gaat is het toch wel moeilijk denk ik...


onder tussen is die schelp op mijn ouders kast beland  :lachen:

Luc

#2
Mij hebben ze vroeger altijd vertelt dat Cebu de plaats is waar ze met schelpen bezig zijn.

Ik heb in 1993 eens een schelp gekregen van vissers in Baybay. Geen idee wat het is. Weet jij het?



ha, ik heb de naam gevonden denk ik.

http://www.conchology.be/en/availableshells/shellsforsaledetailsp.php?uniquenumber=497593

Er zijn daar wel veel schelpen en sommige zijn duur. Dat is zo te zien een site van een Belg.

http://www.conchology.be/en/home/home.php
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

klootzakken (voorheen Jens)

ja cebu is de plaats voor schelpen .

mijn zwager heeft er ook een schelp handel gehad, maar voor soveniers in schelpen is er geen droog brood meer te verdienen, die tijd is geweest.

mijn asawa zegt mij nu net , dat er nog steeds handel in schelpen is ,en wel in cebu rond om ayala zijn nog diverse winkeltjes die schelpen verkopen.
maar voor het zeldzaame spul moet je denk ik bij de lokale vissers zijn .
ik heb er in baybay gezien van wel een halve meter in doorsnee.

wat zoek je presies koos, heb je foto,s van wat je zoekt? plaats ze hier en wie weet.

het lijkt mij overigens een mooie hobby.

jens.........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Guadalupe

Mactan vlakbij Shangri La staan nog vele stalletjes met schelp verkopers.
Ook hele zeldame als je doorvraagt.
Dan Bantayan en Malaspagua natuurlijk.
Let wel dat vele schelpen niet uitgevoerd mogen worden !!
Dit zou je na moeten vragen.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

buizesmurf

Beste is toch voorzichtig te zijn met uitvoeren deze zaken.Vele soorten zijn beschermd,mogen dan ook niet uitgevoerd worden mits speciale toestemming.Staan redelijk strenge straffen op wanneer je het toch doed.Dit geld ook voor vele koraalskeletten.Mischien zijn er wel forumleden die hier beter op de hoogte van zijn.Reacties altijd welkom
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

Baliw-katok

Citaat van: Guadalupe op vrijdag  7 augustus 2009, 10:22:57
Mactan vlakbij Shangri La staan nog vele stalletjes met schelp verkopers.
Ook hele zeldame als je doorvraagt.

Idd, in de buurt van  Magellan's Marker en Lapu-Lapu Monument staan verkoopstalletjes waar ze onder de toonbank zeldzame exemplaren hebben.  Heb er een bloedrode (ongeveer even groot als een tomaat) aangeboden gekregen.  Ik heb bedankt voor de prijs van 2000 pesos.

Mawibata

#7
Citaat van: xav op donderdag  6 augustus 2009, 21:50:52

ik zelf heb ook al een schelp meegebracht, het was zo'n grote clamshell... klein voormat wel... die heb ik gekocht op boracay voor 200 peso denk ik...




Op het eiland   :link: Boracay waar veel touristen komen stonden standjes met allerlei souvenirs van schelpen gemaakt, en ook niet bewerkte schelpen worden er verkocht.

Ik vermoed dat beschilderde exemplaren je minder interessant vind   :weetikniet:


Deze standjes lagen niet langs de boulevard, maar meer afgelegen op het eiland.

Ik zal eens kijken of ik er een foto van terugvind.  Als het je interesserd zal ik een plannetje uploaden met de juiste lokatie van de standjes




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

ganda


Dit nachtlampje (26cm) 18 jaar geleden meegebracht vanuit Cagayan De Oro City, provincie Misamis Oriental- Mindanao.


ganda


Deze twee ( +/- 12cm ) hebben we in 1994 gevonden op een eilandje in de buurt van Puerta Galera, Mindoro.