Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek


huisman45

Vind het duur een KTM naked bike is hier 200K
wil je een  hoger cc ,dacht de 360 is 340k
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

bananacreek

Citaat van: huisman45 op dinsdag  3 december 2013, 14:01:02
Vind het duur een KTM naked bike is hier 200K
wil je een  hoger cc ,dacht de 360 is 340k

17 T km...


DKP

Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum. Dat komt omdat ik sinds kort verloofd ben met een Filipina, en volgend jaar ga trouwen.
Ik zal met haar ook regelmatig teruggaan (jaarlijks voor één maand). En heb een vraag waarvan ik dacht dat die wel kan in dit topic.

Namelijk: mag ik met mijn Europees rijbewijs rijden in de Filipijnen? Ik ga ervan uit van niet, maar wat moet ik allemaal doen om daar wel te mogen rijden? Ik mag, wanneer ik daar ben, van haar jongste broer gebruik maken van zijn motor, en van haar oudste broer de tricycle. Maar ik heb het nog niet gedaan omdat ik graag in orde ben met mijn rijbewijs. In België heb ik dus een B, en een volwaardig A rijbewijs.

Dank jullie!

O ja, vergat het bijna ... ik ben dus ook een motorfreak  :jajaja:

LMBen

Ja dat mag!
Als je slim bent neem je een internationaal rijbewijs mee, als je wordt aangehouden kunnen ze in ieder geval niet je belgie rijbewijs innemen.

Welkom op het forum trouwens en veel geluk met je nieuwe bruid
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Digos

Inderdaad het mag. Je kunt met je :belgiesmiley: rijbewijs 90 dagen rondbollen vanaf de dag van aankomst in de Phils.

Zoals de tip van Benincebu  :thumb: ik doe dat ook altijd.....een internationaal rijbewijs nog nooit geen problemen mee gehad bij controle's, laat je  :belgiesmiley: rijbewijs thuis liggen en laat het nooit niet zien als witneus.

Reden: bij een ongeval trekken ze je rijbewijs in en soms ook voor een simpele overtreding  :floet:

Het aanvragen van een nieuw  :belgiesmiley: rijbewijs in  :belgiesmiley: heeft heel wat voeten in de aarde.

Oh ja.....als je de motor van de broers gaat gebruiken, kijk eerst of de papieren aanwezig zijn en in orde.....vooral de OR en CR dat die nog geldig zijn.....ze durven daar al eens missen  :floet:



Controle tussen Silay en Talisay (Negros) vrouw lief vroeg aan de PNP voor een fotoke.....en ik wou maar zo vlug mogelijk  :benweg:


LIVE ONCE - LIVE IT

DKP

Citaat van: Benincebu op donderdag 12 december 2013, 13:57:29
Ja dat mag!
Als je slim bent neem je een internationaal rijbewijs mee, als je wordt aangehouden kunnen ze in ieder geval niet je belgie rijbewijs innemen.

Welkom op het forum trouwens en veel geluk met je nieuwe bruid
Goede tip! Dank je!

Maar k heb nu nog zo een papieren EU rijbewijs, en wil dat laten omzetten in zo een nieuw rijbewijs in de vorm van zo een bankkaarttype. Maar is dat dan al niet automatisch een internationaal? En zo ja, kan ik dan een extra aanvragen voor als ik naar de Filipijnen trek? ... tja, voor mij is't daar allemaal nog nieuw natuurlijk ...

Tinulang_Manok

Citaat van: DKP op donderdag 12 december 2013, 21:26:28
Citaat van: Benincebu op donderdag 12 december 2013, 13:57:29
Ja dat mag!
Als je slim bent neem je een internationaal rijbewijs mee, als je wordt aangehouden kunnen ze in ieder geval niet je belgie rijbewijs innemen.

Welkom op het forum trouwens en veel geluk met je nieuwe bruid
Goede tip! Dank je!

Maar k heb nu nog zo een papieren EU rijbewijs, en wil dat laten omzetten in zo een nieuw rijbewijs in de vorm van zo een bankkaarttype. Maar is dat dan al niet automatisch een internationaal? En zo ja, kan ik dan een extra aanvragen voor als ik naar de Filipijnen trek? ... tja, voor mij is't daar allemaal nog nieuw natuurlijk ...
Nee, een EU rijbewijs is geen internationaal rijbewijs, plastic of niet.
Een internationaal rijbewijs haal je in nl bij de ANWB, in BE bij de gemeente.
http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/rijbewijs/categorieen/internationaal_rijbewijs/
Amare et sapere vix deo conceditur

Pinocchio

Citaat van: Digos op donderdag 12 december 2013, 15:24:58
Oh ja.....als je de motor van de broers gaat gebruiken, kijk eerst of de papieren aanwezig zijn en in orde.....vooral de OR en CR dat die nog geldig zijn

Iemand die voor de eerste keer naar de Filippijnen gaat weet uiteraard wat een OR en CR is.