Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Helmplicht in de Phils

Gestart door Digos, zondag 24 oktober 2010, 16:45:11

Vorige topic - Volgende topic

Digos

Naar aanleiding van de posting van Mawibata http://www.filippijnen.org/index.php/topic,4347.msg25145.html#msg25145

Er is over het dragen van een helm op de motorbike in de phils al veel over geschreven en gezegd.

Normaal gezien moet je wanneer je een motorbike bestuurt in de phils altijd een helm dragen....dit is een heel breed begrip daar.

Toer je altijd rond de kerktoren in je dorp, kraait er geen haan naar en rijd zelfs LTO rond zonder helm (feitelijk rijden zij altijd rond zonder helm) maar ja wie ben ik?

De minste verplaatsing die je maakt via de highway naar een naburige city moet je een pot op je kop hebben....maakt niet uit wat....behalve als je witte teint hebt  :lachen:

Het begrip van helm dragen word in de phils wel heel breed bekeken en dan schilt het nog van eiland tot eiland, iets wat in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: helemaal niet is.

Eigenlijk feitelijk is het heel moeilijk te verwoorden hoe het nu juist zit in de phils, iedereen maakt toch zijn eigen regeltjes (zoals het hen goed uitkomt soms).

Nu willen ze ook gaan wakker liggen om een wet over volgens hen goedgekeurde helmen  :lachen:

We hebben ook 5 jaar rondgebold met zo'n potje uit de krak van daar......koste 130 peso....veilig? dat is een andere zaak maar was ok voor LTO.

Men ervaring wijst uit dat er in de phils niet zo'n grote keuze is wat betreft degelijke helmen en size.

Daarmee hebben we onze helmen in  :belgiesmiley: gekocht en met de balikbayan box opgestuurd.

Koste ons wel wat geld de helmen, maar dan weet je dat je good stuff hebt. Kies helmen met een goed ventilatiesysteem dan heb je echt geen probleem met de hitte daar.


Onze helmen liggen te drogen, 100 meters voor ons bestemming in een halve meter water op onze zij gegaan in een plensbui die de weg veranderde in een rivier.



Een sunscreen en eentje tegen de regen is ontonbeerlijk  :thumb:

Spijtig genoeg hield ik er een paar gekneusde ribben aan over en een nat pak, maar voor mij geen potje meer van de krak!!!

:daag:

LIVE ONCE - LIVE IT